فایبرسمنت فایبرسمنت برد تولید کننده فایبرسمنت فایبرسمنت ایرانی لیست قیمت فایبرسمنت قیمت فایبرسمنت سمنت بورد سمنت برد فروش فایبرسمنت فروش فایبرسمنت نمای فایبر سمنت سمنت برد طرح چوب

نکاتی در مورد استفاده از مواد غذایی اسیدی

نکاتی در مورد استفاده از مواد غذایی اسیدی : تا کنون درباره مواد غذایی قلیایی و اسیدی مطالب بسیاری را عنوان کرده ایم و درباره هر کدام مزایا و مضرات آنها را نیز به شما گوشزد نموده ایم . در این مطلب که برگرفته از مقاله علمی از دانشگاه کالیفرنیا در سن دیگو است شما را با برخی از مواد غذایی اسیدی و مضرات آنها آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید

تعریف اسیدیته مقدار pH به شما می گوید که آیا یک اسید ، پایه یا خنثی است.

pH 0► نشان دهنده میزان بالای اسیدیته است.

pH 7► خنثی است.

pH 14► قلیایی است.

به عنوان مثال ، اسید باتری از 0 درجه اسیدی است ، در حالی که مایع سفید کننده با ph  14 بسیار قلیایی است. آب مقطر خالص 7 است. این نه اسیدی است و نه قلیایی.

دقیقاً مانند مواد مختلف ، قسمت های مختلف بدن انسان دارای pH مختلف است. pH خون ایده آل شما بین 7.35 تا 7.45 است که کمی قلیایی است.

نکاتی در مورد استفاده از مواد غذایی اسیدی . خرید آب قلیایی

غذاها و نوشیدنی ها با اسید زیاد

اگر فکر می کنید با اسیدیته مشکل دارید ، می توانید در رژیم غذایی خود تغییراتی ایجاد کنید تا به بهبود علائم بیماری شما کمک کند. غذاهایی که اسیدی در نظر گرفته می شوند باید دارای pH برابر 4.6 یا کمتر باشند.

غذاهایی که تمایل به اسید بیشتر در بدن دارند و ممکن است نیاز به محدود کردن یا جلوگیری از آن داشته باشید عبارتند از:

⇔دانه ها
⇔قند
⇔محصولات لبنی خاصی
⇔ماهی
⇔غذاهای فراوری شده
⇔گوشت تازه و گوشتهای فرآوری شده مانند گوشت گاو ذرت و بوقلمون
⇔نوشابه و سایر نوشیدنی های شیرین
⇔غذاهای پر پروتئین و مکمل ها

تحقیقات مربوط به ارتباط بین غذاهایی مانند پروتئین حیوانی و لبنیات و بیماری مزمن به دلیل تغییر در pH بدن محدود است. تحقیقات جدید ممکن است باعث روشن شدن بیشتر این ارتباط یا دلایل دیگری شود که کاهش محصولات حیوانی برای سلامتی مفید است.

آیا میوه ها نیز اسیدی هستند؟

میوه ها و آب میوه ها دارای اسیدهای فراوان هستند

در اینجا لیستی از میوه ها و pH آنها از دانشگاه Clemson آورده شده است. آنها از اسیدی ترین به حداقل لیست شده اند:

آب لیمو (pH: 2.00-2.60)

آهک (pH: 2.00-2.80)

آلوهای آبی (pH: 2.80-3.40)

انگور (pH: 2.90-3.82)

انار (pH: 2.93-3.20)

گریپ فروت (pH: 3.00–3.75)

زغال اخته (pH: 3.12-3.33)

آناناس (pH: 3.20-4.00)

سیب (pH: 3.30-4.00)

هلو (pH: 3.30-4.05)

پرتقال (pH: 3.69-4.34)

گوجه فرنگی (pH: 4.30-4.90)

به طور کلی ، مرکبات دارای pH پایین هستند ، به همین دلیل اسیدی هستند. مرکبات و سایر غذاهای اسیدی ممکن است در افرادی که مشکلات دستگاه گوارش فوقانی مانند زخم یا ریفلاکس دارند ،علائم بیشتری ایجاد کند.

نکاتی در مورد استفاده از مواد غذایی اسیدی / خرید آب قلیایی لوکساب

آیا آب میوه ها نیز اسیدی محسوب می شوند؟

مهم است که به یاد داشته باشید که آب میوه ها نیز اسیدی هستند. به همین دلیل ، هنگام نوشیدن آب میوه باید از نی استفاده کنید. این باعث می شود تا آب میوه در تماس مستقیم با دندان های شما قرار نگیرد.

اگر میوه علائم گوارشی فوقانی را تشدید نکند ، آنها یک غذای سالم برای مصرف روزانه هستند و نشان داده شده است که خطر بیماری های مزمن را کاهش می دهد. با وجود اسیدیته اولیه آنها ، اما بیشتر میوه ها قلیایی هستند.

سبزیجات تازه در کدام دسته قرار می گیرند اسیدی یا قلیایی؟

سبزیجات ، به ویژه سبزیجات تازه ، به طور کلی اسیدی تلقی نمی شوند. در اینجا لیستی از سبزیجات و میزان pH آنها آمده است:

کلم (pH: 5.20-6.80)

چغندر (pH: 5.30-6.60)

ذرت (pH: 5.90-7.50)

قارچ (pH: 6.00-6.70)

کلم بروکلی (pH: 6.30-6.85)

سبزی تره (pH: 6.50-7.50)

کدام نوشیدنی ها اسیدی محسوب می شوند؟

شما ممکن است تصمیم بگیرید که از نوشیدنی های حاوی فسفر زیاد مانند آبجو یا شکلات داغ ساخته شده از بسته های مخلوط کاکائو استفاده کنید ، ما به شما به دلیل اسید بالای آنها می گوییم از نوشیدن آنها خودداری کنید. آب قلیایی یا آب گازدار می توانند جایگزین مناسبی باشند.

غذاهای کم اسید یا قلیایی کدامند؟

هنگامی که صحبت از مزایای یک رژیم قلیایی بیشتر می شود ، تحقیقات منتشر شده در مجله منبع بهداشت محیط و بهداشت عمومی معتبر می گویند نوشیدن آب قلیایی به افزایش استقامت عضلات ، تقویت حافظه و هوشیاری کمک کند و به شما در زندگی طولانی تر کمک کند.

برخی از غذاهای قلیایی (یا خنثی) و نوشیدنی هایی که می توانید در رژیم غذایی خود بگنجانید عبارتند از:

♦سویا ، لوبیای سویا ، توفو و تمپه

♦ماست و شیر شیرین نشده

♦بیشتر سبزیجات تازه از جمله سیب زمینی

♦بیشتر میوه ها

♦گیاهان و ادویه جات به جز نمک ، خردل و جوز هندی

♦لوبیا و عدس

♦برخی از غلات کامل ، مانند ارزن ، quinoa و amaranth

♦چای های گیاهی

♦چربی هایی مانند روغن زیتون ، آووکادو ، آجیل و دانه ها

♦اثرات خوردن بیش از حد بسیاری از غذاهای حاوی اسید

نکاتی در مورد استفاده از مواد غذایی اسیدی / مزایایی آب قلیایی

رژیم غذایی که شامل بسیاری از غذاهای حاوی اسید ، مانند پروتئین یا قند است ، می تواند باعث ایجاد اسیدیته در ادرار و همچنین سایر عوارض منفی آن شود. این ممکن است باعث شود که نوعی سنگ کلیه به نام سنگهای اسید اوریک تشکیل شود.

حدس زده می شود که بیش از حد اسیدیته باعث از بین رفتن استخوان و ماهیچه ها نیز می شود. دلیل این امر این است که استخوانها حاوی کلسیم هستند ، که بدن شما هنگام اسیدی شدن ، تعادل pH خون شما را بازیابی می کند.

برخی شواهد نشان می دهد که اسید فسفریک ، که معمولاً در سدیم های تیره وجود دارد ، با چگالی استخوان ارتباط دارد ، به ویژه هنگامی که جایگزین شیر ، نوشیدنی غنی از کلسیم و پروتئین است. اسید زیاد نیز می تواند خطر ابتلا به سرطان ، مشکلات کبدی و بیماری های قلبی را افزایش دهد.در مقابل مصرف غذا و آب قلیایی می تواند از این موارد پیشگیری کند.

بعضی از غذاها و نوشیدنی ها اسید کمتری نسبت به سدیم یا پروتئین تولید می کنند ، اما هنوز تأثیر قلیایی بیشتر میوه ها و سبزیجات را ارائه نمی دهند. کارشناسان همیشه در لیست دقیق مواد غذایی موافق نیستند.

مواد غذایی که برای سلامتی شما مضر محسوب می شود

⇔روغن ذرت

⇔شیرین کننده هایی مانند شکر ، ملاس ، شربت افرا ، عسل فرآوری شده و آسپارتام

⇔نمک

⇔چاشنی هایی مثل مایونز ، سس سویا و سرکه

⇔پنیرهای سخت و فرآوری شده

⇔غلات مانند ذرت ، برنج و گندم

⇔قهوه

اگر نگران اسیدی شدن استخوان هستید ، می توانید مقادیر کمی از بی کربنات سدیم مصرف کنید. دانشگاه کالیفرنیا ، سن دیگو ، محققان دوزهایی را توصیه می کنند که کمتر از 5 گرم باشد.

شما نباید در طول وعده های غذایی بی کربنات سدیم مصرف کنید زیرا این امر می تواند در هضم شما اختلال ایجاد کند. دریافت مقدار کافی کلسیم رژیم غذایی ، ویتامین D ، فسفر و منیزیم همچنین ممکن است برای جبران اثرات منفی اسید بر روی استخوان شما مفید باشد.

چگونه از اسیدی شدن بدن جلوگیری کنیم؟

از آنجا که محصولات فرآوری شده تمایل به اسیدی بودن دارند ، محققان دانشگاه کالیفرنیا در سن دیگو پیشنهاد می کنند که منابع بیشتری از غذاهای تولید قلیایی مانند میوه و سبزیجات را با نسبت 3 به 1 میل کنید. pH یک ماده غذایی قبل از خوردن آن از آنچه که به محض اینکه داخل بدن شما می شود تبدیل می شود از اهمیت کمتری برخوردار است.

اگرچه نادر است ، ممکن است pH ادرار خیلی قلیایی باشد. با این حال ، در ایالات متحده ، اسید بیش از حد یک مشکل شایع تر است. این امر به دلیل زیاد بودن میزان مصرف پروتئین حیوانات ، شکر و غلات در افراد است. میزان بالاتر استفاده از داروهای تجویزی نیز به این مشکل کمک می کند.

نکاتی در مورد استفاده از مواد غذایی اسیدی / آب قلیایی

چه چیزی را جایگزین مواد غذایی اسیدی کنیم ؟

رژیم غذایی قلیایی یک جایگزین سالم است که ممکن است بیشتر به دلیل تأکید بر مصرف گیاهان و محدود کردن غذاهای فرآوری شده نسبت به تغییر در pH بدن مؤثر باشد.

خوردن بیشتر میوه و سبزیجات ، به همراه مهار کربوهیدرات تصفیه شده ، شکر و لبنیات ، ممکن است به تعادل pH در بدن شما کمک کند.

در هر صورت ، رژیم غذایی سنگین گیاهی با کاهش مصرف قند تصفیه شده دارای مزایای سلامتی زیادی است و ممکن است باعث کاهش مسائل روزانه و کاهش برخی از خطرات سلامتی طولانی مدت شود.

در هر صورت ممکن است شما نتوانید در طول روز به مواد غذایی قلیایی دسترسی داشته باشید لذا برای شما نوشیدن یک لیوان آب قلیایی بسیار راحت تر خواهد بود.شما می توانید آب قلیایی را از نزدیکترین سوپر مارکت محل خود تهیه کنید.

مطالعه متن کامل مقاله نکاتی در مورد استفاده از مواد غذایی اسیدی