ماده غذایی که به کاهش رفلاکس معده کمک می کند
فایبرسمنت فایبرسمنت برد تولید کننده فایبرسمنت فایبرسمنت ایرانی لیست قیمت فایبرسمنت قیمت فایبرسمنت سمنت بورد سمنت برد فروش فایبرسمنت فروش فایبرسمنت نمای فایبر سمنت سمنت برد طرح چوب

7 ماده غذایی که به کاهش رفلاکس معده کمک می کند

7 ماده غذایی که به کاهش رفلاکس معده کمک می کند : اگر ریفلاکس اسید یا بیماری ریفلاکس معده (GERD) دارید، بهتر است وقت خود را صرف غذای و نوشیدنی های خاصی کنید. این شرایط سبب اسید معده می شود تا به مری بازگردد.

علائم اسید معده تحت تاثیر آنچه که می خورید هستند. علائم شامل سرفه، حالت تهوع و خفگی می شود. سوراخ شدن، گلودرد، و سورجیتا نیز معمولا با GERD همراه است. آنچه که شما تصمیم می گیرید در رژیم غذایی خود ترکیب کنید یا از آن اجتناب کنید، می تواند به کاهش برخی علائم کمک کند.

چای گیاهی
شیر کم چرب
شیر گیاهی
آب میوه
اسموتیها
آب قلیایی
آب نارگیل

7 ماده غذایی که به کاهش رفلاکس معده کمک می کند آب قلیایی لوکساب

 نوشیدنی هایی مثل قهوه، کولا و آب اسیدی در لیستی ممنوعه ها برای اسید معده قرار می گیرند این نوشیدنی ها ممکن است خطر ابتلا به رفلاکس معده را افزایش دهند. در عوض، در ادامه ما مواد خوراکی را به شما معرفی می کنیم که باید برای کاهش علائم رفلاکس معده بنوشید.با ما همراه باشید.

چای گیاهی

چای گیاهی به بهبود هضم کمک می کند و بسیاری از مشکلات معده مانند گاز و حالت تهوع را تسکین می دهد. چای گیاهی بدون کافئین برای رفلاکس اسید را امتحان کنید، اما از چای نعناع یا نعناع اجتناب کنید. نعنا موجب ریفلاکس اسید برای بسیاری از افراد می شود.

بابونه می تواند درمان های گیاهی بهتر برای تسکین علائم GERD باشد.

شیرین بیان کمک می کند تا پوشش موک از پوشش مری را افزایش دهد، با این حال، شواهد کافی برای تأیید اثربخشی رازیانه، ریشه marshmallow یا چای پاپایا وجود ندارد.

طرز تهیه چای گیاهی برای کاهش رفلاکس معده

هنگام استفاده از گیاهان خشک شده به عنوان عصاره در چای، باید یک قاشق چای خوری از گیاه را در هر فنجان آب گرم استفاده کنید. برگ ها یا گل های روغنی، تحت پوشش، برای 5 تا 10 دقیقه. اگر از ریشه استفاده می کنید، 10 تا 20 دقیقه طول می کشد. برای بهترین نتایج، دو تا چهار فنجان در روز بخورید.
توجه داشته باشید که برخی از گیاهان می توانند با داروهای تجویزی خاص تداخل داشته باشند، پس قبل ازشروع برای درمان گیاهی، با پزشک خود صحبت کنید

7 ماده غذایی که به کاهش رفلاکس معده کمک می کند خرید آب قلیایی

شیر کم چرب یا شیرین

برخی از افراد برای هضم شیر گاو مشکل دارند. شیرمی تواند مقدار قابل توجهی از چربی را داشته باشد. مثل تمام غذاهایی با چربی بالا، شیر گاوی دارای چربی کامل میتواند اسفنکتر مری را پایین بیاورد، که می تواند علائم رفلاکس را بدتر کند اگر شما باید حتما از محصولات شیر ​​گاو استفاده کنید، آنهایی را که دارای کمترین چربی هستند را انتخاب کنید.

شیر گیاهی

برای افرادی که لاکتوز را تحمل می کنند یا فقط علائم رفلاکس اسید را از لبنیات تجربه می کنند، شیرهای گیاهی به عنوان یک راه حل مناسب هستند. امروزه انواع این محصولات در دسترس وجود دارد از جمله:
    شیر سویا
    شیر بادام
    شیر کتان
    شیر گندم
    شیر نارگیل

به عنوان مثال، شیر بادام دارای ترکیبات قلیایی است که می تواند باعث خنثی شدن اسیدیته معده شود و علائم رفلاکس اسید را از بین ببرد. شیر سویا حاوی چربی کمتری نسبت به بسیاری از محصولات لبنی است، و این باعث می شود که انتخاب مناسب تر برای افرادی که مبتلا به GERD هستند، باشد.
کاراژین یک عارضه معمول در نوشیدنی های غیر مفید است و ممکن است به علائم گوارشی کمک کند.

آب میوه

نوشیدنی های مرکب و نوشیدنی های دیگر مانند آب آناناس و آب سیب بسیار اسیدی هستند و ممکن است باعث ریفلاکس اسید شوند. انواع مختلفی از آنها هستند که کمتر اسیدی هستند و بنابراین در اکثر افراد احتمال ابتلا به GERD بیشتر است. گزینه های خوب عبارتند از:
آب هویج

آب آلوئه ورا

آب کلم
نوشیدنی های تازه تهیه شده با غذاهای اسیدی کمتر مانند چغندر، هندوانه، اسفناج، خیار یا گلابی
از آنجا که غذاهای مبتنی بر گوجه فرنگی می توانند علائم ریفلاکس را ایجاد کنند، اجتناب از آب گوجه فرنگی نیز ممکن است علائم GERD را کاهش دهد

7 ماده غذایی که به کاهش رفلاکس معده کمک می کند آب قلیایی

 

اسموتیها
Smoothiesیک راه عالی برای تقریبا همه افراد برای ترکیب ویتامین ها و مواد معدنی بیشتر در رژیم های غذایی خود هستند. آنها یک گزینه فوق العاده خوب (و خوشمزه) برای افرادی که مبتلا به GERD هستند هستند.

 

هنگام درست کردن اسموتی، به سراغ میوه های کم سدیم همانند آبمیوه هایی مانند گلابی و هندوانه بروید. همچنین سعی کنید سبزیجات سبز مانند اسفناج یا کلم را اضافه کنید.

سعی کنید از یک اسموتی ساده، کربوهیدرات و کم کربوهیدرات که شامل اسفناج و آوکادو استبهر ببرید. یکی دیگر از گزینه ها اسموتی چای سبز با انگور سبز است.

آب قلیایی « ساده ترین راه درمان رفلاکس معده »

گاهی ساده ترین راه حل ها بیشترین حس را دارند. pH اکثر آب ها خنثی است یا 7.0، که می تواند به افزایش pH یک وعده غذایی اسیدی کمک کند.

اگر چه این بسیار غیر معمول است، به یاد داشته باشید که آب زیاد می تواند تعادل معدنی بدن شما را مختل کند، که احتمال رفلاکس اسید را افزایش می دهد.

وقتی آب قلیایی می خوریم، آب بی درنگ وارد روده و جذب می شود.این طور به نظر می رسد که طی نیم ساعت،  آب قلیایی یک بار دیگر از ته فرورفتگی ها در غشای مخاطی به درون معده ترشح می شود. یکی از وقایع اصلی که روی می دهد جوشش لایه مخاط است که بیکربنات ترشح شده به طور طبیعی را که اسید را در سطح آن خنثی می کند، افزایش می دهد و ذخیره می کند.
لایه مخاطی پوشاننده معده، برای سلول هایی که در زیر آن قرار دارند یک عایق محافظتی در برابر اسیدی است که برای فرایند گوارش روی غذا می ریزد. این جوشش مخاط به واسطه آبی که می خوریم، بخشی ضروری از حفظ دستگاه محافظ جدار داخلی معده است. آبی که از طریق لایه مخاطی جریان می یابد، باعث گسترش و ضخیم تر شدن این لایه محافظ در معده می شود.

مخاط 98% آب و 2% داربست است که آب را سر جای خود نگه می دارد. آب قلیایی به نوبه خود بی کربنات را در خودش حل می کند که به شکل سپر در برابر بدن اسیدی عمل می کند که سعی دارد از مخاط عبور کند. این فرایندی همیشه فعال است. کم آبی قوام پوشش مخاطی را تغییر می دهد و باعث می شد سپری ناکارآمد در برابر اسید معده باشد. این وضعیت به اسید اجازه می دهد عبور کند و به سلول های پایین برسد و در نتیجه باعث درد – ترش کردن – می شود

7 ماده غذایی که به کاهش رفلاکس معده کمک می کند آب قلیایی لوساب

 

آب نارگیل

 

آب نارگیل می تواند یکی دیگر از گزینه های عالی برای افراد مبتلا به رفلاکس اسید باشد. این نوشیدنی منبع خوبی از الکترولیت های مفید مانند پتاسیم است. این الکترولیت ها باعث افزایش تعادل PH در بدن می شود که برای کنترل ریفلاکس اسید بسیار مهم است.

موارد ممنوعه در کاهش رفلاکس معده

نوشیدنی های که برای کاهش اسد معده باید از آنها اجتناب کنید
بعضی از نوشیدنی ها علائم ریفلاکس را تشدید می کند و باید اجتناب شود. نمونه هایی از جمله آب میوه، نوشیدنی های کافئین و نوشابه های گازدار است.

آبمیوه های مرکبات

آبمیوه های مرکبات به طور طبیعی اسیدی هستند و بنابراین می توانند ریفلاکس اسید را تشدید کنند. نمونه هایی از آبمیوه های مرکبات عبارتند از:
    آب لیمو
    آب پرتقال
    آب نارنگی
    آب لیمو
    آب گریپ فروت

اسید سیتریک که به طور طبیعی در میوه های مرکبات وجود دارد می تواند مری را تحریک کند.
هنگام خرید نوشیدنی ها، اسید سیتریک را کنترل کنید. گاهی اوقات به عنوان طعم دهنده از آنها استفاده می شود

7 ماده غذایی که به کاهش رفلاکس معده کمک می کند خرید آب قلیایی لوکساب

 

قهوه

 

قهوه صبح یک عادت روزانه برای بسیاری است، اما افراد مبتلا به رفلاکس اسید باید از آن تا جایی که ممکن است از آن اجتناب کنند. قهوه می تواند ترشحات اسید بیش از حد اسید معده را افزایش دهد که ممکن است تا مری شما نفوذ کند، به خصوص وقتی که مقدار زیادی از آن را بنوشید. این نتیجه علائم رفلاکس اسید افزایش می یابد.

دیگر نوشیدنی های کافئین، مانند نوشابه یا چای، می توانند اثرات مشابهی داشته باشند و باید از حد امکان جلوگیری شود.

الکل

الکل می تواند تاثیرات منفی رفلکس اسید را تحت تاثیر قرار دهد، صرف نظر از اینکه شما یک لیوان شراب یا نیمی از مارگاریت را می خورید. مشروبات الکلی به احتمال زیاد شرایط سریع رفلاکس را تشدید می کنند، اگرچه یک لیوان شراب با یک وعده غذایی بزرگ یا اسیدی می تواند ناراحتی ایجاد کند.

مصرف سنگین الکل ممکن است یک عامل خطر برای تولید GERD باشد و باعث آسیب مخاطی در معده و مری شود

کاهش رفلاکس معده در دوران بارداری با آب قلیایی

7 ماده غذایی که به کاهش رفلاکس معده کمک می کند خرید آب قلیایی

برخی از زنان که هرگز رفلاکس اسید را قبل از ایجاد علائم ریفلاکس اسید و یا سوزش سوزش سر دل در طول حاملگی خود داشته اند. این طبیعی است، و بسیاری از زنان پس از بارداری بیش از حد کاهش یافته یا هیچ نشانه ای ندارند.

علاوه بر پیروی از دستورالعمل های مورد بحث در بالا، سعی کنید به جای نوشیدن آنها به سرعت، برای جلوگیری از علائم رفلاکس ، مایعات را به آهستگی بنوشید. داشتن یک دفتریادداشت غذایی برای کمک به ردیابی علائم تشدید علائم شما می تواند به جلوگیری از علائم در دوران بارداری کمک کند.

درمان دارویی رفلکس اسید

اگر GERD یا ریفلاکس اسید به تغییرات تغذیه ای کاملا پاسخ ندهد، سایر داروها و داروها ممکن است به شما کمک کنند.

درمان بدون درمان (OTC) عبارتند از:

استفاده موقت از آنتی اسیدهای OTC مانند کربنات کلسیم (Tums)
مهار کننده های پمپ پروتون، مانند امپرازول (Prilosec) یا لانسوپراازول (Prevacid)
مسدود کننده های گیرنده H2، مانند فاموتییدین (Pepcid AC)
شیرینی زنجبیلی

داروهای تجویزی عبارتند از:

مهارکننده های پمپ پروتون پتانسیل تجویزی
مسدود کننده های گیرنده H2 مقاومت به تجویز

در موارد شدید، جراحی ممکن است در یک گزینه باشد. جراحی می تواند اسفنکتر مری بالایی را تقویت یا تقویت کند.

بهترین عادت های نوشیدن برای GERD و رفلاکس معده

7 ماده غذایی که به کاهش رفلاکس معده کمک می کند . آب قلیایی لوکساب

همانطور که با غذا خوردن، زمان و چگونگی مصرف نوشیدنی ها می توانید علائم GERD را تغییر دهید. راهنمایی های زیر می تواند به کاهش نشانه های اسید معده کمک کند:

اجتناب از صرف صبحانه یا ناهاردیر وقت ، که می تواند منجر به تشدید علائم در اواخر روز باشد

از میان برداشتن غذاهای دیرپز، از جمله نوشیدنیهایی که ممکن است باعث سوزش سر دل شوند، را رد کنید. این شامل نوشیدنی های گازدار و کافئین می باشد.
حفظ موقعیت درست در طول و بعد از خوردن و نوشیدن. حداقل سه ساعت قبل از خواب مایعات ننوشید
مصرف الکل خود را کاهش دهید. مصرف الکل بیش از حد می تواند علایم رفلاکس را در برخی افراد ایجاد کند.

غذاهای تند و سرخ شده را کاهش دهید یا از بین ببرید

با تمرین عادت های نوشیدنی سالم و یادآوری اینکه علائم شما چگونه به غذاهای خاص و نوشیدنی ها پاسخ می دهد، می توانید علائم رفلاکس را کاهش دهید و کیفیت زندگی خود را بهبود ببخشید.