سفارش تلفنی
09393710094

آیا نوشیدن آب قلیایی برای شما خوب است؟

16/تیر/1398 مقالات بدون دیدگاه

آیا نوشیدن آب قلیایی برای شما خوب است؟ آب قلیایی مخالف آب اسیدی است . یعنی سطح PH بالاتر از آب معمولی است. طرفداران آب قلیایی ادعا می کنند که این آب از مزایای بهداشتی مختلفی برخوردار است. محبوبیت رژیم های قلیایی و فروش آب قلیایی ،در طی سال های گذشته  افزایش یافته است، که خود حاکی از صدق این گفته است.

دستگاه های یونیزه یک نمونه از این محصولات هستند. این می تواند بیش از یک هزار دلار هزینه داشته باشد.اما شما خرید آب قلیایی بطری شده با قیمت ارزان می توانید نیاز روزانه خود را بر طرف کنید، بدون اینکه نیاز به صرف هزینه ای گزاف برای خرید این دستگاه ها داشته باشید.

آیا نوشیدن آب قلیایی برای شما خوب است؟ خرید آب قلیایی

اما چه شواهد علمی در پشت نوشیدن قلیایی آب قرار دارد؟ آیا مزایای بهداشتی آب قلیایی اثبات شده است ؟

آب قلیایی چیست؟

 pH آب خنثی است، حدود pH 7. مواد شیمیایی و گازها می توانند این را تغییر دهند تا آن را اسیدی تر یا قلیایی تر کنند.

pH  آب باران کمی کمتر از خنثی است، زیرا دی اکسید کربن از هوا وجود دارد و این باعث افزایش اسیدیته می شود.

مواد اسیدی داراي pH کمتر از 7.0، به صفر است pH سرکه حدود pH 3، آب لیمو حدود pH 2 و اسید باتری حدود pH 1 است.

مواد قلیایی pH برابر با 14 pH محلول سودا بین pH 8 و شیر منیزیم بین pH 10 و 11 است.

آب می تواند pH بالا یا پایین باشد، اما اگر بیش از حد بالا یا پایین باشد، می تواند اثرات نامطلوب داشته باشد.

آب بیش از حد قلیایی طعم تلخ دارد. این می تواند باعث انباشته شدن لوله ها و لوازم خانگی شود. آب بسیار اسیدی ممکن است فلزات خوردگی و یا حتی آنها را حل کند.

مزایای نوشیدن آب قلیایی

آب قلیایی در سال های اخیر به دلیل اعتقاد بر این است که ممکن است به سلامت کمک کند بسیار مورد استقبال قرار گرفت. در ادامه مروری بر برخی از فواید آب قلیایی خواهیم داشت . شما نیز تجربه خود را از مصرف آب قلیایی برای ما ارسال کنید.

آیا نوشیدن آب قلیایی برای شما خوب است؟ خرید آب قلیایی لوکساب

سلامت استخوان و پیشگیری از پوکی استخوان

برخی از تحقیقات روی اثرات مصرف قلیایی روی استخوان انجام شده است. یک مطالعه منتشر شده بر روی استخوان تاثیر مطلوب گذاشت . جذب کلسیم برای استخوان فرایندی است که در آن سلول های استخوانی قدیمی شکسته می شوند و جایگزین آن ها می شوند.

جذب بیشتر کلسیم استخوان بیشتر و تراکم مواد معدنی بیشتر باعث افزایش قدرت استخوانی می شود.

نویسندگان نتیجه گرفتند که "یک آب معدنی قلیایی با غلظت بی کربنات و کلسیم باعث کاهش جذب استخوان بیشتر از آب معدنی اسیدی معروف کلسیم" می شود.

دانشمندان خواستار تحقیقات بیشتری شدند تا ببینند که آیا نفوذ کمتر کلسیم در جذب استخوان درازمدت است و میتواند تراکم معدنی استخوان را بهبود بخشد.

مطالعه دیگری که در نشریه Nutrition Journal منتشر شد، تاثیر یک رژیم غذایی اسیدی، به جای آب قلیایی، بر پوکی استخوان را که بیماری های استخوانی ضعیف و شکننده است مشخص می کند.

نویسندگان در بررسی زمینه مطالعات، تعداد زیادی ادعا را در اینترنت ایجاد کردند. این ادعاهایی نشان داد که "رژیم های قلیایی و محصولات تجاری مرتبط با آن، ضد اسیدیته هستند، به بدن کمک می کنند pH آن را تنظیم کرده و از این طریق پروتئین های بیماری را جلوگیری می کنند".

این بررسی با استفاده از شواهد با کیفیت بالا به نتیجه رسید که اسید از رژیم غذایی مدرن سبب پوکی استخوان نمی شود. همچنین نتیجه گرفت که رژیم قلیایی یا مکمل های قلیایی یا نمک ها سبب پوکی استخوان نمی شوند

آیا نوشیدن آب قلیایی برای شما خوب است؟ آب قلیایی واترلایف

 

پیشگیری و بهبود سرطان

بررسی اثر قلیایی بر سرطان توسط دکتر تانیس فنتون و همکارانش در مجله  BMJ Open منتشر شد که حاکی از نتایج مطلوب مصرف آب قلیایی در بهبود سرطان بود.

فشار خون و دیابت

دانشمندان در شانگهای متوجه شدند که 3 تا 6 ماه پس از مصرف آب قلیایی، افراد دارای فشار خون بالا ، قند خون بالا و چربی های خون بالا اقدامات پایینتری در هر یک از این عوامل دارند.

در سال 2016، محققان دریافتند که آب قلیایی با pH بالا باعث کاهش غلظت خون در 100 فرد بزرگسال پس از ورزش می شود. این ممکن است به کاهش فشار قلبی عروقی ناشی از کمبود آب کمک کند.

با این حال، دانشمندان خاطر نشان می کنند که شرکت کنندگان اقدامات مختلفی از ابتلا به ویروسی خون را داشتند که می توانست نتایج را تحت تأثیر قرار دهد.

شایان ذکر است که این مطالعه توسط Essentia Water حمایت شده است که همچنین از آب قلیایی استفاده می کند.

آیا مصرف روزانه آب قلیایی توصیه می شود ؟

اگر میخواهید آب قلیایی بنوشید، از مصرف پایین شروع کنید و آن را به تدریج افزایش دهید. این می تواند اثرات خورنده آب بسیار قلیایی را کاهش دهد

آیا نوشیدن آب قلیایی برای شما خوب است؟ آب قلیایی

رژیم قلیایی چیست؟

این رژیم شامل میوه های تازه و سبزیجات و کاهش مصرف پروتئین است.

محققان اظهار کردند: "بازاریابی رژیم قلیایی، نه تنها رژیم غذایی، بلکه همچنین فروش مکمل های مرتبط و دستگاه های قلیایی کننده آب را از طریق تقریبا هر رسانه های رسانه ای، از جمله وب سایت ها، کتاب ها و فیلم ها، تقویت می کند."  زیرا این رژیم می تواند در بهبود جامعه سلامت کمک شایانی کند.

بررسی ای که در مجله "محیط زیست و بهداشت عمومی" منتشر شد، نتیجه گرفت که رژیم قلیایی ممکن است برخی از مزایا را داشته باشد.

محققان می گویند که میوه ها و سبزیجات دارای بار اسیدی منفی هستند که می توانند تعادل بین سدیم و پتاسیم را بهبود بخشد و منافع بالقوه برای سلامت استخوان و عضلات را بهبود بخشد. این می تواند به جلوگیری از فشار خون بالا، سکته مغزی و سایر بیماری های مزمن کمک کند.

کودکان مبتلا به اسیدوز متابولیک شدید دارای سطوح پایین هورمون رشد هستند و این می تواند منجر به کوتاهی قد شود رژیم قلیایی ممکن است به کاهش مشکلات مربوط به هورمون رشد پایین در کسانی که حساس هستند کمک کند.

رژیم قلیایی به نظر می رسد منیزیم را در سلول ها افزایش دهد . منیزیم به نوبه خود به جذب ویتامین  Dکمک می کند.

طول عمر با آب قلیایی

مطالعه ای که در سال 2016 منتشر شد، به بررسی تأثیر مصرف آب قلیایی بر روی 150 موش در طی 3 سال پرداخت.

نتایج نشان می دهد که افرادی که آب قلیایی را می خورند علائم طول عمر بیشتری داشته اند، به عبارت دیگر، آنها سال ها کمتر و بیشتر احتمال دارد که طول عمر بیشتری داشته باشند.

در قلب، کبد، کلیه ها، مغز و روده گروه های مورد مطالعه اختلاف معنی داری مشاهده نشد و آسیب دیده نبود اما تفاوت در نحوه موش و ارگان های بدن آنها بود.

آیا آب قلیایی باعث کاهش وزن می شود؟

آب قلیایی برای سلامتی عمومی و متابولیسم مزایای بیشماری دارد. تحقیقات بسیاری در زمینه کاهش وزن و تناسب اندام با آب قلیایی انجام شده است . اما اب قلیایی به صورت یکسان بر روی همه تاثیر ندارد پس ممکن است اگر دلیل چاقی شما اسیدی بودن بدن و استفاده از مواد غذایی اسیدی ، می توانید نوشیدن آب قلیایی را برای کاهش وزن امتحان کنید.

خطرات بیش از اندازه نوشیدن آب قلیایی

آب آشامیدنی که بیش از حد قلیایی است ممکن است اثرات نامطلوب داشته باشد.

محققان که در پیوند بین آب قلیایی، رژیم غذایی قلیایی و سرطان قرار گرفتند، گفتند که رژیم قلیایی می تواند مضر باشد، زیرا مردم را از خوردن مواد غذایی حاوی مواد مغذی مهم جلوگیری می کند.

آنها نتیجه گرفتند که "پیشگیری از ابتلا به سرطان یا درمان موثر بر رژیم قلیایی و آب قلیایی به نفع عموم مردم نیست و باید با تجویز پزشک انجام گیرد "

آیا نوشیدن آب قلیایی برای شما خوب است؟ خرید آب قلیایی

مشکلات احتمالی در اثر نوشیدن آب قلیایی

سازمان بهداشت جهانی (WHO) خاطرنشان می کند که درست همانطور که اسید بیش از حد خورنده است، قلیا بیش از حد هم زیان آور است.

در سال 2001، دانشمندان یافته های خود را پس از یک مطالعه انجام دادند که در آن موش ها در مراحل مختلف زندگی یک سال قلیایی pH pH 11.2 یا pH 12 را مصرف کردند.

در پایان آزمایش ، موش ها وزن کم یا رشد تاخیری داشتند، و موش های ماده خز داشتند که در تکه های نازک و ظاهری خشن بودند. برخی از موش ها در مخاط دهان تغییر رنگ داده اند.

بررسی که در BMJ منتشر شد، دریافت که در میان مطالعات آب قلیایی آنها بررسی شده است "هیچ یک از تبلیغات حمایت می کند که نشان می دهد آب قلیایی سلامت خوبی را پشتیبانی می کند."

چگونه آب آشامیدنی قلیایی داشته باشیم ؟

آیا نوشیدن آب قلیایی برای شما خوب است؟ خرید آب قلیایی

دستگاه هایی به نام یونیزه ها قلیایی آب وجود دارند، اما گران هستند

آب معدنی بطری تمایل به خنثی یا کمی قلیایی دارد. برخی از تولید کنندگان ممکن است سطح pH آبهای بطری خود را اعلام کنند. شما نیازی نیست پول خود را صرف خرید یکی از این دستگاه ها کنید که فرق زیادی با آب میوه گیری ندارند . بهتر است آب قلیایی مورد نیاز خود را به صورت روزانه از فروشگاه های زنجیره ای و سوپرمارکت ها تهیه کنید.

"شما باید درک کنید که هیچ مشکلی برای مصرف آب قلیایی وجود ندارد"

برچسب ها: مشکلات احتمالی در اثر نوشیدن آب قلیایی خطرات بیش از اندازه نوشیدن آب قلیایی آیا آب قلیایی باعث کاهش وزن می شود؟ طول عمر با آب قلیایی آیا مصرف روزانه آب قلیایی توصیه می شود ؟ رژیم قلیایی چیست؟ کاهش قند خون با آب قلیایی درمان دیابت با آب قلیایی کاهش فشار خون با آب قلیایی پیشگیری و بهبود سرطان با آب قلیایی چگونه آب آشامیدنی قلیایی داشته باشیم ؟ سلامت استخوان و پیشگیری از پوکی استخوان با آب قلیایی خرید آب قلیایی مزایای نوشیدن آب قلیایی آیا نوشیدن آب قلیایی برای شما خوب است؟



دیدگاه
دیدگاه شما :