سفارش تلفنی
09393710094

بررسی اثربخشی آب قلیایی بر روی افراد مبتلا به سندرم متابولیک

10/تیر/1398 مقالات بدون دیدگاه

بررسی اثربخشی آب قلیایی بر روی افراد مبتلا به سندرم متابولیک : در این مقاله قصد داریم تا به بررسی اثربخشی آب قلیایی بر روی وضعیت آنتی اکسیدانی افراد مبتلا به سندرم متابولیک بپردازیم . این تحقیق در مجله Medical Gas Research در کشور انگلیس انجام شده است که در ادامه به اختصار به آن می پردازیم :

بررسی اثربخشی آب قلیایی بر روی افراد مبتلا به سندرم متابولیک

سندروم متابولیک چیست ؟

سندرم متابولیک به مجموعه‌ای از عوامل شامل فشار خون بالا َ، سطح بالای قند خون ناشتا و چاقی شکمی گفته می‌شود که خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و دیابت نوع۲ را افزایش می‌دهد. این سندرم با نام سندرم مقاومت به انسولین هم شناخته می‌شود. سندروم متابولیک، بیماری خاصی نیست. اما دربرگیرنده‌ی عواملی است که فرد را در خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری قلبی_عروقی و همچنین دیابت نوع دوم قرار می‌دهد.

چگونه متوجه شویم به سندرم متابولیک مبتلا شده ایم ؟

بنابر نظر پزشکان و انجمن قلب آمریکا، فردی که حداقل، سه مورد از ۵ علامت زیر را داشته باشد، به سندرم متابولیک مبتلاست:

چاقی مرکزی، احشایی به‌ویژه شکمی (اندازه‌ی دور کمر در آقایان بیش از ۱۰۰ سانتی‌متر و در خانم‌ها بیش از ۸۹ سانتی‌متر)؛

قند خون ۱۰۰ میلی‌گرم/ دسی‌لیتر یا بیشتر؛

فشار خون ۱۳۰ به روی ۸۵ میلی‌متر جیوه یا بیشتر؛

سطح گلیسرید خون ۱۵۰ میلی‌گرم بر دسی‌لیتر یا بیشتر؛

سطح کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) بالاتر از ۴۰ میلی‌گرم بر دسی‌لیتر یا کمتر برای آقایان و ۵۰ میلی‌گرم بر دسی‌لیتر یا کمتر برای خانم‌ها.

داشتن سه تا از پنج علامت فوق، بیانگر خطر بیشتر ابتلا به بیماری‌های قلبی_عروقی مانند حمله قلبی یا سکته قلبی و دیابت نوع۲ است

بررسی اثربخشی آب قلیایی بر روی افراد مبتلا به سندرم متابولیک

 

چکیده مقاله بررسی اثربخشی آب قلیایی بر روی وضعیت آنتی اکسیدانی افراد میتلا به سندرم متابولیک

 

سندرم متابولیک با عوامل خطرزای قلبی - متابولیک که شامل چاقی، مقاومت به انسولین، فشار خون بالا و دیس ليپیدمی هستند، مشخص می شود.

 استرس اکسیداتیو نقش مهمی در پاتوژنز سندرم متابولیک ایفا می کند. هدف از این مطالعه بررسی اثربخشی آب قلیایی  مطالعه 8 هفته ای در 20 فرد مبتلا به سندرم متابولیک بالقوه است. آب قلیایی غنی از هیدروژن با داشتن منیزیم (غلظت هیدروژن، 0.55-0.65 میلیمتر)، توسط واکنش شیمیایی زیر تولید می شود. Mg + 2H (2) O -> Mg (OH) (2) + H (2).

مصرف آب قلیایی به مدت 8 هفته منجر به افزایش 39٪ (p <0.05) در آنزیم سوپراکسید دیسموتاز آنتی اکسیدان (SOD) و کاهش 43 درصدی در مواد رادیواکتیو اسید تیوباربیتوریک (TBARS) در ادرار شد. علاوه بر این، افراد نشان داد که افزایش چربی چربی لیپوپروتئین HDL (کلسترول HDL) 8 درصد و کاهش کلسترول کلسترول HDL-کلسترول به میزان 13 درصد از زمان شروع تا هفته 4 افزایش یافته است. در طول مطالعه 8 هفته ای، میزان قند ناشتا تغییری نکرد. در نتيجه، نوشيدن آب غني از آب غني شده، راهبرد باليني درماني و پيشگيرانه براي سندرم متابوليك است. چون منیزیم قابل حمل یک روش ایمن، آسان و موثر برای ارائه غنی از آب هیدروژنی برای مصرف روزانه توسط شرکت کنندگان در این مطالعه بود.

بررسی اثربخشی آب قلیایی بر روی افراد مبتلا به سندرم متابولیک

راحت ترین راه برای نوشیدن آب قلیایی

شما برای اینکه یک آب قلیایی غنی از منیزیم و هیدروژن را نوش جان کنید اصلا نیاز نیست خود را به سختی بیندازید ، کافیست به نزدیکترین سوپر مارکت محل خود رفته و یک بطری آب قلیایی لوکساب را با قیمت بسیار ارزان خریداری کنید . به همین راحتی از شر بیماری های خود خلاص شوید.

بررسی اثربخشی آب قلیایی بر روی افراد مبتلا به سندرم متابولیک

برچسب ها: درمان نقص متابولیک با آب قلیایی درمان سندرم متابولیک با آب قلیایی درمان نقص متابولیسم با اب قلیایی شرکت تولید کننده آب قلیایی نوشیدن آب قلیایی خرید آب قلیایی بررسی اثربخشی آب قلیایی بر روی افراد مبتلا به سندرم متابولیک



دیدگاه
دیدگاه شما :