سفارش تلفنی
09393710094

آب قلیایی غنی از هیدروژن، نوشیدنی معجزه آسا یا افسانه

18/تیر/1398 مقالات بدون دیدگاه

آب قلیایی غنی از هیدروژن، نوشیدنی معجزه آسا یا افسانه. شرکت های تولید کننده آب قلیایی معتقدند که اضافه کردن عناصری مانند هیدروژن به آب می تواند مزایای سلامتی آن را افزایش دهد.

در این مقاله، بررسی آب قلیایی هیدروژنی و تأثیرات آن بر سلامتی را مورد بررسی قرار می دهیم تا به شما کمک کنیم تصمیم بگیرید که آیا مصرف آب قلیایی هیدروژنه هوشمندانه است یا خیر.

آب قلیایی غنی از هیدروژن، نوشیدنی معجزه آسا یا افسانه؟! لوکساب

مطالب مورد مطالعه در این مقاله :

آب قلیایی هیدروژنه چیست ؟

►اثربخشی آن چگونه است ؟

►مزایا و معایب این آب چیست ؟

►نتیجه گیری در مورد مصرف و یا عدم مصرف آب قلیایی

آب قلیایی هیدروژنه چیست؟

آب هیدروژنه آبی خالص که با مولکول های هیدروژنی اضافی غنی شده است.

هیدروژن یک گاز بی رنگ، بی بو، غیر سمی است که به عناصر دیگر مانند اکسیژن، نیتروژن و کربن متصل می شود تا ترکیبات مختلفی آب را ایجاد کند.

مولکول های آب از دو اتم هیدروژن و یک اتم اکسیژن تشکیل شده است، اما برخی ادعا می کنند که آب با تزریق اضافی هیدروژن مزایایی را که آب ساده نمی تواند داشته باشد برای شما به ارمغان می آورد.

تصور می شود که بدن نمی تواند هیدروژن را از آب ساده جذب کند، زیرا به اکسیژن محدود می شود.

شرکت هایئ تولید کننده آب قلیایی معتقدند که وقتی هیدروژن اضافه می شود، این مولکول های هیدروژنی "آزاد" هستند و برای بدن شما بیشتر قابل دسترسی هستند.

این محصول از طریق تزریق گاز هیدروژن به آب خالص قبل از بسته بندی آن به بطری های آب قلیایی ساخته می شود.

آب هیدروژنی برای کاهش التهاب، افزایش عملکرد ورزشی و حتی کاهش روند پیری شما عرضه می شود.

آب هیدروژنی آب خالص با مولکول های هیدروژنی اضافی است. می توان آن را در کیسه ها و بطری ها یا در خانه با استفاده از دستگاه های مخصوص ساخته شده است.

آب قلیایی غنی از هیدروژن، نوشیدنی معجزه آسا یا افسانه . خرید آب قلیایی هیدروژنه

مزایای آب قلیایی هیدروژنه برای سلامتی :

اگرچه مطالعات انسانی درباره مزایای هیدروژن آب محدود است، اما چند آزمایش کوچک انجام شده است که می تواند مزایای آنتی اکسیدان را فراهم کند

رادیکال های آزاد مولکول های بی ثبات هستند که به استرس اکسیداتیو، عامل اصلی بیماری و التهاب کمک می کنند

هیدروژن مولکولی، نژاد رادیکال های آزاد را در بدن شما محافظت می کند و از اثرات استرس اکسیداتیو محافظت می کند.

در یک مطالعه هشت هفته ای که در 49 نفر از پرتودرمانی برای سرطان کبد دریافت کردیم، به نیمی از شرکت کنندگان دستور مصرف 51-68 اونس (1500-2000 میلی لیتر) آب غنی شده با هیدروژن در روز داده شد.

در پایان آزمایش، افرادی که آب هیدروژن مصرف می کردند، سطح هیدروپراکسید را نشان دادند که نشانگر استرس اکسیداتیو بود و فعالیت آنتی اکسیدانی بیشتر که پس از درمان با اشعه را حفظ کرد .

یک مطالعه اخیر چهار هفته ای در 26 فرد سالم نشان داد که مصرف 20 اونس (600 میلی لیتر) آب غنی از هیدروژن در روز باعث کاهش نشانه هایی از استرس اکسیداتیو مانند هیدروپراکسید در مقایسه با گروه دارونما نمی شود.

برای تأیید اینکه آیا مصرف آب هیدروژن باعث کاهش اثرات استرس اکسیداتیو در افراد سالم و افراد مبتلا به بیماری مزمن می شود، مطالعات بیشتری لازم است.

آب قلیایی هیدروژنه می تواند برای کسانی که مبتلا به سندرم متابولیک هستند مفید باشند.

سندرم متابولیک وضعیتی است که باعث افزایش قند خون، افزایش سطح تری گلیسیرید، کلسترول بالا و چربی بیش از حد شکم می شود.

آب قلیایی غنی از هیدروژن، نوشیدنی معجزه آسا یا افسانه؟! خرید آب قلیایی هیدروژنه لوکساب

کاهش نشانه های سندرم متابولیک با آب قلیایی هیدروژنه

برخی تحقیقات نشان می دهد که آب هیدروژن ممکن است در کاهش نشانه های استرس اکسیداتیو و بهبود عوامل خطر مرتبط با سندرم متابولیک موثر باشد.

یک مطالعه 10 هفته ای بر روی  20 نفر مبتلا به نشانه های سندرم متابولیک دستور داد تا 30-34 اونس (0.9-1 لیتر) آب غنی شده با هیدروژن در روز مصرف کنند.

در پایان آزمایش شرکت کنندگان کاهش معنا داری در LDL "بد" و کلسترول تام، افزایش کلسترول "خوب" HDL، افزایش فعالیت آنتی اکسیدانی و کاهش سطح نشانگرهای التهابی مانند TNF-α 7Trusted Source را تجربه کردند.

آب قلیایی غنی از هیدروژن چقدر برای ورزشکاران مفید است ؟

آب قلیایی غنی از هیدروژن، نوشیدنی معجزه آسا یا افسانه؟! خرید آب قلیایی

بسیاری از شرکت های تولید کننده آب قلیایی هیدروژنه را به عنوان یک روش طبیعی برای افزایش عملکرد ورزشی ارائه می دهند.

این محصول با کاهش التهاب و کاهش تجمع لاکتات در خون می تواند ورزشکاران را به خطر بیندازد، که نشانه ای از خستگی عضلانی است.

مطالعه در 10 بازیکن فوتبال مردانه نشان داد که ورزشکاران که 51 اونس (1500 میلی لیتر) آب غنی شده با هیدروژن نوشیدند، میزان پایین تر لاکتات خون و کاهش خستگی عضلات بعد از تمرین را نسبت به گروه دارونما (9Trusted Source) کاهش دادند.

یک تحقیق کوچک دو هفته ای در هشت گروه مذکر نشان داد که مردانی که 68 اونس (2 لیتر) آب قلیایی غنی شده با هیدروژن مصرف می کردند، در طول تمرینات با سرعت بالا بیش از کسانی که آب معمولی را می خورند (منبع 10Trusted) بیشترین قدرت و بهترین عملکرد را داشتند.

برخی مطالعات نشان می دهد که نوشیدن آب هیدروژنی می تواند اثرات استرس اکسیداتیو را بهبود بخشد، سندرم متابولیک را بهبود بخشد و عملکرد ورزشی را افزایش دهد.

نتایج تحقیقات درباره آب قلیایی هیدروژنه

آب قلیایی غنی از هیدروژن، نوشیدنی معجزه آسا یا افسانه؟!

اگر چه برخی تحقیقات در مورد اثرات بهداشتی آب هیدروژنه نتایج مثبتی را نشان می دهد، قبل از نتیجه گیری می بایست مطالعات بزرگ و طولانی تر انجام شود.

آب هیدروژن توسط FDA به طور کلی به عنوان یک عامل بی خطر (GRAS) شناخته شده است، به این معنی که برای مصرف انسانی تایید شده است و مدرکی دال بر اینکه باعث آسیب به انسان ها می شود یافت نشده است.

البته هنوز محققان به طور دقیق به نتیجه نرسیده اند که چه مقدار آب هیدروژن باید مصرف شود تا از مزایای بالقوه خود بهره ببرد.   

اگرچه مصرف آب هیدروژن به سلامت شما لطمه نخواهد خورد، مطالعات تحقیقاتی وسیع هنوز برای ارزیابی مزایای بالقوه آن ادامه دارد.

مطالعات نشان می دهد که آب قلیایی هیدروژنه ممکن است باعث کاهش استرس اکسیداتیو در افرادی که تحت پرتو درمانی قرار می گیرند، و همین طور باعث تقویت عملکرد در ورزشکاران و بهبود برخی از شاخص های خون در کسانی که با سندرم متابولیک درگیر هستند می شود.

مطالعه کامل مقاله همه چیز درباره آب قلیایی هیدروژنه

برچسب ها: درمان دیابت با آب قلیایی معایب آب قلیایی مضرات اب قلیایی مزایای آب قلیایی خرید آب هیدروژنه خرید آب قلیایی هیدروژنه آب هیدروژنه آب قلیایی غنی از هیدروژن، نوشیدنی معجزه آسا یا افسانه آب قلیایی از شایعه تا واقعیت آب قلیایی معجزه سلامتی با آب قلیایی



دیدگاه
دیدگاه شما :