سفارش تلفنی
09393710094

فوایدنوشیدن آب قلیایی

5/اسفند/1397 مقالات بدون دیدگاه

از فواید نوشیدن آب قلیایی هر چه بگوییم کم است . در دهه های اخیر صحبت از آب قلیایی بسیار بوده است . شرکت های کمی در ایران شروع به تولید آب قلیایی نموده اند. یکی از بزرگترین و برترین این شرکت شرکت خوش نوشان مشرق زمین است که آب قلیایی خود را تحت عنوان لوکساب وارد بازار کرده است . اما با ما هماره باشد در برشمردن فواید نوشیدن آب قلیایی لوکساب :




خاصیت آنتی اکسیدانی

حتما راجع به آنتی اکسیدان ها شنیده اید. آنتی اکسیدانها راز جوانی هستند و بدن را برابر بیماری و پیری حفظ می کنند.آبقلیایی سرشار از هیدروژن است، به طوریکه بسیاری آن را با نام آب غنی شده با هیدروژن می شناسند. آبی است که حاوی مولکول هیدروژن فراوان به صورت محلول است.هیدروژن مهمترین عامل آنتی اکسیدانی شناخته شده در جهان است.هیدروژن بر خلاف اکسیژن از طریق تنفس قابل جذب نیست و برای جذب حتما باید در آب حل شود.به طور کلی هیدروژن تنها آنتی اکسیدانی است که قابلیتجذب در تمامی ارگانهای بدن انسان و سلولهای مغزی را دارد.

در جریان تولید آب قلیایی، یون هیدروکسید  با بار منفی ایجاد می شود که به سبب آن، نسبت میان یون های اکسید کننده به یون های احیاکننده یا همان ORP (oxidation reduction potential) کاهش می یابد. ORP، متغیر پتانسیل اکسایش به احیا است که با واحد میلی ولت آنرا نشان می دهند. هرچه ماده غذایی ORPکمتری داشته باشد، دهنده الکترون بوده و خاصیت احیا کنندگی بیشتری دارد. در نتیجه رادیکال های آزاد را غیر فعال می کند، جلوی اکسیداسیون را گرفته و ریسک ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. آب های معمولی لوله کشی دارای ORP طبیعی بالا،  حدود 200+ تا400+mv هستند. بطریهای آب معدنی هم دارای سطح 400+mv هستند. آب های یونیزه قلیایی به دلیل قدرت احیا کنندگی بالا دارای سطح منفی ORPبوده و درواقع آنتی اکسیدان می باشند. یک لیوان آب یونیزه قلیایی 4 برابر یک ماهی قزل آلا آنتی اکسیدان دارد که از اکسید شدن LDL و کلسترول جلوگیری کرده و فرایند اکسیداسیون را در بدن کاهش می دهد.

می توان گفت آب قلیایی با خنثی کردن رادیکال های آزاد و کنترل اکسیداسیون در بدن، آنتی اکسیدانی در دسترس است. امروزه که سلول های بدن انسان در اثر تغذیه نامناسب، آلودگی هوا و تماس با اشعه های مختلف، بسیار نیازمند به آنتی اکسیدان می باشند. و چه بهتر از اینکه آنتی اکسیدان را مثله آب خوردن به بدن خود برسانیم.

 

پروفسور فلیسیا کلیمنت در کتاب (دیابتی های اسیدی) به روشنی می گوید که برای پیشگیری از سرطان باید با از بردن اسیدهای زائد بدن  (زباله های اسیدی)، که سلول های طبیعی را به سلول های سرطانی تبدیل می کنند، شروع کرد. فرد مبتلا به سرطان در جریان شیمی درمانی، تحت کنترل شدید Ph بدن وجلوگیری از افزایش اسیدیته قرار می گیرد تا از عود مجدد سرطان جلوگیری شود.

جذب بالا و هیدراسیون (آب رسانی) قوی و انرژی بیشتر

آب معمولی شکل مولکولی نامنظم با زنجیره طولانی عمدتا 15 یا 16 مولکولی می باشد، که محدودیت جذب توسط سلول ها را ایجاد می کند. آب قلیایی شکل مولکولی منظم و کوتاه، 5 یا 6 وجهی دارد، در نتیجه جذب سریع و راحت تری توسط بدن را در پی خواهد داشت.

جذب بیشتر توسط بدن، باعث آبرسانی سریع تر و بیش تر به سلول ها شده و از کم آبی آنها جلوگیری می کند که همین امر باعث کاهش کلسترول هم خواهد شد. همچنین انتقال بهتر اکسیژن و مواد مغذی به سلول ها، باعث افزایش انرژی بدن می شود. همین امر دلیل توصیه مصرف آب قلیایی در حین فعالیت های ورزشی است. انتقال بهتر سموم و مواد زائد از سلول ها توسط خون یکی دیگر از مزیت های آب قلیایی می باشد

تاثیرآب یونیزه قلیایی بربیماری های قلبی

وجود آنتی اکسیدان ها و دارا بودن قدرت قلیایی و ریز خوشه ای و کریستالی شکل بودن آب باعث جذب راحت و جلوگیری از ایجاد رسوبات در جدار داخل شریانهای بدن میشود و مانع از بروز فشار خون می گردد , این آب به دلیل کم حجم بودن و قدرت نفوذ بسیار بالا می تواند باعث دفع سموم از داخل عروق و شریانهای اصلی شود برای بدن مهم است که خون از چه سیالی تشکیل شده باشد به دلیل اینکه 80 % تا 85% حجم خون از آب تشکیل شده است , استفاده از آب قلیایی می تواند کمک بسیار بزرگی باشد به بر طرف شدن گرفتگی رگهای کرونری ( رگهای تغذیه کننده قلب انسان ) که یکی از مهمترین شریانهای بدن و قلب هستند و گرفتگی در آنها باعث بروز بیماریهای قلبی می شود , این آب به علت افزایش گردش خون می تواند باعث تغذیه بهتر ماهیچه های قلب شود که خود می تواند موجب پیشگیری از بیماریهای قلبی شود , می توان گفت اکثر تصلب شریان ها بر اثر تجمع رسوبات اسیدی در بدن به وجود می آید که این آب یونیزه قلیایی می تواند آنها را از بین ببرد .

افزایش انرژی بدن

از دست دادن آب بدن (دهیدراته شدن) باعث ایجاد خستگی در شما می شود و شما فقط با از دست دادن 1% از آب بدن خود، دهیدراته می شوید. آب یونیزه قلیایی با قدرت جذب بالاتر، در روده ها با سرعت بیشتری جذب می شود و هیدراته شدن مجدد پس از انجام فعالیت های بدنی سریعتر رخ می دهد. بنابراین شما دیرتر احساس خستگی نموده و از انرژی بالاتری برای انجام فعالیت های بدنی برخوردار خواهید بود. همانطور که ذکر شد دریافت اکسیژن بیشتر از این آب و دفع سموم سریعتر هم در افزایش انرژی بسیار حائز اهمیت است. استفاده از آب قلیایی به جای آب آشامیدنی معمولی حین انجام فعالیت های بدنی، تاثیرات چشمگیری خواهد داشت.

حفظ تعادل PH بدن:

همانگونه که عنوان شد PH طبیعی بدن حدود 7.4 است، بدن برای حفظ سلامتی خود به این PH نیاز دارد. اما عواملی از قبیل: استرس و خستگی( برای ترشح آنزیم های اسیدی)، تغذیه نا مناسب، مصرف زیاد فست فودها و نوشابه های گازدار باعث افزایش اسیدیته بدن می شود. دانشمندان و پزشکان اعلام کرده اند، اکثریت جوامع غربی از اثرات اسیدیته بالا (اسیدوز) در بافت های بدنشان رنج می برند. مقدار زیاد مواد زائد در بدن تبدیل به زباله های اسیدی شده که اثراتی از قبیل: کاهش ایمنی بدن، التهاب، خستگی، پیری زودرس و پیدایش شرایط مناسب برای سرطانی شدن سلول ها را خواهند داشت. اما کنترل PH بدن و جلوگیری از کاهش آن به وسیله آب قلیایی مانع تمامی این موارد خواهد شد و به حفظ تعادل PH کمک شایانی خواهد کرد.

راز جوان ماندن با مصرف آب قلیایی!

پیری فرآیندی پیچیده است که بسیاری از عوامل نقش تعیین کننده ای روی آن دارند. یکی از مهمترین این عوامل رادیکال های آزاد بدن هستند. اثبات شده است اکسیداسیون حاصل از رادیکال های آزاد عامل مهمی در پیر شدن سلول های بدن ماست. آب قلیایی، با غیرفعال کردن رادیکال های آزاد و خاصیت ضداکسایشی در به تعویق انداختن روند پیری نقش بسزایی دارد.

همچنین با آبرسانی بیشتر به سلول های پوست و در نتیجه رسیدن اکسیژن بیشتر، سبب رشد سریعتر و بیشتر بافت های جدید و حفظ الاسیتسیته پوست می شود.

مطالعات جدید در مجله علمی معتبر جهان Nature Medicine

ثابت کرده است که هیدروژن با خواص آنتی اکسیدانی خود موجب باز شدن مویرگها و بهبود خون رسانی می شود.از این رو پوست آبرسانی شده و از پیری پوست جلوگیری می شود. آب قلیایی می تواند سرعت اکسیداسیون را کند کرده و خواص آنتیاکسیدانی داشته باشد.اغلب آنتی اکسیدانهای شناخته شده نیز از همین طریق موجب پاکسازی و جوانسازی پوست می گردند.

انجمن بهداشتی آرایشی کره یکی از معتبرترین موسسات تحقیقاتی در جهان می باشد. تحقیقات انجام شده در این انجمن از اعتبار علمی بالایی برخوردار است. این انجمن در اواخر سال 2016 نتایج تحقیقات خود را در مورد مصرف آب غنی شده با هیدروژن (آب قلیایی) ارائه کرده است. مطالعات بالینی این انجمن حاکی از آن است که مصرف آب غنی شده با هیدروژن اثرات مثبتی روی جلوگیری از روند پیری پوست دارد. در این آزمایش بالینی اثر نوشیدن روزانه 5/1 الی 2 لیتر آب غنی از هیدروژن بر روی 8 خانم (40-60 سال) مورد ارزیابی قرار گرفت.بررسی ها حاکی از آن بود که میزان ملانین پوست گردن گروه مورد مطالعه به میزان معنی داری کمتر از گروه کنترل بود.نتایج حاصل از این آزمایش نشان داد که مصرف آب غنی شده با هیدروژن دارای اثر مثبتی بر روی پیری پوست گردن دارد.این مطالعه اثرات پیشگیرانه پیری پوست توسط هیدروژن را که با بررسی میزانملانین، رطوبت و چربی پوست قابل ارزیابی است، مورد تایید قرار می دهد.

کاهش وزن

آب قلیایی با جذب بیشتر و سریعتر  به داخل سلول ها، اسید های چرب را از سلول ها خارج می کند. اسید های چرب به سمت کبد رفته و به گلوکز تبدیل شده و توسط عضلات سوزانده می شوند. در نتیجه بدن چربی بیشتری می سوزاند. همین افزایش متابولیسم در بدن، باعث کاهش وزن خواهد شد.می توان نتیجه گرفت که ررژیم غذایی سالم، ورزش و مصرف روزانه آب یونیزه قلیایی می توان با سرعت بیشتری ما را به وزن ایدهآل برساند.

آکادمی سلطنتی پزشکی ایرلند، مطالعه ای در زمینه تاثیر آب غنی شده با هیدروژن بر چاقی و دیابت انجام داده است.

در این مطالعه 10 خانم با وزن بالا به مدت 4 هفته آب غنی شده با هیدروژن نوشیدند.

درمان با آب غنی شده با هیدروژن به طور معنی داری باعث کاهش درصد چربی بدن به میزان 3٪گردید.یعنی آب غنی شده با هیدروژن توانست در طول یک ماه بیش از 3% چربی بدن را در این افراد کاهش دهد.همچنین شاخص کاهش چربی بازو 9% بود که در مقایسه با مصرف آب معمولی به طور معنی داری بیشتر بود.این امر با کاهش قابل ملاحظه تری گلیسیرید سرم بعد از استفاده از آب غنی شده با هیدروژن نسبت به آب معمولی (3/21٪درمقابل 6/5٪) همراهبود.سطح سرمی انسولین ناشتا بعد از نوشیدن آب غنی شده با هیدروژن به میزان 5.4 درصد کاهش یافت.در حالی که نوشیدن آب معمولی باعث افزایش پاسخ انسولین به میزان 29 درصد شد.

همچنین لاغری با نوشیدن آب غنی شده می تواند در نتیجه تنظیم سوخت و ساز بدن باشد.مصرف آب غنی شده مزایای بسیاری از جمله کمک به تنظیم سوخت و ساز بدن را در پی دارد.

حفظ استحکام بافت استخوانی و جلوگیری از پوکی استخوان:

با کاهش PH بدن تحت تاثیر عوامل ذکر شده، مکانیزم طبیعی بدن برای مقابله با این حالت و کنترل PHآزاد شدن کلسیم و منیزیم از بافت های استخوانی به جریان خون می باشد. راهکار خوبیست! اما به مرور زمان باعث پوکی استخوان می شود. روشن است که آب قلیایی با کنترل PH جلوی این روند را می گیرد.

دکتر سوزان بروان که یک متخصص پوکی استخوان است می گوید، در سراسر جهان میزان شکستگی های ناشی از پوکی استخوان از نبود الگوهای زندگی برای تعادل اسید و قلیایی بدن می باشد.

بهبود عملکرد گوارش:

ORP دستگاه گوارش در امتداد طول آن کاهش می یابد. از +150MV در معده تا -250MV در کلون. این مسئله منجر به عدم توازن میکرو فلور می شود که یکی از شاخص های اصلی آزمایش مدفوع است. مصرف آلکالین واتر، باعث حفظ تعادل ORP در دستگاه گوارش می شود و در نتیجه بهبود عملکرد گوارش. همچنین آب قلیایی با غیرفعال کردن باکتری های مضر در روده بزرگ و آبرسانی بیشتر در روده سبب بهبود فعالیت روده بزرگ شده و جلوگیری از یبوست را انجام می دهد.

سرکوب زباله های اسیدی با آب قلیایی، باعث کاهش و جلوگیری از اختلالات روده ای و معده مرتبط با اسید، از جمله زخم ها، می شود.

بالا بردن مواد معدنی جذبی:

آب قلیایی، به میزان بیشتر مواد معدنی از قبیل، کلسیم، سدیم، منیزیم، پتاسیم را داراست و به دلیل جذب بالاتر آن نسبت به آب آشامیدنی معمولی، نوشیدن آن جذب بیشتری از این مواد معدنی را در پی خواهد داشت.

 پيشگيري، کنترل و کمک به درمان سنگ کلیه:

سنگ کليه نتيجه تجمع ذراتي که از بدن دفع نشده اند ميباشد. سنگ هاي ريز از کليه ها دفع ميشوند ولي سنگ هاي بزرگتر به راحتي دفع نشده و حرکت آنها در کليه سبب دردهاي بسيار شديدي ميشود.یکی از مهمترین تاثیرات آب یونیزه قلیایی، خالص سازی و کمک به دفع مواد زائد از بدن است. انباشتگی مواد دفعی زیاد در کلیه ها، آنها را ضعیف می کنند. .وقتی سلول ها در محیطی فوق اسیدی زندگی کنند،کلیه ها دچار تورم خواهند شد.سلول ها برای سالم ماندن، باید تمام مواد دفعی تولید شده خود را دفع کنند اما اگر خون اسیدی تر شود مواد دفعی به دیواره ی سلول ها خواهند چسبید که این امر باعث ته نشین و سفت شدن فلوئور اسیدی در کلیه ها و سنگ کلیه می شود.

یکی از مهمترین مطالعات بالینی انجام شده در این زمینه توسط استاد نفرولوژی دانشگاه شهید بهشتی، دکتر حسن ارگانی می باشد.در این مطالعه  اثر آب معدني قليايي با ميزان بالاتری از کلسيم و منیزیم با آب شرب شهر تبريزبر روي پارامترهاي کليوي بيماران مبتلا به سنگ کليه، بررسی گردید.

برای بررسی این پارامترهای سنگ کلیه آب معدنی جرموک که خواص قلیایی دارد استفاده شده است. در پایان نتیجه گیری شد که برای کاهش خطر سنگ کلیه، آب قليايي در صورت مصرف زياد (حداقل 2 ليتر در روز) بسیار مفید است. زیرا باعث افزايش حجم ادرار و افزايش دفع ادراري سيترات و اسيد اوريک در افرادي می شود که کليه سنگ ساز دارند.این مطالعه در مجله علوم پزشکی دانشگاه تبریز منتشر گردیده است

دکتر عباس بصیری رئیس مرکز پیشگیری از سنگ کلیه و متخصص کلیه و مجاری ادراریو استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هم اثر آب غنی شده با منیزیم بر کاهش سنگ کلیه را تایید کرده است.

رئیس مرکز پیشگیری از سنگ کلیه می گوید: “غلظت منیزیم داخل آب می تواند یک عامل پیشگیری از بروز سنگ کلیه در افراد باشد و تا حدودی میتوان به آن اعتماد کرد یعنی اگر غلظت منیزیم بالا باشد از بروز سنگ کلیه جلوگیری می کند.

این متخصص کلیه و مجاری ادراری در خصوص اینکه چرا باید برای جلوگیری از بروز سنگ کلیه آب معدنی غنی از منیزیم بنوشیم، تصریح کرد:

ما در مطالعاتی که در ایران انجام دادیم وقتی مناطق مختلف و استانهای مختلف را با هم مقایسه کردیم، ارتباطی میان غلظت منیزیمی که در آب مصرفی مردم وجود دارد و ایجاد سنگ مشاهده کردیم که هرچقدر غلظت منیزیم بیشتر باشد از بروز این بیماری کاسته شده است که این موضوع در دنیانیز ثابت شده است.

کاهش قند خون:

رابرت یانگ در کتاب (معجزه دیابت) خود می نویسد، دیابت یک بیماری وابسته به پانکراس نیست بلکه نتیجه یک عدم تعادل PH و اسیدوز سیستماتیک بدن است. سول های پانکراس که توسط اسید احاطه شده اند، نمی توانند انسولین ترشح کنند. اسید، گیرنده ی انسولین در غشای سلولی را از بین می برند، بنابراین سلول های بدن نمی توانند به درستی از هورومون استفاده کنند. نشانه های دیابت از قبیل: ادرار مکرر، تشنگی شدید، گرسنگی، کاهش وزن، خستگی شدید عضلانی، همگی تلاش بدن را برای بالا بردن Ph و بدست آوردن تعادل آن نشان می دهد. در نتیجه آب قلیایی در این مورد می تواند بسیار مفید باشد.

کلام پایانی

تمامی موارد ذکر شده، عواملی هستند که سبب می شوند امروزه نه تنها مصرف آب قلیایی (بیشتر در جوامع غربی) بسیار رایج شده باشد، بلکه آنرا به نام آب حیات بخش (Biowater) بشناسند.

یک لیوان آب پرتقال تازه، ORP معادل -20mv را دارد. مصرف آب پرتقال در روز محدودیت دارد ولی مسلما برای نوشیدن آب محدودیتی نداریم و می توان 8 لیوان در روز از آن مصرف کرد، با توجه به ORP حدود _400mv که آب قلیایی از آن بهره مند است و می توانیم ماهم از آن سود ببریم.

همچنین طبق تحقیقات ونظرسنجی های انجام شده، آب قلیایی با ph بین 8 تا 9، بهترین طعم و مزه آب را دارد و از نظر خواص ارگانولپتیکی هم حائز مزیت است.

آب قلیایی (آب غنی شده با هیدروژن) سرشار از املاح معدنی مورد نیاز بدن است، این امردر حالی است که این آب بسیار سبک و گوارا است. علت این موضوع حذف در سطح قابل توجه املاح معدنی پایین آورنده کیفیت آب می باشد.

علاوه بر اینکه خواص آنتی اکسیدانی و بهبود سوخت و ساز بدن به واسطه نوشیدن آب قلیایی اثبات شده و مشهود است.

خیلی مهم است که با نوشیدن آب که در روز به دفعات برای هر انسانی اتفاق خواهد افتاد، بتوانیم به حفظ سلامتی بدن خود کمک کنیم.

پس می توانیم مثل آب خوردن عصاره سلامتی را بنوشیم! 

نمونه هایی بسیاری از تولیداتآب قلیایی شرکت های مختلف را می توان دید که بسیار مورد توجه هستند و توسط پزشکان، متخصصان تغذیه و مربیان ورزش توصیه می شوند.

 

... خوش نوشان مشرق زمین

 

برچسب ها: لوکساب خرید آب قلیایی درمان پیری پوست صورت با نوشیدن آب قلیایی تاثیرات آب قلیایی روی دیابت قیمت آب قلیایی تاثیرات آب قلیایی روی قلب درمان لک های صورت با نوشیدن آب قلیایی فوایدنوشیدن آب قلیایی / فوایدنوشیدن آب قلیایی بر روی دیابت / فوایدنوشیدن آب قلیایی بر روی درمان بیماری های کبد /



دیدگاه
دیدگاه شما :