سفارش تلفنی
09393710094

چرا باید PH بدن را متعادل نگه داریم؟

19/مرداد/1398 مقالات بدون دیدگاه

چرا باید PH بدن را متعادل نگه داریم؟ ph نامناسب باعث می شود بدن دچار بیماری های ویروسی، چروک و حساسیت پوستی، آکنه، التهاب بافت، عفونت های واژن و دل درد قاعدگی در زنان، شکستگی های استخوان ناشی از پوکی استخوان، آلزایمر و شرایط بحرانی همچون سکته و حتی حمله قلبی شود

چرا باید PH بدن را متعادل نگه داریم؟ . خرید آب قلیایی

PH متعادل و مناسب زمانی است که بدن نه چندان قلیایی و نه چندان اسیدی باشد. تعادل PH برای سلامت بدن ضروری است. PH نامناسب باعث می شود بدن دچار بیماری های ویروسی، چروک پوستی، حساسیت پوستی و آکنه، التهاب بافت و عفونت های واژن و دل درد قاعدگی در زنان، شود. همچنین می تواند به شکستگی های استخوان ناشی از پوکی استخوان، بیماری فراموشی (آلزایمر) و شرایط بحرانی همچون سکته و حتی حمله قلبی منجر شود. بنابراین باید با رعایت رژیم غذایی متعادل از اثرات جانبی نامتعادل بودن PH جلوگیری شود.

مشکلات ناشی از اسیدی بودن بدن چیست؟

مصرف غذاهای اسیدی باعث ایجاد لختی، افسردگی، سردرد، خشکی پوست، سرگیجه، گوارش ضعیف، ناخن های شکننده، ریزش مو و لثه های حساس می شود. در حالت اسیدوزیس سطح رادیکال های آزاد بدن بالا می رود. انرژی تان را کاهش می دهد. در این حالت بدن در برابر باکتری ها و ویروس ها نمی تواند به خوبی از بدن دفاع کند

چرا باید PH بدن را متعادل نگه داریم؟ . خرید آب قلیایی لوکساب

چگونه سطح PH بدن را اندازه بگیریم ؟

بدن برای آن که بتواند در برابر باکتری ها و سموم از خودش دفاع کند، لازم است کمی اسیدی باشد. همچنین محیط اسیدی برای سیستم گوارش ضروری است. البته سطح PH در کل بدن به یک میزان نیست و نباید باشد. مثلاً PH پوست انسان 5/5، بزاق دهان 5/6، سیستم گوارش 5/1 و خون 35/7 است. پزشک قادر است سطح PH بدنتان را با آزمایشی ساده تعیین کند. البته خودتان هم با استفاده از ابزارهایی که در داروخانه ها وجود دارد؛ می توانید PH دهان یا ادرار را تعیین کنید.

چگونه PH متعادل داشته باشیم؟

مصرف آب قلیایی ، میوه ها و سبزیجات متنوع و تازه می تواند به حفظ تعادل PH بدن کمک کند . سبزیجاتی با برگ های تیره مانند کلم پیچ، و اسفناج پر از آلکالین هستند و به این معنی است که آن ها به خنثی کردن اسیدها کمک می کنند. به علاوه، میوه ها و سبزی های رنگی مانند چغندر و تمشک آلکالین دارند و همین خاصیت را دارند. سبزیجاتی که از ریشه آن ها استفاده می کنیم مانند پیاز و سیب زمینی شیرین حاوی اینولین هستند که نوعی پربیوتیک  است.

چرا باید PH بدن را متعادل نگه داریم؟ . خرید آب قلیایی لوکساب
پروتئین های حیوانی مانند گوشت قرمز عموماً اسیدی هستند و بر سطح PH بدن اثر می گذارند. هضم پروتئین های گیاهی متنوع مانند غلات کامل، لوبیاها، آجیل ها برای بدن آسان تر است. بنابراین مصرف گوشت را تا 4 اونس (١١٢ گرم) از هر نوع در هر وعده ی غذایی کاهش دهید. از خوردن گوشت گوساله بپرهیزید. گوشت خوک و حلزون صدف دار و خرگوش هم که حرام هستند و نیازی به توصیه ی جداگانه ای نیست  و حتما خرید آب قلیایی را در سبد غذایی خود قرار دهید

چه غذاهایی قلیایی محسوب می شوند؟

غذاهای قلیایی شامل خیار، کرفس، مارچوبه، چغندر، بروکلی و کلاً همه میوه ها به جز زغال اخته؛ آجیل هایی مانند بادام، فندق، بلوط، ادویه هایی مانند دارچین، کاری و نیز سرکه سیب و قارچ هاست.

چه غذاهایی اسیدی هستند؟

غذاهای اسیدی شامل لوبیاها، بنشن، جو، پاستاهای سفید، لوبیا قرمز، سویا، عدس، لوبیا سفید و سیاه، بادام هندی، گردو، لبنیات و گوشت هایی مانند گوشت گاو و ماهی است.
توصیه می شود غذاهای اسیدی که ارزش غذایی ندارند را کنار بگذارید: این ها شامل آبنبات ها، نوشیدنی های گازدار و نان سفید است.
♦ اگر بدن به شدت اسیدی شود اسیدوزیس و اگر به شدت قلیایی شود آلکالوزیس ایجاد می شود.

اگر بدن در شرایط اسیدی و قلیایی قرار بگیرید ، ممکن است مبتلا به چه بیماری هایی شود؟

چرا باید PH بدن را متعادل نگه داریم؟ . خرید آب قلیایی

مصرف غذاهای اسیدی باعث ایجاد لختی، افسردگی، سردرد، خشکی پوست، سرگیجه، گوارش ضعیف، ناخن های شکننده، ریزش مو و لثه های حساس می شود. در حالت اسیدوزیس سطح رادیکال های آزاد بدن بالا می رود. انرژی تان را کاهش می دهد. که در این صورت باید فورا آب قلیایی بنوشید.

برعکس اگر بدن دچار آلکالوزیس شود، بیماری ها و ناراحتی های فیزیکی ایجاد شود. به طور کلی نباید PH بدن زیر 7/35 و زیادتر از 7/45 باشد. آلکالوزیس، آریتمی قلب؛ کما و نامتعادل بودن الکترولیت را سبب می شود

در این حالت بدن در برابر باکتری ها و ویروس ها نمی تواند به خوبی از بدن دفاع کند. در شرایط اسیدوزیس بدن از مواد معدنی که دارد، مانند کلسیم برای کمک به تعادل PH استفاده می کند و این مصرف مدام مواد معدنی بدن می تواند منجر به پوکی استخوان شود. تغییر در الگوی خواب، تشکیل سنگ های کلیه، سطح اندک هورمون رشد، افزایش چربی بدن، و کاهش حجم ماهیچه ای بدن از جمله عوارض اسیدوزیس است.

چگونه در شرایط اسیدی و قلیایی PH را متعادل کنیم؟

چرا باید PH بدن را متعادل نگه داریم؟ خرید آب قلیایی لوکساب

اسیدی: بهتر است از مصرف غذاهای اسیدی بپرهیزید و نوشیدن آب قلیایی را جایگیزین آن کنید. این غذاها شامل محصولات لبنی، گوشت، ماهی های آب سرد است. برخی داروها،، قهوه، نوشیدنی های غیر الکلی، سویا، الکل، مارگارین و ویتامین های صنعتی نیز اسیدی هستند.

آلکالوزیس: بهتر است از مواد غذایی غنی از پتاسیم شامل کشمش، زردآلو، انجیر و جوانه گندم استفاده کنید. می توانید با این میوه ها صبحانه ای فوق العاده تهیه کنید. این میوه ها به علاوه ماست، عسل و غلات صبحانه یا جو دوسر بخورید. نوشیدنی های غنی از کلرید و پتاسیم مانند آب سیب، هویج، انگور، گریپ فروت، مرکبات و آناناس بنوشید.
توصیه می شود حداقل پنج روز در هفته به مدت بیست دقیقه نرمش های مفید برای سیستم قلب و عروق در برنامه تان بگنجانید. برای کمک به کلیه ها در دفع سموم و سهولت فیلتر کردن، آب قلیایی کافی بنوشید.

 

برچسب ها: خواص آب قلیایی آب قلیایی مزایای آب قلیایی خرید آب قلیایی چگونگی تعادل PH با خرید آب قلیایی قیمت آب قلیایی خرید آب قلیایی لوکساب خرید آب قلیایی و تنظیم PH بدن چگونگی تعادل PH با آب قلیایی درمان بیماری های با تعادل PH فواید آب قلیایی PH چیست تعادل PH بدن تعادل PH بدن با آب قلیایی چرا باید PH بدن را متعادل نگه داریم؟



دیدگاه
دیدگاه شما :