سفارش تلفنی
09393710094

معرفی دمنوش های قلیایی

30/اسفند/1399 مقالات بدون دیدگاه

معرفی دمنوش های قلیایی : مفهوم اصلی در پس یک رژیم غذایی قلیایی این است که برخی مواد غذایی پس از گوارش می توانند محصولات جانبی اسیدی در بدن شما تولید کنند. شما می توانید اثرات سلامت منفی این اسیدها را با محدود کردن مواد غذایی تولیدکننده اسید در رژیم غذایی خود و مصرف مواد غذایی که بدن را قلیایی می سازند، کاهش دهید. استفاده از برخی دمنوش‌های گیاهی سبب افزایش گردش خون و گرمایش در بدن می‌شود. به طور کلی موادی که طبع سرد دارند، دارای اسیدیته بیشتر هستند (اسیدی هستند) و موادی که طبع گرم دارند، قلیایی هستند و اسیدیته کمتری دارند.به همین دلیل تصمیم گرفته ایم تا در این مقاله به معرفی دمنوش های قلیایی بپردازیم تا از آنها برای سلامت بدن خود استفاده کنید،پس تا انتهای این مقاله آموزنده همراه ما باشید:

معرفی دمنوش های قلیایی

داروخانه طبیعت سرشار از گیاهانی است که هر کدام برای رفع یک یا چندین مشکل مناسب هستند. خوشبختانه تعداد تحقیقات انجام شده روی خواص گیاهان دارویی روز به روز بیشتر می‌شود و افراد بیشتر هم سراغ این گیاهان می‌روند. اگر به پاکسازی بدنتان وقلیایی کردن آن علاقه دارید و دوست دارید سلامتی‌تان را بهبود بخشید، از این مقاله که به معرفی دمنوش های قلیایی پرداخته ایم برای بهبود عملکرد بدنتان غافل نشوید.لازم است دقت داشته باشید که در صورتی که مبتلا به شرایط خاص سلامت هستید یا بارداری را تجربه می‌کنید، قبل از استفاده از هر دمنوشی با پزشکتان مشورت کنید.

معرفی-دمنوش-های-قلیایی

دمنوش گیلاس

گیلاس یکی از میوه‌های دوست داشتنی فصل تابستان است که طرفداران و خواص بسیاری دارد. این میوه خوشمزه سرشار از آنتی اکسیدان‌هاست و می‌تواند مزایای زیادی همچون بهبود بی خوابی، درد مفاصل و آب کردن چربی شکمی را به همراه داشته باشد. گیلاس سرشار از ترکیبات آنتی‌اکسیدانی بوده، از این‌رو روند پیری را به تأخیر می‌اندازد. کاهش احتمال ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی یکی از خواص دارویی گیلاس است. فلاوونووئیدهای موجود در گیلاس، از ایجاد هر گونه آسیب توسط رادیکال‌های آزاد پیشگیری می‌کنند. درمان مناسبی برای آرتریت، رماتیسم، واریس و دردهای مفصلی است. از گیلاس می‌توان به عنوان ماسک زیبایی استفاده کرد و چین و چروک‌های پوست را کاهش داد. میوه گیلاس برای کارکرد منظم قلب، روده و معده نیز بسیار مفید است. از فواید میوه گیلاس می‌توان تقویت قوای فکری را نام برد. فرادی که زیاد گوشت استفاده می‌کنند و خون آنها اسیدی است می‌توانند از گیلاس استفاده کنند به دلیل اینکه خون را قلیایی می‌کند. گیلاس برای کاهش وزن مفید است. گیلاس برای کلیه‌ها مفید است و به دفع سموم از بدن کمک می‌کند. میوه گیلاس سوخت ساز بدن را افزایش داده و به هضم غذا کمک می‌کند. سیستم اعصاب را تسکین داده و با تولید هورمون شادی در بدن، احساس بهتری را در ما ایجاد می‌کند. گیلاس دارای چربی کم و فیبر زیاد است و برای تصفیه خون در سیستم گوارشی بسیار مفید است. میوه گیلاس دارای مقدار فراوانی ویتامین C است. چربی اشباع شده در گیلاس بسیار کم است و کلسترول ندارد. گواتر مزمن با خوردن گیلاس تا حد زیادی کنترل می‌شود.

دمنوش ترکیبی معجزه آسا

دمنوش ترکیبی چای سفید، هل سبز، هل باد و سنبل الطیب یک دمنوش مفید زمستانی است و استفاده از دمنوش گل گاوزبان، سنبل الطیب و لیمو امانی به عنوان یک دمنوش آرامشبخش و گرم کننده بدن توصیه می شود.

دمنوش گل قاصدک ، زنجبیل ، زعفران و لاله

سایر چای های سالم و کم اسیدی را امتحان کنید شامل گل قاصدک، زنجبیل، زعفران و لاله است.توجه به این نکته مهم است که چای معمولی که میوه ای نباشد، مفید است. اضافه کردن هر چیز دیگری می تواند سطح اسیدیته را تغییر دهد.

استفاده از دمنوش بابا آدم همراه با عسل

استفاده از دمنوش بابا آدم همراه با عسل در فصل سرما بسیار مفید است. همچنین دمنوش ترکیب زعفران، هل، چای کوهی نوشیدنی مفید در فصل سرما است.

معرفی-دمنوش-های-قلیایی

دمنوش کامبوجا

نوشیدنی کامبوجا یک ترکیب فوق العاده انرژی زا، آرامش بخش و گرم کننده بدن است و همچنین استفاده از ترکیب آب گرم و عسل صبح ناشتا به باز شدن صدا، احیای تارهای صوتی و گرم شدن بدن‌ و قلیایی شدن آن کمک می کند.

دمنوش عسل و آبلیمو

به دلیل طعم اسیدسیتریک، اکثر مردم تصور می کنند که لیموترش به مواد غذایی اسیدی تعلق دارد. اما این باور کاملاً اشتباه است و لیموترش جزو مواد غذایی قلیایی فوق العاده محسوب می شود

چای ترش اسیدی است یا قلیایی ؟

چای قرمز دارای ph بین ۵/۵ تا ۷ است و می شود گفت تقریبا خنثی است .این چای دارای طبع سرد و خشک است .مصرف این چای به خصوص در افراد دارای طبع گرم توصیه می شود و علی الخصوص در فصول گرم سال می تواند به عنوان یک نوشیدنی خنک کننده استفاده شود. افرادی که دارای طبع سرد می باشند در استفاده از این چای احتیاط کنند و در صورت تمایل با عسل مصرف کنند و بهتر است این افراد در فصل های سرد سال از نوشیدن این چای پرهیز کنند .

آیا چای از قهوه اسیدی تر است؟

چای سیاه و سبز معمولاً از قهوه کمتر اسیدی است. یک تجزیه و تحلیل نشان داد که قهوه نسبت به چای لیمو کمتر اسیدی و اسیدی تر از چای سیاه است. مشخص شد که چای سیاه pH 6.37 دارد، در حالی که قهوه دارای pH برابر 5/5 است. میزان اسیدیته چای و قهوه نیز به این بستگی دارد که از کجا تهیه می کنید.به طور کلی، هرچه چای ترش تر باشد، اسیدی تر می شود اما یک مطالعه کشف کرد که چای های میوه ای، که شیرین تر هستند، از چای گیاهی اسیدی تر هستند.

معرفی-دمنوش-های-قلیایی

فاکتورهای دیگری که بر pH اثر می گذارد عبارتند از:

• چه مدت چای خود را دم می کنید
• چای شما چقدر رقیق است
• مواد افزودنی مانند عطر و طعم مرکبات، شیر و گیاهان دارویی
افزودن آب بیشتر، که pH آن برابر با 7 باشد، ممکن است باعث کاهش اسیدیته شود.

دمنوش های قلیایی کننده معده

یک متخصص گیاهان دارویی، با اشاره به کاربرد دمنوش های گیاهی در بهبود بسیاری از بیماری‌های شایع گوارشی که روزمره با آن سر و کار داریم، اظهار کرد: دو گیاه نعناع و پونه در انواع بیماری‌های گوارشی مؤثر بوده و دم کرده آنان موجب هضم غذا می‌شود این دمنوش ها در رفع ناراحتی‌های معده، نفخ، دل درد و سوءهاضمه مؤثر است.

این متخصص با بیان اینکه از دم کرده گیاه گلپر در انواع ناراحتی‌های گوارشی همچون نفخ و دل درد و سوءهاضمه استفاده می‌شود، افزود: هم خانواده‌های گیاه گلپر مانند زیره سبز و سیاه، رازیانه و انیسون نیز بهبود دهنده گوارشی محسوب می‌شود. این دکترای داروسازی، از دیگر کاربردهای دمنوش های گیاهی از خانواده چتریان را در رفع سنگینی معده دانست و گفت: برخی از افراد بعد از صرف غذا احساس سنگینی و هضم نشدن می‌کنند که دل درد به همراه دارد. با تاکید بر اینکه از دم کرده‌های گلپر و رازیانه و زیره برای اطفال بالای شش ماه نیز می‌توان استفاده کرد، تصریح کرد: نوزادان اغلب با مشکلات گوارشی مانند نفخ و دل درد مواجه هستند و دم کرده‌های رازیانه و انیسون و شوید بسیار مؤثر است؛ البته کودکان باید کمتر از بزرگسالان از دمنوش ها مصرف کنند.

وی با بیان اینکه از جوشانده شیرین بیان نیز می‌توان در رفع ناراحتی‌های معده و انواع زخم‌های گوارشی و گاستریت استفاده کرد، افزود: در بسیاری از موارد این گیاه می‌تواند جایگزین داروهای معده شود.

این متخصص گیاهان دارویی، نعناع فلفلی را یکی از گونه‌های نعناع دانست و خاطرنشان کرد: گیاه نعناع گونه‌های فراوانی دارد، اما نعناع فلفلی بسیار معطر بوده و بیشترین کاربردهای دارویی را دارد. دو گیاه نعناع و پونه در انواع بیماری‌های گوارشی مؤثر بوده و دم کرده آنان موجب هضم غذا می‌شود.

وی، با اشاره به اینکه از دمکرده نعناع و پونه می‌تواند در رفع سردردهای ناشی از سوءهاضمه نیز استفاده کرد، اظهار کرد: کودکان زیر پنج سال نباید از دمکرده نعناع یا پونه استفاده کنند، زیرا دارای اثرات نامطلوب بر سیستم عصبی آنان است و لذا خانواده‌ها در مصرف این نوع دمنوش دقت کنند.

میوه های قلیایی کننده خون

بیشتر میوه ها نیز قلیایی هستند. در این میان، چند استثنا مانند بلوبری، کرنبری، و آلو وجود دارند. این میوه ها نشان داده اند که حالتی اسیدی ایجاد می کنند.

توصیه شده است میوه ها خام و نه به صورت پخته، پاستوریزه، یا فرآوری شده مصرف شوند. این به دلیل آن است که پختن می تواند موجب از بین رفتن برخی ویتامین ها، مانند ویتامین C، شود.

برخی از بهترین میوه های قلیایی شامل ملون، لیمو ترش، خرما، انجیر و کشمش می شوند. آب میوه و اسموتی های تازه نیز گزینه های خوبی هستند.

حتی سرکه سیب نیز به عنوان ماده ای قلیایی‌ساز رده بندی می شود، که می تواند گیج کننده باشد، زیرا سرکه آشکارا بسیار اسیدی است. قلیایی یا اسیدی بودن یک ماده غذایی باید بر اساس مقدار ضایعات اسیدی که هنگام گوارش آن تولید می شود، مشخص شود. در حقیقت، بدن شما تحت تاثیر این مواد شیمیایی زائد و نه اسیدیته یک ماده غذایی قرار می گیرد.

پیشنهاد ما خرید آب قلیایی در بسته بندی های بزرگ و کوچک است تا در خانه یا در بیرون از خانه، با داشتن آب قلیایی در جهت حفظ سلامت بدن خود بکوشید.

 

برچسب ها: مشخصات رحم قلیایی چیست لاغری سریع با رژیم قلیایی صبحانه قلیایی مواد قلیایی قوی میوه های قلیایی کننده خون داروهای گیاهی قلیایی کننده خون دمنوش های قلیایی کننده رحم معرفی دمنوش های قلیایی



دیدگاه
دیدگاه شما :