سفارش تلفنی
09393710094

مشکلات ناشی از اسیدی بودن بدن چیست ؟

29/خرداد/1398 مقالات بدون دیدگاه

مشکلات ناشی از اسیدی بودن بدن چیست ؟ گاهی اوقات مشکلاتی برای ما به جود می آید که دلیل آن را نمی دانیم حتی با انجام آزمایش های گوناگون هم مشخص نمی شود که علت آن مشکل و بیماری چیست . شاید این مسئله بسیار کوچک باشد اما در هر صورت باعث بروز مشکل شده است و فرض کنید به طور مرتب دچار جوش صورت می شوید در حای که آزمایشات نشان دهنده تنظیم هرمون ها هستند یا مداوم احساس خستگی و خواب آلودگی می کنید در حالی که به طور کامل استراحت کرده اید . این موارد نشانه های کوچکی از مشکلاتی بود که ممکن است حالت اسیدن بدن برای شما به وجود آورد . با ما در خواندن این مطلب همراه باشید تا شما را با سایر مشکلات سلامتی که حالت اسیدوز بدن می تواند برای شما به وجود آورد آشنا کنیم:

مشکلات ناشی از اسیدی بودن بدن چیست ؟

استخوان های ضعیف نشانه ای از حالت اسیدی بدن

زمانی که مایعات بدن بیش‌ازحد اسیدی هستند، بدن تمام توانایی خود را برای حفظ تعادل قلیایی و عملکرد صحیح به کار می‌برد.

بدن با کشیدن مواد معدنی از بافت‌ها و اندام‌های دیگر مایعات بدن را قلیایی کرده و میزان اسید را به حداقل می‌رساند. یکی از این مواد معدنی کلسیم موجود در استخوان‌ها است که برای حفظ قدرت آن ضروری است.

استخوان‌ها زمانی که ذخیره کلسیم خود را به منظور خنثی کردن سطح اسید بدن از دست می‌دهند، ضعیف می‌شوند.

اگر پوکی استخوان یا استئوپنیا دارید یا استخوان‌هایتان به راحتی شکسته می‌شود، بدنتان ممکن است بیش‌ازحد اسیدی باشد. به همین دلیل بیماران مبتلا به پوکی استخوان و استئوپنیا بایستی از مصرف غذاهای اسیدی مانند گوشت گاو، کافئین و نوشابه خودداری کنند.

اگر چاق هستید و اضافه وزن دارید

زمانی که تعادل قلیایی بدن حفظ نشود، یعنی مواد زائدی زیادی به شکل اسید در بدن وجود دارد.

این اسید اضافی ‌حذف نشده؛ چرا که روده بزرگ، کلیه‌ها، سیستم لنفاوی و پوست که در واقع اندام‌های مسئول دفع سموم از بدن هستند، مملو از سموم سیال ناشی از اسید بیش‌ازحد هستند.

بدن اسید اضافی را به بافت‌های چربی می‌فرستد. این اسیدها به سلول‌های چربی می‌چسبند به همین دلیل زمانی که بدن بیش‌ازحد اسیدی است، نمی‌توانید وزنتان را کاهش دهید؛ زیرا بدن برای ذخیره اسید اضافی، به سلول‌های چربی نیاز دارد

مشکلات ناشی از اسیدی بودن بدن چیست ؟

مشکلات دهان و دندان

دندان‌ها نیز همانند استخوان‌های بدن کلسیم را ذخیره می‌کنند. بالا بود میزان اسید در بدن باعث می‌شود سیستم بدن برای قلیایی کردن مایعات بدن و جلوگیری از بیماری، کلسیم را از دندان‌ها بگیرد.

سطح پایین ph در دهان می‌تواند باعث از بین رفتن مواد معدنی مینای دندان شود. قرار گرفتن باکتری‌های دهانی در معرض مواد غذایی و نوشیدنی‌های شیرین میزان تولید اسیدلاکتیک در دهان را تشدید می‌کند و منجر به ایجاد حفره در دندان می‌شود.

اگر میزان اسید بدن بر روی دندان‌ها تأثیر بگذارد، ممکن است حساسیت زیادی به مواد غذایی و نوشیدنی‌هایی که بیش‌ازحد سرد یا خیلی گرم هستند، پیدا کنید. همچنین ممکن دندان‌ها بپوسند که باعث می‌شود هنگام مصرف مواد غذایی شیرین درد زیادی را تجربه کنید.

یکی دیگر از علائم مرتبط با افزایش میزان اسید در بدن، خونریزی لثه بعد از مسواک زدن دندان‌ها است. بوی بد دهان نیز می تواند نشانه از حالت اسیدوز بدن باشد . حتما این مطلب را بخوانید رفع بوی بد دهان با آب قلیایی

خستگی و بی حالی

اسید اضافه باعث می‌شود بدن بستری مناسب برای باکتری‌ها، قارچ‌ها و ویروس‌ها شود. محیط اسیدی برای رشد این میکروارگانیسم‌ها عالی است.

بنابراین، انبوهی از میکروارگانیسم‌ها در دستگاه گوارش، لثه‌ها و دیگر اندام‌ها و بافت‌های بدن تجمع می‌کنند و باعث تحریک بیشتر سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با این عفونت‌ها می‌شوند.

پس از مدتی سیستم ایمنی بدن خسته می‌شود و بدن انرژی خود را از دست می‌دهد. علاوه بر این، این ارگانیسم‌ها با توانایی بدن شما برای جذب مواد مغذی ضروری مانند مواد معدنی و ویتامین‌ها تداخل پیدا می‌کنند.

جذب کم مواد مغذی تولید هورمون‌ها و آنزیم‌های موردنیاز برای تولید انرژی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در نتیجه بدن خسته‌تر می‌شود

مشکلات ناشی از اسیدی بودن بدن چیست ؟

جوش صورت و مشکلات پوستی

مشکلات پوستی از علائم پوستی پایین بودن سطح پی‌اچ محسوب می‌شوند. پوست نیز یکی از اندام‌های مسئول دفع سموم از بدن است. زمانی که اسید زیادی در جریان خون وجود دارد، مستعد باکتری‌ها و سم بیشتری می‌شود. در چنین شرایطی، کبد اغلب نمی‌تواند سم‌های اسیدی بدن را از بین ببرد و پوست تلاش می‌کند تا با دفع آن‌ها، این مشکل را رفع کند. این فرایند سم‌زدایی به شکل آکنه، آلرژی‌ها، تحریکات پوستی و اگزما بروز می‌کند.

انباشتگی خلط

تولید خلط مکانیسم دفاعی طبیعی بدن در برابر تولید اسید است که تلاش می‌کند اسید را از طریق مسیر بینی دفع کند.

همچنین تولید خلط ممکن است نشان‌دهنده تولید اسید در مسیر بینی باشد. اگر از انباشتگی دائمی خلط رنج می‌برند، نشانه بالا بودن اسید بدنتان است.

درد عضلانی

بالا بودن اسید در بدن می‌تواند باعث انقباض عضلات شود. این موضوع مانع حمل اکسیژن در مویرگ‌های ماهیچه‌ها شده و باعث ایجاد فشار و کمبود اکسیژن می‌شود.همچنین بالا بودن اسید بدن مانع جذب مواد مغذی و ویتامین‌ها از خون می‌شود که برای عملکرد مناسب ضروری است.در چنین شرایطی، عضلاتی که کمبود اکسیژن دارند، بیشتر به خود فشار می‌آورند و این موضوع منجر به بروز درد می‌شود.

درد ماهیچه‌ها همراه با خستگی نشانه‌ای بارز ‌از اسید اضافی بدن است.

بی‌خوابی و کسل بودن

اگر خیلی خسته هستید، اما خوابتان نمی‌برد، حتی وقتی که بدنتان خیلی به خواب نیاز دارد، ممکن است پی‌اچ خونتان پایین باشد.این یکی دیگر از علائمی است که نشان می‌دهد بدن کلسیم را از استخوان‌ها بیرون می‌کشد تا اسید اضافی خود را خنثی کند.کمبود کلسیم در بدن می‌تواند باعث بی‌خوابی شود.

دیگر بیماری هایی که در اثر اسیدی بودن بدن به وجود می آید :

  • لثه های حساس متورم
  • نقص ایمنی
  • سیاتیک، کمردرد، گردن سفت
  • مشکلات تنفسی، تنگی نفس، سرفه
  • رشد بیش از حد مخمرهای قارچی
  • انرژی کم و خستگی مزمن
  • آسیب های قلبی عروقی، از جمله سستی عروق خونی و کاهش اکسیژن
  • مشکلات قلبی، آریتمی ها، افزایش ضربان قلب
  • افزایش وزن، چاقی و دیابت
  • عفونت مثانه و کلیه
  • آسیب تسریع شونده رادیکال های آزاد
  • پیری زودرستهوع، استفراغ، اسهال
  • پوکی استخوان، استخوان های ضعیف شکننده، شکستگی های لگن، اسپورهای استخوانی
  • سردرد، سردرگمی، خواب آلودگی
  • درد مفصلی، درد عضلات و افزایش اسید لاکتیک
  • آلرژی، آکنه

مشکلات ناشی از اسیدی بودن بدن چیست ؟

چگونه می توان بدن را قلیایی کرد و سطح اسید بدن را کاهش داد ؟

بیشتر آب بنوشید مخصوصا آب قلیایی

تأمین آب موردنیاز بدن باعث می‌شود اسید اضافی از طریق سیستم و دستگاه گوارش دفع شود.

روز خودتان را با نوشیدن آب قلیایی آغاز کنید . لوکساب به بالا بردن سطح پی‌اچ کمک می‌کند.

افزایش مصرف سبزی‌های برگ‌دار سبزرنگ

کلم‌برگ، کلم بروکلی، خیار، اسفناج، خربزه، فلفل سبز، برگ چغندر، کاهو، کدو سبز، کنگر فرنگی، کرفس و مارچوبه سبز جزو سبزی‌های سبز قلیایی هستند. بهتر است از آب سبزی‌های قلیایی به عنوان آب‌میوه سالم و سبز استفاده کرده و آن را در وعده صبحانه بنوشید.

مصرف کافئین، الکل، نوشابه، گوشت فرآوری شده، تنقلات فرآوری شده و قند فرآوری شده و مصنوعی را متوقف کنید: تمامی این مواد غذایی بسیار اسیدی هستند.

تأمین کلسیم و منیزیم

کلسیم و منیزیم مواد معدنی ضروری برای حفظ سلامت استخوان‌ها، دندان‌ها، عضلات، سیستم عصبی و قلب محسوب می‌شوند. زمانی که پی‌اچ بدن پایین است، بدن برای حفظ تعادل قلیایی، مجبور می‌شود کلسیم را از استخوان و منیزیم از عضلات استخراج کند. این امر باعث کمبود این مواد در بدن می‌شود

مشکلات ناشی از اسیدی بودن بدن چیست ؟

برچسب ها: درمان بیماری های قلبی با آب قلیایی درمان کمبود کلسیم با آب قلیایی درمان بیماری های پوستی با آب قلیایی درمان جوش صورت با آب قلیایی درمان دیابت با آب قلیایی مشکلات ناشی از اسیدی بودن بدن چیست ؟



دیدگاه
دیدگاه شما :