سفارش تلفنی
09393710094

چرا اندازه سطح ph در بدن مهم است ؟

3/تیر/1398 مقالات بدون دیدگاه

چرا اندازه سطح ph در بدن مهم است ؟ سطح  ph  بدن تحت تاثیر چه عواملی قرار دارد ؟ چه مواد غذایی سطح  ph  را تغییر می دهند ؟ چرا سطح ph آب آشامیدنی مهم است  ؟ راحت ترین راه برای تنظیم ph بدن چیست ؟ ph خون چیست ؟ خون اسیدی چیست؟ph واحد بین المللی اندازه گیری است که با استفاده از آن می توان مقدار اسیدی بودن آب را تخمین زد.این واحد اندازه گیری مقداری بین ۰ تا ۱۴ دارد که زیر ۷ نشان از اسیدی و ۷ نشان دهنده خنثی و بالای ۷ نشان دهنده قلیایی بودن دارد.

Ph   چیست ؟

یون +عامل اسیدی و یون -OH عامل بازی یا قلیایی می باشد. چنانچه این دو یون با هم ترکیب شوند، آب را بوجود می آورند که نه خاصیت اسیدی دارد و نه خاصیت قلیایی و خنثی می باشد. خنثی به این معنی می باشد که تعداد دو یون مذکور در یک محلول به یک اندازه می باشد و محلول به حالت تعادل درآمده است. اگر به هر علتی میزان دو یون مذکور در محلول تغییر کند، محلول از نظر اسیدی یا قلیایی بودن تغییر می کند. عملاً برای مشخص کردن اسیدی یا قلیایی بودن یک محلول، میزان یون +H  را در محلول به عنوان PH می سنجیم و بر روی اسیدی یا قلیایی بودن محلول قضاوت می کنیم.

PH یک محلول از 0 تا 14 متغیر می باشد. PH بین 0 تا 7 اسیدی و 7 تا 14 قلیایی است و PH با مقدار 7 خنثی بودن محلول را نشان می دهد.

چه مواد غذایی سطح ph بدن را تغییر می دهند ؟

به طور کلی بیشتر غذاهایی که مصرف می کنیم اسیدی هستند ، تمامی گوشت های قرمز مانند گوشت گاو و گوسفند ، اردک و بوقلمون و همینطور سوسیس و کالباس اسیدی محسوب می شوند . کلیه محصولات لبنی از شیر و ماست گرفته تا بستنی ، پنیر و کره اسیدی محسوب می شوند . همچنین ماهی ها و غذا های دریایی نیز در لیست غذا های اسیدی قرار می گیرند .

پس به طور کلیه رژیم غذایی که ما در اکثر روزها استفاده می کنیم اسیدی است  و حتما باید راهکاری برای حفظ تعادل قلیا و اسید در بدن بیابیم .

چرا اندازه سطح ph در بدن مهم است ؟ . خرید آب قلیایی

ph خون چیست ؟

PH مخفف ‘potential hydrogen’ به معنای هیدروژن بالقوه در بدن می باشد. سطح PH می تواند از 1 به 14 تغییر می کند که 1 بیشترین مقدار اسیدی ، 7متوسط و 14 کم ترین مقدار قلیایی می باشد . مقدار ایده آل PH از 3 تا 7.45 می باشد . با توجه به عوامل موثر در تغذیه ، مصرف بیش از حد غذاهای فراوری شده باعث اسیدی شدن بدن می باشد سطح PH را تغییر می د

چگونه می توانیم بفهمیم که بدن ما قلیایی است یا اسیدی ؟

اندازه گیری PH به روش رنگ سنجی

در روش رنگ سنجی از معرف ها استفاده می شود، معرف ها در PHهای متفاوت، تغییر رنگ می دهند و بر اساس رنگ ایجاد شده، PH مشخص می گردد. به این صورت که این رنگ را با رنگ دفترچه راهنما مقایسه کرده و با توجه به PH مشخص شده در جدول رنگ ها، PH آن مشخص می گردد.

مثلا با استفاده از کاغذ تورنسل، ته کاغذ را در محلول قرار می دهیم. بلافاصله در کاغذ تغییر رنگ ایجاد می گردد و با توجه به جدول رنگ در دفترجه PH سنج و مطابقت با رنگ شبیه کاغذ که در جدول PH وجود دارد عدد زیر آنرا بعنوان PH یادداشت می کنیم.

اندازه گیری PH به روش الکترومتری

روش الکترومتری، روش دقیقی می باشد. در ابتدا دستگاه را با PH 4  و سپس با PH 9 کالیبره می کنیم و سپس محلول مورد آزمایش را با قرار دادن الکترودها در داخل محلول به صورت یک عدد که بر روی صفحه PH سنج مشخص می شود، PH را بدست می آوریم.

چگونگی اندازه گیری ph خون

شما با استفاده از نوارهایی که در دارو خانه ها وجود دارند ، می توانید سطح pH پوست بدنتان را اندازه گیری کنید ، برای استفاده از این نوار ، آنرا داخل دهان تان به مدت 2 الی 3 ثانیه قرار دهید تا با بزاق دهانتان در ارتباط باشد. در مرحله بعد باید رنگ ایجاد شده در نوار را با جدول رنگ pH که تهیه نموده اید مقدار ر بدنتان را اندازه گیری کنید.

توصیه می شود این کار را اول صبح بصورت ناشتا استفده کنید زیرا میل کردن صبحانه می تواند سطح pH بزاق را تغییر دهد

چرا اندازه سطح ph در بدن مهم است ؟ . خرید آب قلیایی

اندازه گیری ph خون با ادرار

راه دیگر اندازه گیری سطح pH بدن ادرار می باشد که باید اول صبح انجام شود. دانستن سطح pH بدن بسیار خوب است و برای سلامت بدن بسیار مناسب است.برخی بیماری ها هستند که با اسیدیته بودن بیش از حد مرتبط است

اگر سطح ph  خون تنظیم نباشد چه بیماری هایی به سراغمان می آید ؟

  1. دیابت
  2. چاقی
  3. میگرن و سرگیجه صبح
  4. آب مروارید
  5. سرطان
  6. آرتروز، پوکی استخوان، و نقرس
  7. سکته مغزی
  8. آلرژی

ساده ترین راه برای قلیایی کردن بدن چیست ؟

یکی از ساده ترین راه ها و ارزترین آنها نوشیدن آب قلیایی به مقدار لازم در طول روز است . آب قلیایی امرزوه بیشتر در دسترس مردم قرار دارد . حتی شرکت لوکساب تنها شرکت تولید کننده آب قلیایی ، آب های آشامیدنی خود را با خاصیت قلیایی وارد بازار کرده است .

چرا سطح pH آب آشامیدنی مهم است؟

برنامه های غذایی این روزها، به مصرف بیشتر و بیشتر غذاهایی که سطح اسیدیته بدن ما را بالا می برد ، تبدیل شده است. با افزایش نوشیدن آب قلیایی در طول روز، شما می توانید سطح pH بدن خود را که به سبب خوردن غذاها و سایر عوامل دچار تداخل شده است، به تعادل بیشتری برسانید. این موضوع امر بسیار مهمی است، چرا که خون شما نیاز دارد که همواره در یک سطح pH خاص باقی بماند. ( دقیقا ۷/۳۶۵ ) زمانی که سطح اسیدی خون شما زیاد می شود، بدن برای رفع آن اقدام می کند. و برای این منظور از کلسیم وجود در استخوان ها استفاده می کند. هنگامی که کلسیم با خون مخلوط می شود، سطح اسیدی خون را پایین آورده و در نتیجه سطح pH به میزان متعادل خود می رسد.

استخوان ها توانایی تهیه این میزان کلسیم از دست داده را ندارند. اگر خون شما به طور مداوم از منابع کلسیم استفاده نماید، در انتها استخوانهای شما ضعیف و ضعیف تر خواهد شد، تا جایی که منجر به شکستن استخوان ها شده و شما منبع ارزشمندی از کلسیم بدن را به نسبت سن خود از دست داده اید. بنابراین، با نوشیدن آب قلیایی ، شما می توانید به نگه داشتن سطح pH خون خود در حد نرمال کمک کنید، و منابع کلسیم استخوان های خود را حفظ کنید.

به جز مسائل مربوط به خون و استخوانها، اسیدی بودن سیستم بدن منجر به مسائلی نظیر اسهال، ضعف سیستم ایمنی، اضطراب، سردرگمی و خستگی می شود. در واقع ، آب قلیایی می تواند گزینه مناسبی برای ورزشکاران باشد، زیرا می تواند مقاومت بدن را در برابر فعالیت های فیزیکی در زمانهای طولانی بالا ببرد.

    

برچسب ها: آب دارای ph بالا pH آب آشامیدنی ساده ترین راه برای قلیایی کردن بدن چیست ؟ تنظیم ph بدن Ph چیست ؟ اندازه گیری PH به روش الکترومتری چگونگی اندازه گیری ph خون اندازه گیری ph اندازه گیری ph خون با ادرار سطح ph خون شرکت تولید کننده آب قلیایی آب آشامیدنی چرا سطح pH آب آشامیدنی مهم است؟ سطح pH علائم ph پایین چیست ؟ چرا اندازه سطح ph در بدن مهم است ؟ خرید آب خرید آب قلیایی خرید آنلاین آب ph خون ph خون چیست potential hydrogen سطح PH اندازه گیری PH



دیدگاه
دیدگاه شما :