سفارش تلفنی
09393710094

سطح pH آب آشامیدنی ما باید چند باشد؟

14/آبان/1398 مقالات بدون دیدگاه

سطح pH آب آشامیدنی ما باید چند باشد؟ در این مطلب قصد داریم تا شما را با سطح ph  انواع آب آشامیدنی آشنا کنیم و ببینیم کدام نوع از آب مناسب شماست ، با ما همراه باشید :

 pH چیست؟

شما ممکن است کلمه "pH" را برای توصیف کیفیت آب آشامیدنی شنیده باشید ، اما آیا می دانید معنی آن چیست؟

pH اندازه گیری ذرات با بار الکتریکی در یک ماده است. برای اینکه تشخیص دهیم این ماده چقدر اسیدی یا قلیایی است. مقیاس pH از 0 تا 14 متغیر است:

آب اسیدی دارای pH پایین تر از 7 است. اسیدی ترین مواد دارای pH برابر با 0 هستند. اسید باتری در این طبقه قرار می گیرد.

آب قلیایی pH 8 یا بالاتر دارد. بیشترین مواد قلیایی مانند چاودار دارای pH 14 می باشد.

آب خالص دارای pH 7 است و "خنثی" به حساب می آید زیرا هیچ کیفیت اسیدی ندارد.

سطح pH آب آشامیدنی ما باید چند باشد؟ . آب قلیایی . خرید آب قلیایی

چه اندازه از pH برای نوشیدن آب بی خطر است؟

آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) وظیفه نظارت بر کیفیت آب آشامیدنی عمومی در سراسر ایالات متحده را بر عهده دارد. در مطالعه ای بیان داشت pH کیفیتی نیست که تحت نظارت EPA باشد زیرا این یک کیفیت زیبایی شناسی آب محسوب می شود. با این حال ، آژانس توصیه می کند که تأمین کنندگان آب شرب شهری ، آب مورد نیاز خود را با pH 6.5 تا 8.5 حفظ کنند.

pH در حال تغییر یا ناایمن به چه معنی است؟

pH آب شیرین بسته به الگوهای آب و هوا ، فعالیت انسان و فرآیندهای طبیعی در سراسر جهان متفاوت است.

آب با pH بسیار پایین یا زیاد می تواند نشانه آلودگی شیمیایی یا فلزات سنگین باشد.

آبی که در محدوده pH از 6.5 تا 8.5 قرار می گیرد ، به خصوص اگر قلیایی باشد آب ایمن است. با این حال ، آب بسیار قلیایی که از حد استاندارد بالاتر باشد می تواند بو و مزه ناخوشایندی داشته باشد و همچنین می تواند به لوله کشی ها و وسایل حمل آب آسیب برساند.

آب اسیدی با pH کمتر از 6.5 به احتمال زیاد در معرض آلاینده ها قرار گرفته و نوشیدن آن برای سلامتی مضر است. همچنین می تواند لوله های فلزی را خراب کند (حل کند).

بسیاری از تأمین کنندگان آب شهری به طور داوطلبانه میزان pH آب خود را برای نظارت بر آلاینده ها آزمایش می کنند ، که ممکن است با تغییر pH مشخص شود. هنگامی که آلاینده ها وجود دارند ، شرکت های آب با استفاده از آب خود را تصفیه می کنند تا دوباره از نوشیدن آن اطمینان حاصل شود.

سطح pH معمولی در آبهای مختلف

میزان آب شیر متفاوت است. به طور معمول در حدود 7.5
آب اسمز معکوس مقطر 5 تا 7
آبهای بطری مشترک 6.5 تا 7.5
آبهای بطری شده با علامت قلیایی 8 تا 9
آب اقیانوس حدود 8
باران اسیدی 5 تا 5.5

سطح pH آب آشامیدنی ما باید چند باشد؟ . آب قلیایی . خرید آب قلیایی

آب قلیایی : یک روند جدید در آب آشامیدنی

آب قلیایی طی چند سال گذشته به یک انتخاب محبوب در آب آشامیدنی تبدیل شده است. برخی افراد می گویند نوشیدن آب کمی قلیایی - با pH بین 8 تا 9 - می تواند سلامتی شما را بهبود بخشد. آنها می گویند ممکن است باعث می شود روند پیری کاهش پیدا کند. همینطور pH باعث می شود بدن در وضعیت سالم تری قرار بگیرد و بیماری مزمن مانند سرطان را مسدود کند.

اما مطالعاتی وجود دارد که نشان می دهد آب قلیایی ممکن است به نفع سلامتی افراد با شرایط پزشکی خاص باشد ، مانند:

ریفلاکس اسید (2012 مطالعه منبع معتبر)

فشار خون بالا ، دیابت و کلسترول بالا (مطالعه 2001)

آب قلیایی ، الکترولیز زیاد نیز ممکن است بعد از کم آبی بدن ناشی از ورزش مفید باشد.

آزمایش pH در خانه

اما اگر توجه داشته باشید که شیر آب و لوله های شما به رنگ زنگ قرمز ، سفید یا آبی زنگ خورده است ، ممکن است بخواهید به تنهایی قدم های خود را بردارید. این تغییر رنگ - و همچنین هر گونه تغییر رنگ آب آشامیدنی شما - نشانه ای از خوردگی ناشی از آب اسیدی است. لوله های خورده باید توسط یک لوله کش حرفه ای مورد بازرسی قرار گیرند و در صورت لزوم تعویض شوند.

آزمایش pH آب آشامیدنی شما در خانه بسیار ساده و ارزان است. تمام آنچه شما نیاز دارید یک کیت تست خانگی است. این کیت را می توانید از تمام داروخانه ها خریداری کنید.

برچسب ها: چه pH برای نوشیدن آب بی خطر است؟ چه اندازه از pH برای نوشیدن آب بی خطر است؟ pH در حال تغییر یا ناایمن به چه معنی است؟ سطح pH معمولی در آبهای مختلف آزمایش pH در خانه آزمایش pH خواص آب قلیایی مزایای آب قلیایی آب قلیایی خرید آب قلیایی ph آب قلیایی اندازه گیری ph آب اندازه گیری ph اندازه گیری پی اچ آب سطح استاندارد ph اندازه گیری پی اچ خون اندازه گیری پی اچ بدن سطح استاندارد پی اچ استاندارد ph سطح pH آب آشامیدنی ما باید چند باشد؟ pH چیست؟



دیدگاه
دیدگاه شما :