سفارش تلفنی
09393710094

آیا رژیم قلیایی برای کاهش وزن و پیشگیری از بیماری ها جواب می دهد؟

15/شهریور/1400 مقالات بدون دیدگاه

آیا رژیم قلیایی برای کاهش وزن و پیشگیری از بیماری ها جواب می دهد؟ برخی از افراد گزارش می دهند که رژیم قلیایی pH بدن را افزایش می دهد تا اسیدی کمتر و قلیایی تر شود. طرفداران رژیم غذایی می گویند این باعث کاهش وزن و مبارزه با بیماری ها می شود. برخی تحقیقات نشان می دهد که رژیم غذایی قلیایی ممکن است سلامت افراد مبتلا به بیماری کلیوی را بهبود بخشد. با این حال ، با تغییر pH خون به این امر نمی رسد. در عوض ، رژیم قلیایی مردم را تشویق می کند تا میوه و سبزیجات بیشتری بخورند و گوشت های فرآوری شده و محصولات لبنی پرچرب کمتری مصرف کنند. به همین دلیل ، رژیم قلیایی ممکن است همچنان سلامت را بهبود بخشد. تعداد انگشت شماری از مطالعات همچنین نشان می دهد که خوردن غذاهای کم اسید سلامت را بهبود می بخشد ، حتی اگر PH خون را افزایش ندهد. در این مقاله ، ما ادعاهای پیرامون رژیم قلیایی را بررسی می کنیم ، آیا آنها درست هستند و چگونه غذاهای رژیم قلیایی می توانند سلامت را بهبود بخشند. آب قلیایی یکی از روش های بی ضرر برای امتحان رژیم قلیایی است

آیا رژیم قلیایی موثر است؟

تغییر pH خون با رژیم غذایی امکان پذیر نیست.

آنچه بسیاری از مردم معتقدند فایده اصلی رژیم قلیایی است نادرست است.

رژیم قلیایی این ایده نادرست را ایجاد می کند که امکان تغییر pH خون با رژیم غذایی وجود دارد. این واقعیت ندارد و تغییرات عمده در pH خون حتی می تواند زندگی را تهدید کند.

امکان تغییر pH ادرار و بزاق با رژیم غذایی وجود دارد. با این حال ، وقتی PH این مایعات تغییر می کند ، pH خون ثابت می ماند.

قلیائیت به این معنی است که pH چیزی بالاتر از 7 است. بدن انسان به طور طبیعی کمی قلیایی است و pH خون آن در حدود 7.4 است.

معده اسیدی است و به آن اجازه می دهد غذا را هضم کند. pH بزاق و ادرار بسته به رژیم غذایی ، متابولیسم و ​​سایر عوامل تغییر می کند.

برخی تحقیقات نشان می دهد که سلول های سرطانی در محیط اسیدی سریعتر رشد می کنند. با تکیه بر این تحقیق ، طرفداران رژیم قلیایی استدلال می کنند که pH بالای خون می تواند از سرطان جلوگیری کند.

با این حال ، مطالعات روی قلیائیت و سرطان به طور معمول سلول های سرطانی را در یک پتری دیش و نه بدن انسان درگیر کرده است.

غذاهایی که مردم با این رژیم می خورند می توانند به حفظ وزن سالم بدن برخی کمک کنند. انجام این کار می تواند از مشکلات مربوط به وزن مانند دیابت جلوگیری کند

رژیم قلیایی.

تحقیق در مورد رژیم قلیایی

هیچ تحقیقی نشان نداده است که رژیم قلیایی می تواند pH خون را افزایش دهد.

با این حال ، برخی تحقیقات نشان می دهد که رژیم غذایی قلیایی ممکن است سلامتی را بهبود بخشد ، رژیم های قلیایی مصرف گوشت های چرب و فرآوری شده را در افراد کاهش می دهد و مردم را به خوردن میوه و سبزیجات بیشتر ترغیب می کند. این مزایای متعددی برای سلامتی ارائه می دهد. خرید آب قلیایی لوکساب مطمئن ترین راه برای مصرف آب قلیایی سالم و استاندارد است. .

در اینجا برخی از مزایایی که طرفداران رژیم قلیایی ممکن است ادعا کنند ، و تحقیقات علمی آنها را پشتیبانی یا رد می کند:

ترویج کاهش وزن

بسیاری از استراتژی ها می توانند به کاهش وزن افراد کمک کنند.

در نهایت ، کاهش وزن بستگی به مصرف کالری کمتر از یک کالری دارد. رژیم های کم چربی و کالری ممکن است باعث کاهش وزن شود ، اما تنها در صورتی که فرد از نظر بدنی فعال باشد و رژیم غذایی سالم و متنوعی داشته باشد.

رژیم غذایی قلیایی دارای کالری کمی است ، بنابراین ممکن است به کاهش وزن افراد کمک کند.

بهبود سلامت کلیه ها

افزایش pH ادرار ممکن است برای برخی افراد سلامت را بهبود بخشد.

طبق مطالعه ای در سال 2017 ، رژیم غذایی معمولی افراد در ایالات متحده بسیار اسیدی است. این می تواند کلیه ها را به چالش بکشد. برای افراد مبتلا به بیماری کلیوی ، رژیم غذایی کم اسید ممکن است علائم را بهبود بخشد یا حتی روند بیماری را کند کند. برای اکثر افراد مبتلا به بیماری مزمن کلیه ، نیازی به پیروی از رژیم غذایی خاص قلیایی نیست. در عوض ، کاهش پروتئین مانند شیر ، گوشت و پنیر ممکن است کمک کند

رژیم قلیایی.

جلوگیری از سرطان

برخی از طرفداران این رژیم ادعا می کنند که می تواند سرطان را معکوس کرده یا از شیمی درمانی حمایت کند

شواهد قابل توجهی از مطالعه 2010 نشان می دهد که کاهش مصرف گوشت و خوردن بیشتر میوه ، سبزیجات و غلات کامل ممکن است از سرطان جلوگیری کند.

این مطالعه به بررسی داده های 2010 چشم انداز اروپایی در زمینه سرطان و تغذیه پرداخت. مشخص شد که مصرف ویتامین C ، ویتامین A ، فیبر و رژیم غذایی مدیترانه ای ممکن است خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

انجمن سرطان آمریکا (ACS) رژیم غذایی مشابه رژیم قلیایی را توصیه می کند ، اما یکسان نیست. ACS توصیه می کند از غذاهای فرآوری شده ، نوشابه ها و بسیاری از غذاهای پرچرب خودداری کنید. در عوض ، رژیم غذایی غنی از میوه ، سبزیجات و غلات کامل مفیدتر است.

درمان یا پیشگیری از بیماری های قلبی

در ایالات متحده ، بیماری های قلبی عامل اصلی مرگ هستند عوامل سبک زندگی از جمله تغذیه نامناسب و سطح فعالیت پایین از عوامل اصلی هستند.

رژیم قلیایی ممکن است به طور طبیعی سطح هورمون رشد را افزایش دهد ، اما این تحقیق مقدماتی و بی نتیجه است. تحقیقات معتقد است که هورمون رشد از ترکیب بدن حمایت می کند و خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهدعوامل.

رژیم های قلیایی همچنین دارای میزان کمی چربی و کالری هستند که به طور طبیعی باعث افزایش وزن سالم بدن و کاهش عوامل خطر بیماری های قلبی می شود. آنها همچنین گوشت قرمز و فرآوری شده را کاهش داده یا حذف می کنند و عامل اصلی بیماری قلبی را از رژیم غذایی حذف می کنند.

بهبود سطح هورمون رشد

سلامت بهتر قلب تنها یکی از مزایای بالقوه داشتن سطوح بالاتر هورمون رشد است. بهبود سطح هورمون رشد همچنین ممکن است باعث عملکرد بهتر مغز ، به ویژه حافظه و شناخت شود.

برخی شواهد نشان می دهد که هورمون رشد کیفیت کلی زندگی را بهبود می بخشد.

با این حال ، شواهد ارتباط رژیم غذایی قلیایی با افزایش سطح هورمون رشد ضعیف است. برخی از مطالعات نشان داده اند که اصلاح یک محیط بسیار اسیدی با مکمل های خاص مانند بی کربنات می تواند قلیائیت را افزایش دهد ، اما این لزوما به این معنی نیست که رژیم قلیایی دارای مزایای مشابه است.

بهبود کمردرد

مقدار کمی از تحقیقات منبع معتبر نشان می دهد که مکمل رژیم غذایی با مواد معدنی قلیایی ممکن است به علائم کمردرد کمک کند.

این تحقیق به طور مستقیم مزایای رژیم قلیایی را آزمایش نمی کند ، بنابراین مشخص نیست که آیا غذاهای قلیایی ممکن است به درد مزمن کمک کند.

جلوگیری از پوکی استخوان

پوکی استخوان یک عامل خطر اصلی برای شکستگی استخوان است ، به ویژه در افراد مسن و زنان. برخی از طرفداران این رژیم می گویند که میزان کلسیم از دست رفته در ادرار را کاهش می دهد و این امر خطر پوکی استخوان را کاهش می دهد. با این حال ، هیچ شواهد علمی این ادعا را تأیید نمی کند.

با این وجود ، خوردن میوه و سبزیجات بیشتر ممکن است سلامت استخوان را بهبود بخشد. رژیم های قلیایی سرشار از این غذاها هستند. آنها همچنین دارای پروتئین کمی هستند که از سلامت استخوان ها و ماهیچه ها حمایت می کند.

بنابراین بعید است که رژیم قلیایی بتواند از پوکی استخوان جلوگیری کند. رژیم های قلیایی بسیار کم پروتئین نیز ممکن است یک عامل خطر پوکی استخوان باشد. یک استراتژی بهتر این است که بیشتر پروتئین ، میوه و سبزیجات بدون چربی مصرف کنید

رژیم قلیایی

 

ترویج ماهیچه های سالم

 

افراد با افزایش سن تمایل به از دست دادن توده عضلانی دارند.

این امر خطر سقوط و شکستگی فرد را افزایش می دهد و همچنین ممکن است به ضعف و درد مزمن کمک کند. یک مطالعه در سال 2013 شواهد اولیه ای ارائه می دهد که رژیم قلیایی ممکن است سلامت ماهیچه ها را بهبود بخشد.

محققان 26689 زن را در یک مطالعه طولانی مدت دوقلو مورد بررسی قرار دادند. آنها متوجه افزایش اندک اما قابل توجه توده عضلانی در زنان پس از رژیم غذایی قلیایی تر شدند.

خلاصه

رژیم غذایی غنی از تنوع سالم ترین گزینه است. افراد باید رژیم غذایی را شامل شوند که شامل طیف وسیعی از پروتئین ها ، غلات ، میوه ها ، سبزیجات ، ویتامین ها و مواد معدنی باشد.

حذف هر گروه غذایی یا نوع غذایی از رژیم غذایی می تواند سلامت فرد را دشوارتر کند. رژیم های قلیایی با پروتئین بسیار کم ممکن است به کاهش وزن افراد کمک کند ، اما ممکن است خطر مشکلات دیگر مانند ضعف استخوان ها و ماهیچه ها را نیز افزایش دهد.

افرادی که می خواهند رژیم قلیایی را امتحان کنند باید اطمینان حاصل کنند که از پروتئین کافی استفاده می کنند. کسانی که قادر به خوردن پروتئین کافی در رژیم قلیایی هستند می توانند با خیال راحت آن را امتحان کنند.

در حالی که رژیم قلیایی در واقع pH خون را تغییر نمی دهد ، می تواند به مردم در خوردن طیف وسیعی از غذاهای سالم کمک کند و سلامت کلی را بهبود بخشد.

افرادی که شرایط پزشکی جدی دارند یا سابقه مشکلات تغذیه ای دارند قبل از امتحان این رژیم باید با پزشک مشورت کنند

منبع

https://www.medicalnewstoday.com/articles/324271#alkaline-diet-foods

برچسب ها:



دیدگاه
دیدگاه شما :