سفارش تلفنی
09393710094

جدول مواد غذایی قلیایی

29/بهمن/1399 مقالات بدون دیدگاه

جدول مواد غذایی قلیایی : رژیم قلیایی را رژیم اسید آلکالین یا خاکستر قلیایی نیز می نامند که ادعا می کند مقدار pH بدن انسان را تغییر می دهد، باعث بهبود سلامتی، کنترل وزن و مبارزه با سرطان می شود. جدول مواد غذایی قلیایی نیز بر این اساس شکل می گیرد. با داشتن جدول مواد غذایی قلیایی می توانید برای مصرف مواد غذایی قلیایی بهتر عمل کنید و به بهبود سلامتی خود کمک کنید. جدول مواد غذایی قلیایی بر این اصل بیان می شود که مصرف مواد غذایی اسیدی به کاهش سطح قلیایی بدن کمک می کند که این امر برای بدن و سلامتی ما خوب نیست. با این حال، مصرف برخی از میوه ها، سبزیجات، دمنوش ها و مصرف آب قلیایی ممکن است به افزایش سطح قلیایی بدن کمک کند. در ادامه با معرفی مواد غذایی قلیایی همراه ما باشید.

مواد غذایی قلیایی در بدن چگونه عمل می کنند؟

سیستم گوارش اسیدهای معده را ترشح می کند تا از روند هضم غذا کمک کند و به تجزیه غذا کمک کند. روده تعادل pH بین 2.0-3.5 را حفظ می کند که بسیار اسیدی در نظر گرفته می شود اما برای عملکرد صحیح دستگاه گوارش مهم است. اما در بعضی مواقع، به دلیل سبک زندگی نامناسب و انتخاب مواد غذایی ناسالم، سطح اسیدی بدن نامنظم می شود و در نتیجه باعث اسیدیته و سایر مشکلات معده می شود.

این روزها با جهانی شدن مصرف غذاهای فست فودی، عادات غذایی به شدت تغییر کرده است و شامل حجم زیادی از غذاهای اسیدی مانند برگر، سمبوسه، پیتزا، سیب زمینی سرخ کرده، انواع پنیر، سوسیس، کباب، نوشیدنی های گازدار، دونات و شیرینی است. این غذاها هنگام هضم اثراتی را به جا می گذارند که به عنوان خاکستر اسید شناخته می شوند که دلیل اصلی مشکلات معده می باشد.

جدول مواد غذایی قلیایی

لیست مواد غذاهای قلیایی

لیست #مواد_غذاهای_قلیایی برای حفظ تعادل pH در بدن حیاتی هستند. کارشناسان پیشنهاد می کنند داشتن یک وعده غذایی متعادل با ترکیبی خوب از تمام گروه های غذایی به جای محدود کردن به برخی از مواد غذایی، برای بالا بردن سلامتی کلی مهم است. طبق تئوری خاکستر اسید، اعتقاد بر این است که خاکستر اسیدی شما را مستعد بیماری می کند. در حالی که خاکستر قلیایی محافظ است. در نتیجه انتخاب لیست مواد غذاهای قلیایی به حفظ PH بدن و تقویت سلامت کمک می کند.

برخی از منابع غذایی که خاکستر اسیدی بر جای می گذارند شامل پروتئین، فسفات و گوگرد هستند. در حالی که مواد غذایی قلیایی شامل غذاهای غنی از کلسیم، منیزیم و پتاسیم هستند.

گروه های مواد غذایی معمولا  اسیدی، قلیایی یا خنثی در نظر گرفته می شوند:

اسیدی: گوشت، مرغ، ماهی، لبنیات، تخم مرغ و الکل

خنثی: چربی های طبیعی، نشاسته و قندها

قلیایی: میوه ها، مغزها، حبوبات و سبزیجات

سبزیجات برگ سبز

گفته می شود که سبزیجات برگ سبز اثر قلیایی در بدن دارند. این گیاهان با ذخایر گسترده ای از ویتامین A ، B ، E ، اسیدفولیک و مواد معدنی آهن، کلسیم و فسفر اعطا می شوند که برای انجام عملیات طبیعی و ایجاد ایمنی قوی برای سیستم حیاتی است. سعی کنید اسفناج، کاهو، کلم پیچ، کرفس، کلم، و خردل را در رژیم غذایی منظم خود بگنجانید.

جدول مواد غذایی قلیایی

گل کلم / کلم بروکلی

سبزیجات چلیپایی مانند گل کلم و کلم بروکلی به عنوان متعادل کننده PH قلیایی در سیستم شناخته شده اند. آنها حاوی مقادیر زیادی ویتامین A ، C ، k و فولات و ترکیبات گیاهی شیمیایی گیاهی هستند که برای کاهش التهاب و جلوگیری از خطر سرطان بسیار ارزشمند هستند.

میوه های خانواده مرکبات

این اعتقاد که میوه های مرکبات بسیار اسیدی هستند و بر روی سیستم تأثیر اسیدی دارند را همه می دانیم اما جای تعجب است که آن ها بهترین منبع مواد غذاهای قلیایی هستند. لیمو، لیمو شیرین و پرتقال غنی از ویتامین C که به سم زدایی سیستم کمک می کند و باعث سوزش معده و اسیدیته می شود.

ریشه سبزیجات

سیب زمینی شیرین، چغندر، تربچه، شلغم و هویج منبع شگفت انگیزی از #مواد_غذایی_قلیایی هستند که حفظ تعادل pH را تسهیل می کنند. آنها منبع خوبی از فیبرهای غذایی محلول و نامحلول هستند که به تقویت باکتری های خوب روده، کاهش سطح بالای کلسترول و کاهش خطر بیماری های قلبی و سرطان روده کمک می کنند.

آجیل

یک مشت آجیل مملو از منابع چربی سالم هستند. همچنین یک اثر قلیایی در خود دارند. مجموعه عظیمی از آنتی اکسیدان ها، پروتئین ها و استرول های گیاهی موجود در بادام، گردو و بادام هندی تنظیم کننده قند خون و باعث قلب را بهبود می بخشند و وزن را کنترل می کند.

جدول مواد غذایی قلیایی

برنامه مواد غذایی قلیایی

برنامه مواد غذایی قلیایی اساساً تغذیه سالم و به سبک قدیمی را تقویت می کند. رژیم غذایی مصرف بیشتر سبزیجات، میوه ها و نوشیدن مقدار زیادی آب و کاهش قند، الکل، گوشت و غذاهای فرآوری شده را توصیه می کند. همه این موارد به بهبود سلامت کلی شما و  کاهش وزن کمک می کند و حتی به باعث کاهش خطر سرطان می شود.

این رژیم همچنین می تواند به کاهش التهاب کمک کند. التهاب یک پاسخ طبیعی به آسیب و عفونت است، اما التهاب بیش از حد  که به عنوان التهاب مزمن نیز شناخته می شود می تواند باعث آسیب DNA و منجر به سرطان شود. بنابراین خوردن غذاهایی که التهاب را کاهش می دهند می تواند خطر سرطان شما را کاهش دهد. برنامه مواد غذایی قلیایی شامل سبزیجات، میوه ها و انواع مغذ ها هستند.

صبحانه مواد غذایی قلیایی

خوردن مواد غذایی قلیایی به ما در داشتن حس و حال بهتر کمک می کنند.  مواد غذایی قلیایی بدن را از اسیدی بودن رها می کنند. مواد غذایی قلیایی را در طول روز و در هر ساعتی می توانید مصرف کنید. اما خوردن صبحانه ای مملو از مواد غذایی قلیایی باعث شروع یک روز جدید با حس و حال بهتر می شود. با خوردن مواد غذایی قلیایی در ابتدای روز، سرحال تر شوید و از کسل بودن دور باشید.

دمنوش های قلیایی

یکی از مواردی که به شما در مصرف مواد غذایی قلیایی کمک می کند، خوردن دمنوش های قلیایی به جای دمنوش هایی است که اسیدی بودن بدن را افزایش می دهند. برای تهیه دمنوش های گیاهان از ادویه جاتی که طبع گرمی دارند کمک بگیرید. در واقع از نگاه طب سنتی مواد غذایی سرد، اسیدی هستند و مواد غذایی گرم نیز قلیایی می باشند. بنابراین برای تهیه دمنوش های قلیایی از ادویه های گرم مانند زنجبیل و زیره کمک بگیرید.

جدول مواد غذایی قلیایی

مواد غذایی قلیایی

اسفناج، کلم پیچ
بادام ها
آووکادو
خیار
چغندر
انجیر و زردآلو

یکی دیگر از راه های عالی برای قلیایی بدن استفاده از نوشیدنی های لیمو گرم و سالم است. اگرچه ممکن است لیموها را اسیدی تصور کنید ، اما هنگامی که توسط بزاق ما هضم می شود، بسیار قلیایی می شوند.

با ایجاد تغییرات جزئی مانند نوشیدن آب قلیایی ، خوردن سبزیجات بیشتر و کاهش مقدار غذاهای اسیدی در رژیم غذایی، قلیایی شدن بدن شروع می شود. با ایجاد یک محیط قلیایی در بدن، تعادل را حفظ می کنید، با بیماری مبارزه می کنید و به سلامت مطلوب خود می رسید. اما مهمتر از همه، بدن شما با انرژی و نشاط بیشتری از شما تشکر خواهد کرد!

خرید آب قلیایی

خوردن رژیم غذایی مبتنی بر مواد غذایی قلیایی به طور عمده بر رفتار آگاهانه تغذیه ای شامل انتخاب سالم غذاها از جمله سبزیجات، میوه ها، آجیل ها، عدس و نوشیدن آب فراوان تأکید دارد. در حالی که قند، گوشت، غذاهای فرآوری شده و الکل را محدود می کند.

یکی از راه های آسان برای قلیایی شدن بدن و مصرف مواد غذایی قلیایی، نوشیدن آب قلیایی است. خرید آب قلیایی برای تکمیل جدول مواد غذایی قلیایی اقدام درستی است. مواد غذایی قلیایی، آب قلیایی را نیز شامل می شود.

بهترین راه برای #خرید_آب_قلیایی  می توانید از طریق اینترنت و سایت لوکساب و واترلایف ، سفارش خود را ثبت کنید و بسته بندی آب قلیایی خود را درب منزل خود تحویل بگیرید.

برچسب ها: Alkaline food table مواد غذایی قلیایی در طب اسلامی لیست غذا های قلیایی نشانه های قلیایی بودن بدن داروهای قلیایی کننده خون مواد غذایی قلیایی کننده معده مواد غذایی قلیایی کننده رحم جدول مواد غذایی قلیایی



دیدگاه
دیدگاه شما :