سفارش تلفنی
09393710094

آب قلیایی چیست؟

16/تیر/1398 مقالات بدون دیدگاه

آب قلیایی چیست؟ ممکن است شما ادعای بهداشتی مختلفی در مورد آب قلیایی داشته باشید و یا شنیده باشید. برخی می گویند آب قلیایی می تواند به کاهش روند پیری، تنظیم pH بدن شما و جلوگیری از بیماری های مزمن مانند سرطان کمک کند. اما دقیقا آب قلیایی چیست و به چه دلیل توجه همه در جامعه سلامت و عموم مردم به آن جلب شده است ؟ "قلیایی" در آب قلیایی به سطح PH آن اشاره دارد. سطح pH یک عدد است که میزان اسیدیته یا قلیایی ماده را در مقیاس 0 تا 14 اندازه گیری می کند. به عنوان مثال، چیزی با pH 1 بسیار اسیدی است و چیزی با pH 13 بسیار قلیایی خواهد بود.همه ما می دانیم که نوشیدن مقدار زیادی آب در روز می تواند به سلامت بدن شما کمک کرده و بیماری را از بین ببرد. در واقع، هیدراسیون مناسب تقریباً برای هر عملکرد بدنی لازم است. اگرچه اکنون، محصولی که آب قلیایی نامیده می شود موج جدیدی ایجاد کرده، طرفداران ادعا می کنند که می تواند pH بدن شما را متعادل کند، انرژی را تقویت کرده،  بردیابت و چربی کبد تاثیر داشته و بیماری را از بین ببرد.

آن ها معتقدند محیط های اسیدی باعث رشد باکتری ها می شوند، بنابراین اگر رژیم غذایی خود را به میزان قلیایی (اسیدی بودن) تغییر دهید، اشکالات مضر را دور نگه دارید. متأسفانه، این تئوری را نمی توان صددرصد درست نامید، زیرا اسیدها اغلب برای از بین بردن باکتری ها استفاده می شوند. بنابراین آیا آب های قلیایی هیچ فواید واقعی برای سلامتی دارند؟ در این به آب قلیایی و سوالات پیرامون آن می پردازیم.

آب قلیایی چیست؟

آب قلیایی به بخشی از مقیاس pH گفته می شود. این مقیاس از 0-14 است، تعداد پایین تر اسیدی هستند در حالی که تعداد بالاتر قلیایی تر هستند و 7 خنثی است. اکثر آب های قلیایی دارای pH 8 یا 9 هستند در حالی که آب خالص دارای pH خنثی 7 است. ایده این است که نوشیدن آب قلیایی  اسیدیته اضافی بدن را خنثی می کند.

آب قلیایی چیست؟ خرید آب قلیایی لوکساب

به چه آبی قلیایی می گویند ؟

آب قلیایی pH بالاتر از آب آشامیدنی معمولی دارد. به همین دلیل برخی از طرفداران آب قلیایی معتقدند که می تواند اسید را در بدن شما خنثی کند.

آب آشامیدنی معمولی به طور کلی دارای pH خنثی از 7 است. آب قلیایی معمولا دارای pH 8 یا 9 است. با این حال، PH به تنهایی برای افزودن قلیایی قابل توجهی به آب نیست.

آب قلیایی نیز باید حاوی مواد معدنی قلیایی و پتانسیل کاهش اکسایش منفی (ORP) باشد. ORP توانایی آب به عنوان یک پروتئین یا آنتی اکسیدان است. هرچه مقدار ORP منفی باشد، آنتی اکسید کننده تر آن است.

آیا واقعا آب قلیایی شفابخش است؟

آب قلیایی تا حدودی بحث برانگیز است بسیاری از متخصصان سلامت می گویند تحقیقات کافی برای حمایت از بسیاری از ادعاهای سلامتی توسط کاربران و فروشندگان وجود دارد. تفاوت در یافته های تحقیق ممکن است مربوط به انواع مطالعات آب قلیایی باشد.

به گفته کلینیک مایو، آب معمولی برای اکثر مردم بهتر است و مردم بهتر است با مشورت پزشک خود درمان با آب قلیایی را شروع کنند .با این حال، مطالعات متعددی وجود دارد که نشان می دهد آب قلیایی برای شرایط خاص مفید است.

به عنوان مثال، یک مطالعه در سال  2012 stud Trusted Source دریافت که آب آشامیدنی به طور طبیعی گازدار با قلیایی با pH 8.8 ممکن است به پپسین، یعنی آنزیم اصلی که موجب ریفلاکس اسید معده می شود، را غیرفعال کند.

مطالعه دیگری نشان داد که مصرف آب قلیایی یونیزه ممکن است برای افراد دارای فشار خون بالا، دیابت و کلسترول بالا مفید باشد.

یک مطالعه اخیر که شامل 100 نفر بود، پس از مصرف آب با pH بالا نسبت به آب معمولی پس از یک تمرین شدید، اختلاف قابل توجهی در ویسکوزیته کل خون داشت. ویسکوزیته اندازه گیری مستقیم این است که چگونه جریان خون به طور موثر از طریق عروق جریان می یابد.

کسانی که آب با pH بالا مصرف می کنند ویسکوزیته را با 6.3 درصد کاهش می دهد در مقایسه با 36.3 درصد با آب آشامیدنی استاندارد شده. این بدان معنی است که جریان خون با آب قلیایی موثرتر می شود. این می تواند تحویل اکسیژن را در سراسر بدن افزایش دهد.

با این حال، مطالعات بیشتر در مورد مطالعات کوچک مورد نیاز است. به طور خاص، برای پاسخگویی به ادعاهایی که توسط طرفداران آب قلیایی ارائه شده است، تحقیقات بیشتری لازم است.

آب قلیایی چیست؟

نظر طرفداران آب قلیایی در مورد مزایای بهداشتی و سلامتی آن

طرفداران آب قلیایی معتقدند مزایای بهداشتی این آب بسیار است. که شامل:

♦خواص ضد پیری (از طریق آنتی اکسیدان های مایع که سریع تر به بدن انسان جذب می شوند)
♦خواص پاکسازی کولون
♦بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن
♦هیدراتاسیون، سلامت پوست و دیگر ویژگی های سم زدایی
♦مقاومت سرطان

آنها همچنین استدلال می کنند که نوشیدنی هایی که به طور ذاتی اسیدی هستند، دارای ORP بسیار مثبتی هستند که منجر به بسیاری از مشکلات بهداشتی می شوند، در حالی که آب های قلیایی به طور کامل دارای آبهای یونیزه شده و قلیایی هستند. چای سبز غنی از آنتی اکسیدان ها است و دارای ORP کمی منفی است.

عوارض جانبی احتمالی و خطرات آب قلیایی

اگرچه آب آشامیدنی قلیایی مفید در نظر گرفته می شود، اما ممکن است عوارض جانبی منفی ایجاد کند.

برخی از عوارض جانبی منفی عبارتند از: کاهش اسیدیته طبیعی معده، که کمک می کند تا باکتری ها را از بین ببرد و سایر پاتوژن های نامطلوب را از ورود به جریان خون خود خارج کند.

علاوه بر این، افزایش کلی قلیائیت در بدن ممکن است باعث مسمومیت های دستگاه گوارش و سوزش پوست شود. بیش از حد قلیایی ممکن است pH طبیعی بدن را تحریک کند، که منجر به آلکالوز متابولیک می شود، که ممکن است علائم زیر را ایجاد کند:

•حالت تهوع
•استفراغ
•لرزش دست
•تحریک عضلانی
•سوزش در اندامها یا صورت
•گیجی

آلکالوز می تواند باعث کاهش کلسیم آزاد در بدن شود که می تواند سلامت استخوان ها را تحت تاثیر قرار دهد. با این حال، شایع ترین علت هیپوکلسمی از نوشیدن آب قلیایی نیست، بلکه از داشتن یک غده پاراتیرویید ضعیف است.

آب قلیایی چیست؟

آب قلیایی طبیعی یا مصنوعی کدام بهتر است ؟

آب که به طور طبیعی قلیایی است، زمانی اتفاق می افتد که آب مسیر بیشتر را از سنگ ها عبور می کند ،مانند چشمه ها و مواد معدنی را جذب می کند که سطح قلیایی آن را افزایش می دهد.

با این حال، بسیاری از افرادی که آب قلیایی را می خورند، آب قلیایی را دریافت می کنند که از طریق یک فرایند شیمیایی به نام الکترولیز است.

این روش از یک محصول به نام یونیزر برای افزایش pH آب معمولی استفاده می کند. سازندگان یونیزان می گویند که از الکتریسیته برای جداسازی مولکول ها در آب استفاده می شود که اسیدی یا بیشتر قلیایی هستند. آب اسیدی سپس تخلیه می شود.

با این حال، برخی از پزشکان و محققان می گویند این ادعاها از طریق تحقیقات با کیفیت پشتیبانی نمی شوند. کیفیت آب منبع اصلی قبل از یونیزاسیون برای اطمینان از اینکه آلاینده ها در آب آشامیدنی وجود ندارد، بسیار مهم است.

بعضی از دانشمندان توصیه می کنند با استفاده از اسمز معکوس برای آب مناسب قبل از اتصال یونیزاسیون قلیایی، که می تواند pH را افزایش دهد و مواد معدنی را اضافه کند.

یک مطالعه منتشر شده از سوی سازمان بهداشت جهانی Trusted Source، هشدار می دهد که در برابر آب آشامیدنی با مواد معدنی کم، که به واسطه اسمز معکوس، تقطیر و سایر روش ها (بدون کانی سازی اضافی) به طور منظم ایجاد می شود.

آب قلیایی را از کجا می توان تهیه کرد ؟

آب قلیایی را می توان در بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی و بهداشت مواد غذایی خریداری کرد. همچنین می توانید آنلاین آن را خریداری نمایید.

آب قلیایی لوکساب در بسیاری از فروشگاه های زنجیره ای بزرگ نیز به فروش می رسد.لازم به ذکر است آب قلیایی لوکساب اولین و تنها آب قلیایی در ایران است . در تولید آب قلیایی شرکت خوش نوشان مشرق زمین تمام استاندارد های جهانی رعایت شده و دستگاه های تولید آب قلیایی تمام وارداتی هستند.

آب قلیایی چیست؟

آیا آب قلیایی ایمن است؟

مسئله ای که بسیاری از متخصصان بهداشت با آب قلیایی می کنند ایمنی آن نیست، بلکه ادعاهای سلامتی است که در مورد آن ساخته شده است.

اگر آب برای فیلتر کردن آلاینده ها، یونیزه شده و مجددا معدنی شده یا از منبع با کیفیت خریداری شده باشد، هیچ شواهدی برای نشان دادن محدودیت در میزان مصرف قلیایی آب در روز وجود ندارد.

نوشیدن آب قلیایی طبیعی به طور کلی ایمن است زیرا حاوی مواد معدنی طبیعی است.

با این حال، شما باید با احتیاط با آب قلیایی مصنوعی استفاده کنید، که احتمالا حاوی مواد معدنی کمتری نسبت به pH بالای آن می باشد و ممکن است حاوی آلاینده ها باشد. همچنین در نظر داشته باشید که نوشیدن آب قلیایی بیش از حد می تواند باعث کمبود مواد معدنی شود.

چرا آب آشامیدنی با سطح pH بالاتر برای شما بهتر است؟

دکتر تانیس فنتون، استاد راهنما در دانشگاه کالگری و تحلیلگر شواهد برای متخصصان تغذیه در کانادا، به من گفتند که ادعاهای بازاریابی در مورد آب قلیایی براساس یک ایده قدیمی به نام فرض اسید آسا مطرح شده است. این امر نشان می دهد که خوردن غذاهای خاص مانند گوشت، لبنیات و تخم مرغ باعث ایجاد چیزی به نام خاکستر اسید در بدن شما می شود که سطح اسید را افزایش می دهد و اثرات نامطلوب سلامت، از جمله پوکی استخوان را ایجاد می کند

آیا آب قلیایی میزان PH طبیعی بدن را تغییر می دهد؟

در واقع نه زیاد، خون شما PH 7 را حفظ می کند. درست در وسط مقیاس pH قرار می گیرد. آنچه می خورید و می نوشید فقط PH ادرار شما را تغییر می دهد. بنابراین وقتی آب قلیایی می نوشید، PH  خون را تغییر نمی کند. به علاوه، وقتی آب قلیایی که می نوشید به معده شما برخورد می کند، اسیدهای روده آن را خنثی می کنند.

آب قلیایی چیست؟

آیا آب شیر معمولی قلیایی است؟

آب خالص دارای pH 7 است، بنابراین مانند خون شما، خنثی است. آب از شیر در pH آن متفاوت است، به طور معمول بین 6.5-8.5 است. همچنین حاوی مواد معدنی مهمی مانند کلسیم، منیزیم، پتاسیم، بی کربنات و سیلیس است. در حقیقت، بسته به منبع تهیه آب لوله کشی، می تواند بین 1 تا 20 درصد کلسیم و منیزیم مورد نیاز روزانه شما را تأمین کند. آب سخت قلیایی تر است و مواد معدنی بالاتری نسبت به آب نرم دارد.

آیا نوشیدن آب قلیایی می تواند به حداقل رساندن علائم ریفلاکس معده کمک کند؟

چند مطالعه وجود دارد که نشان می دهد نوشیدن آب قلیایی، آنزیم مسئول ریفلاکس اسید را غیرفعال می کند. اما این مطالعات در پتری دیش انجام شده است، نه در انسان، بنابراین واقعاً نمی توان گفت که چگونه آب قلیایی بر بیماران مبتلا به ریفلاکس اسید معده تأثیر می گذارد.

رابطه آب قلیایی و دیابت چیست؟

آب قلیایی در تولید انسولین در بدن انسان کمک می کند. از این طریق می توان گفت آب قلیایی برای درمان دیابت مفید است. آب قلیایی با ph بالاتر از خنثی می تواند بدن اسیدی شما را خنثی کند. اندازه خوشه ای آب قلیایی از مولکول های آب کوچکتر است. به همین دلیل می تواند به راحتی به هیدراته کردن بدن و دفع سموم از بدن کمک کند.

در کره و ژاپن از آب قلیایی برای کاهش دیابت در افراد دیابتی استفاده می کنند. آب قلیایی در دراز مدت به تعادل سیتیم ایمنی بدن نیز کمک می کند.

تاثیر آب قلیایی بر کبد چگونه است؟

اکثر بیماری های کبدی به بافت کبد آسیب می رسانند و باعث از بین رفتن استرس اکسیداتیو در کبد می شوند که به بافت کبدی آسیب می رساند و از بین می برد. آسیب اکسیداتیو برای بیماران دیالیزی کلیوی نیز مشکل ساز است زیرا روند دیالیز کلیه باعث افزایش سطح استرس اکسیداتیو در کبد آنها می شود. خوشبختانه، تحقیقات اخیر امیدواری برای افرادی که با آسیب کبدی روبرو هستند فراهم می کند. نشان داده شد که نوشیدن آب معدنی قلیایی یونیزه باعث کاهش سطح استرس اکسیداتیو در کبد می شود و اثرات آنزیم های آنتی اکسیدانی محافظ کبد مانند سوپراکسید دیسموتاز (SOD) کاتالاز (CAT) و گلوتاتیون پراکسیدازها را افزایش می دهد.

آب قلیایی چیست؟

آب قلیایی طبیعی یا مصنوعی؟

آبی که به طور طبیعی قلیایی است وقتی آب از روی سنگ عبور می کند  مانند چشمه ها، مواد معدنی را برمی دارد، که سطح قلیایی آن را افزایش می دهد. با این حال، بسیاری از افرادی که آب قلیایی می نوشند، آب قلیایی خریداری می کنند که در یک فرآیند شیمیایی به نام الکترولیز قرار داشته است.

در این روش از محصولی به نام یونیزه کننده برای بالا بردن PH آب معمولی استفاده می شود. سازندگان یونیزر می گویند که از برق برای جداسازی مولکول های موجود در آب که اسیدی تر یا قلیایی تر هستند استفاده می شود. سپس آب اسیدی از آن خارج می شود.

البته کیفیت آب منبع اصلی، قبل از یونیزاسیون، برای اطمینان از عدم وجود آلودگی در آب آشامیدنی بسیار مهم است. برخی از دانشمندان توصیه می کنند قبل از اتصال یونیزر قلیایی، که می تواند pH را افزایش دهد و مواد معدنی اضافه کند، از اسمز معکوس برای تصفیه مناسب آب استفاده شود.

مطالعه منتشر شده توسط سازمان بهداشت جهانی هشدار می دهد در برابر آب آشامیدنی با مقدار مواد معدنی کم، که توسط اسمز معکوس، تقطیر و روش های دیگر (بدون کانی اضافی) به طور منظم ایجاد می شود.

خرید آب قلیایی لوکساب

مصرف آب قلیایی با توجه به خصوصیت هایی که دارد برای بدن مفید است و به بهبود سلامتی اعضای بدن کمک می کند. اگر به بیماری های چربی کبد، رفلاکس معده، دیابت و ... مبتلا هستید؛ مصرف آب قلیایی لوکساب بدن شما را بیمه می کند. آب قلیایی لوکساب، آبی سبک، سالم، سرشار از مواد معدنی و آنتی اکسیدانی که طی فرآیند یونیزاسیون، غنی سازی شده است.

آب قلیایی لوکساب را می توان در بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی سالم خریداری کرد. همچنین می توانید آن را به صورت آنلاین سفارش دهید.

قیمت آب قلیایی

آب قلیایی لوکساب با یونیزاسیون آب آشامیدنی تهیه می شود که موجب می شود ترکیبات مضر بدن در آب کاهش یابد اما در مقابل مواد معدنی مورد نیاز بدن را در آب می افزاید. قیمت آب قلیایی را از فروشگاه های اینترنتی بپرسید تا قیمت دقیق آن را داشته باشید. قیمت آب قلیایی لوکساب نیز در وب سایت لوکساب با توجه به وزن بسته بندی موجود است.

دانلود کامل مقاله آب قلیایی چیست ؟

برچسب ها: هدف از نوشیدن آب قلیایی ویژگی های آب قلیایی مضرات آب قلیایی فواید آب قلیایی نوشیدن آب قلیایی آب قلیایی شرکت تولید کننده آب قلیایی قیمت آب قلیایی طول عمر آب قلیایی درمان دیابت با آب قلیایخرید آب قلیایی پیشگیری از پیری زودرس با آب قلیایی آب قلیایی چیست؟ pH آب قلیایی لوکساب



دیدگاه
دیدگاه شما :