سفارش تلفنی
09393710094

آب قلیایی و خواص آنتی اکسیدانی

23/اردیبهشت/1398 مقالات بدون دیدگاه

آب قلیایی و خواص آنتی اکسیدانی : از زمان اولین مطالعات دانشمندان بر روی خواص مفید آب های قلیایی،بیش از یک قرن می گذرد. آب قلیایی  به دلیل تامین املاح ضروری بدن نظیر کلسیم و منیزیم می تواند از بروز و در بهبود برخی بیماریهای مزمن مانند بیماری‌های قلبی، بالا رفتن فشارخون، دیابت و البته پوکی‌ استخوان جلوگیری کند که در مقالات معتبر بین المللی مورد تایید قرار گرفته است.

 در گذشته آب قلیایی از چشمه های درمانی تامین می شد. معروف ترین چشمه های آب قلیایی، چشمه زمزم در عربستان، نوردنائو (nordenau water) در آلمان، هیتا تنریوسویی (hita tenryosui water) در ژاپن و تلاکوت (Tlacote) در مکزیک استزندگی شهری، استفاده همگانی از آب چشمه های قلیایی را محدود کرده است. به همین دلیل دانشمندان برای تولید آبی با خواص مشابه چشمه های قلیایی به فعالیت پرداختند

آیا فیلتر های قلیایی می تواند آب را یونیزاسیون و قلیایی کنند ؟

enlightenedلازم به ذکر است که انواع فیلتر های تجاری وجود دارند که ادعای قلیایی کردن آب و سودمند کردن آن را دارند ولی تنها در صورتی که از دستگاه الکترولیت اصلی که تکنولوژی آن در انحصار آمریکا، ژاپن و اروپا است و تحت لیسانس این کشورها تولید میگردد استفاده بشود میتوان آب را بطور واقعی و ثمربخش یونیزاسیون کرد

آب قلیایی از یک سو موجب تعادل اسید و باز در بدن شده و از طرف دیگر، غنی از هیدروژن فعال هستند که خواص آنتی اکسیدانی و ضدعفونی کنندگی بالایی دارد

با وجود اینکه بیش از یک دهه از عرضه این محصول به بازارهای جهانی می گذرد، استفاده از آن در ایران به دلیل تحریم های آمریکا و همچنین رواج مدل های تجاری غیر اصلی رایج نشده است

مطالعات بنیادین در مورد فواید آب قلیایی از چه سالی شروع شد ؟

در ژاپن مطالعه بر روی آب قلیایی از سال ۱۹۳۱ آغاز شد و در سال ۱۹۶۶ وزارت بهداشت ژاپن استفاده از آب قلیایی را برای اسهال مزمن، سوء هاضمه، تخمیر غیرطبیعی دستگاه گوارش و ترش کردن معده مجاز اعلام کرد.

در سال ۱۹۹۴ بنیاد آب عملگرای ژاپن با حمایت وزارت بهداشت تاسیس شد. محققان اعتقاد دارند که عمده ترین خاصیت آب های قلیایی، به قدرت آنتی اکسیدانی آن مربوط می شود.

چگونگی نقش آنتی اکسیدانی آب قلیایی ؟

آنتی اکسیدان ها، رادیکال های آزاد را خنثی می کنند. هر اتم از یک هسته در مرکز و تعدادی الکترون در اطراف آن تشکیل شده است. دو یا چند اتم می توانند با هم ترکیب شوند و با اشتراک گذاشتن الکترون هایشان، تشکیل یک مولکول بدهند.

در فرآیند تولید انرژی در بدن که در واقع یک فرآیند اکسید شدن بیولوژیکی است، الکترون ها از یک مولکول اکسیژن به مولکولی دیگر منتقل می شوند. اما گاهی یک الکترون از این چرخه می گریزد و همین الکترون فراری است که رادیکال آزاد نامیده می شود

تاثیرات نامطلوب رادیکال های آزاد در بدن چیست ؟

متاسفانه با تغییر روش زندگی صنعتی، شهرنشینی و همچنین بالا بودن عوامل استرس‌زا، میزان رادیکال‌های آزاد در بدن ما بسیار زیاد شده است.

مصرف سیگار، شکسته شدن ناقص چربی و یا پروتئین در بدن، قرار گرفتن در معرض عوامل سرطان زا مانند نیتراتها،کودهای شیمیایی، آفتکش ها،استرسهای محیطی،سرب ومواد شیمیایی آسیب رسان همگی باعث ایجاد رادیکال آزاد دربدن میگردند.

رادیکال های آزاد با سرعتی باور نکردنی درهرلحظه در بدن ما تولید میشوند واگربا همان سرعت به دام نیافتند، می توانند به شدت مشکل زا باشند.

رادیكال آزاد می تواند به چربی های بدن حمله کند، غشای سلولی را پاره كند و یا مواد سمی را به بافت های دور خود انتشار دهد. این تخریب های غیرقابل جبران، منجر به تغییر عملكرد سلولی و یا مرگ سلولی می شود

آنتی اکسیدان ها چگونه اثرات مخرب رادیکال های آزاد را از بین می برند ؟

آنتی‌اکسیدان‌ها دارای الکترون اضافی هستند، بنابراین می‌توانند اثرمخرب رادیکال‌های آزاد را در بدن خنثی کنند. این مواد با دادن الکترون به رادیکال‌ های آزاد، ازتخریب سلول‌های بدن جلوگیری می‌کنند ونقش بسیارمفیدی دراحیای مجدد سلامتی بدن ایفا می‌کنند.

مطالعات علمی در زمینه استفاده از آب های قلیایی در دو دهه اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

در سال ۲۰۰۱ مطالعه ای در مجله “یافته های الکتروشیمی” نشان داد که آب قلیایی قادر به کاهش رادیکال آزاد در کشت سلولی است. در این مطالعه خواص آنتی اکسیدانی آب های قلیایی به تولید هیدروژن در آب نسبت داده شد.

پیش تر خواص آنتی اکسیدانی گاز هیدروژن به اثبات رسیده بود. به همین دلیل به این آب ها، آب غنی از هیدروژن نیز گفته می شود.

در سال ۲۰۰۶ یک گروه تحقیقاتی در دانشگاه یونسی کره، تاثیر آب قلیایی بر موش های مبتلا به دیابت مورد بررسی قرار دادند

تاثیر آب قلیایی بر دیابت

دیابت یکی از مهم ترین بیماری های متابولیک است و استفاده از آنتی اکسیدان ها می تواند عوارض ناشی از این بیماری را به طور چشمگیری کاهش دهد.

در این مطالعه، آب قلیایی طی ۳۲ هفته  به موش های آزمایشگاهی داده شد. در پایان دوره، موش هایی که از آب قلیایی استفاده کرده بودند، به طور معنی‌داری میزان قند خون، کلسترول و تری گلیسرید پایین ترین ثبت به گروه کنترل داشتند.

در سال های اخیر مطالعات بر جامعه انسانی متمرکز شده است و در تمام مطالعات با تاکید بر مفید بودن مصرف روزانه دو لیتر آب قلیایی ، خواص آنتی اکسیدانی آن بارها به اثبات رسیده است

تاثیر آب قلیایی غنی از هیدروژن بر سندرم متابولیک

ابتلا به سندرم متابولیک بدین معناست که شخص همزمان مبتلا به بیش ازسه بیماری مرتبط با سوخت و سازبدن باشد. این بیماری‌ها عبارت هستند از: چاقی شکمی، فشار خون بالا، تریگلیسرید خون بالا، کلسترول خوب پایین، قند خون بالا یا مقاوت به انسولین.

رادیکال های آزاد، نقش مهمی در بیماری زایی سندرم متابولیک ایفا می کنند. دانشگاه پیتسبورگ ایالات متحده در سال ۲۰۰۹ تاثیر استفاده از آب قلیایی توسط بیماران مبتلا به سندرم متابولیک را مورد مطالعه قرار داد.

این مطالعه به مدت هشت هفته بر روی بیست نفر مبتلا به سندرم متابولیک صورت گرفت.

مصرف آب قلیایی غنی از هیدروژن به مدت ۸ هفته منجر به افزایش ۳۹ درصدی فعالیت آنزیم های آنتی اکسیدان گردید.

در پایان نتیجه گرفته شد که آب آشامیدنی قلیایی ، به طور بالقوه یک روش درمانی و پیشگیرانه جدید برای سندرم متابولیک است و تبدیل آب به آب قلیایی ( آب غنی از هیدروژن ) برای مصرف روزانه پیشنهاد گردید.

استرس اکسیداتیو همان پیروزی رادیکال های آزاد بر دفاع آنتی اکسیدانی بدن ماست. انقباض عضلانی در ورزش شدید باعث ایجاد استرس اکسیداتیو می گردد و در زمان تمرین ورزشی بیش از حد، می تواند نقش مهمی در ایجاد عوارضی از قبیل افزایش خستگی داشته باشد. در نتیجه منجر به جراحت های کوچک عضله یا التهاب می گردد. بنابراین اثر آب غنی از هیدروژن بر استرس اکسیداتیو و خستگی عضلانی در اثر ورزش حاد مورد بررسی قرار گرفت.

ارتباط  مستقیم آب قلیایی با ورزش کردن

در مطاله ای آزمایشی در دانشگاه هوگو ژاپن، ده بازیکن فوتبال مرد با سن تقریبی ۲۱ سال برای تست ورزش و نمونه خون مورد مطالعه قرار گرفتند. تست ها دو بار اندازه گیری شد که بار اول از آب آشامیدنی معمولی و بار دوم از آب قلیایی استفاده شد و نشان داده شد که نوشیدن آبقلیایی قبل از ورزش، سطح لاکتات خون را کاهش داده و موجب بهبود افت ناشی از ورزش و عملکرد عضله می گردد. نتایج اولیه نشان داد که آب قلیایی می تواند آب مناسبی برای ورزشکاران باشد.

در مطالعه ای گسترده تر در دانشگاه شاندونگ، اثرات آب قلیایی غنی از هیدروژن  بربیست بیمارمبتلا به سندرم متابولیک بالقوه مورد مطالعه قرارگرفت.

تجزیه و تحلیل سرم نشان داد که مصرف آب غنی از هیدروژن به مدت ۱۰ هفته منجر به کاهش کل کلسترول سرم و سطح LDL می گردد. اکسیداسیون چربی ها به طور قابل توجهی در سرم کاهش یافت.

همچنین فاکتورهای التهابی سیستم ایمنی بهبود یافت و منجر به افزایش و بهبود فعالیت آنزیم های آنتی اکسیدان در کل سرم گردید. در نتیجه به نظر می رسد مصرف آب قلیایی بر کاهش سطح چربی خون و کاهش استرس اکسیداتیو موثر است و می تواند نقش مفیدی در پیشگیری از سندرم متابولیک بالقوه داشته باشد. نتایج این مطالعه سال ۲۰۱۳ در Journal Lipid Research منتشر گردیده است.

مطالعات ذکر شده گوشه ای از تحقیقاتی بود که در سال های اخیر بر روی آب قلیایی صورت گرفته است و تمامی مطالعات بر اثربخشی و بی ضرر بودن آن تاکید کرده اند.

آنچه در این میان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اطلاع رسانی دقیق و علمی این محصول همراه با فرهنگ سازی جهت بالا بردن سطح کیفیت زندگی در جامعه است.

 

هدف ما هدیه سلامتی به شماست

خوش نوشان مشرق زمین ...

 

برچسب ها: کالری سوزی بیشتر با آب قلیایی آب قلیایی چیست خرید آب دستگاه آب قلیایی درمان بیماری ها با آب قلیایی اثرات آب قلیایی غنی از هیدروژن مصرف آب غنی از هیدروژن به مدت ۱۰ هفته دستگاه آب قلیایی تاثیر اب قلیایی بر رادیکال های آزاد خرید آب قلیایی درمان دیابت با آب قلیایی فواید آب قلیایی ارتباط مستقیم آب قلیایی با ورزش کردن آب آشامیدنی قلیایی تاثیر آب قلیایی غنی از هیدروژن بر سندرم متابولیک ب قلیایی غنی از هیدروژن خرید آب آنلاین سندرم متابولیک تاثیر آب قلیایی بر دیابت تاثیرات نامطلوب رادیکال های آزاد در بدن نقش آنتی اکسیدانی آب قلیایی قلیایی یونیزاسیون آب قلیایی و خواص آنتی اکسیدانی



دیدگاه
دیدگاه شما :