سفارش تلفنی
09393710094

خطرات آب آشامیدنی حاوی نیترات برای کودکان

14/بهمن/1397 مقالات بدون دیدگاه

خطرات آب آشامیدنی حاوی نیترات برای کودکان : خطر اولیه نیترات در آبهای آشامیدنی زمانی اتفاق میافتد که در دستگاه گوارش فرم نیترات به نیتریت تبدیل شود .نیتریت باعث اکسید شدن آهن موجود در هموگلوبین گلبولهای قرمز شده ونهایتا نمی تواند اکسیژن را با خود حمل کند،به این حالت متهموگلوبینمیا گویند (بعضی آن را بعنوان سندرم کودکان آبی شناخته اند) .

بهتر است بدانید برخی از آب های مصرفی دارای مقادیر زیادی از نیترات و نیتریت هستند که در دراز مدت تاثیرات مخرب آن بر روی بدن آشکار می شود . شما چقدر با نیترات و نیتریت آشنا هستید ؟ آیا تا کنون به این موضوع فکر کرده اید که آب آشامیدنی بدون نیترات و نیتریت را چگونه می توانید تهیه کنید؟ با ما همراه باشید تا آثار مخرب نیترات ونیتریت در آب آشامیدنی را برای شما بر شماریم .

 




آب دارای نیترات چگونه باعث مشکل برای کودکان می شود ؟

خطر اولیه نیترات در آبهای آشامیدنی زمانی اتفاق میافتد که در دستگاه گوارش فرم نیترات به نیتریت تبدیل شود .نیتریت باعث اکسید شدن آهن موجود در هموگلوبین گلبولهای قرمز شده ونهایتا نمی تواند اکسیژن را با خود حمل کند،به این حالت متهموگلوبینمیا گویند..در صورت عدم حضور اکسیژن ، سلولهای بدن ممکن است بمیرند و یا‌ پوست کبود شود. در افراد بالای یکسال ،توانایی سریع تبدیل متهموگلوبین به هموگلوبین وجود دارد و علی رغم سطح بالای نیترات و نیتریت ، مقدار متهموگلوبین در سلولهای قرمز خون کمتر باقی می ماند.

کودکان در چه سنی در معرض متهموگلوبینمیا قرار می گیرند ؟

در کودکان زیر شش ماه ، سیستم آنزیمی آنها به دلیل عدم تکامل ، توانایی کاهش متهموگلوبین به هموگلوبین را ندارند و متهموگلوبینمیا ( سندرم کودکان آبی ) اتفاق میافتد. همچنین در افراد سالمند که به دلایلی سیستم آنزیمی آنها صدمه دیده ممکن است ، همین اتفاق بیافت .

تاثیرات نیترات بر روی مادران باردار و کودکان شیرخوار

گزارشاتی مبنی بر نقص هایی در هنگام زایمان به دلیل مصرف آب آشامیدنی آلوده به نیترات وجود دارد .بهتر است مادران باردار از آب آشامیدنی که نیترات آن بالاتر از حد مجاز است مصرف نکنند .. همچنین مادران شیرده نیز به دلیل انتقال نیترات از راه شیر به کودک ، بهتر است از آبهای دارای نیترات بالاتر از حد مجاز استفاده نکنند.در صورتیکه نیترات آب بیشتر از حدمجاز باشد ، برای تهیه غذا و شیر کودکان از سایر منابع آبی دیگر استفاده نمود.

نبترات موجود در آب آشامیدنی چقدر بر روی بزرگسالان تاثیر دارد ؟

در افراد بزرگسال که در معرض محدوده بالاتر از میزان تعیین شده ،قرار گرفته اند اثرات سوء بر سلامت آنان کمتر مشاهده شده است و بدون اینکه اثرات سمی داشته باشند میتوانند آبهای آشامیدنی با غلظت بالاتر رامصرف نمایند .اما چون ممکن است درمدت زمان طولانی مصرف آبهای دارای نیترات بالا ، اثرات مزمن بر جای بگذارد ،توصیه می شود که کمتر مصرف شود.

آیا نیترات سبب بروز سرطان می شود ؟

خطر بروز سرطان درآبها و یا غذاهایی که نیترات ونیتریت داشته اند ،گزارش شده است ،احتمالاً نیترات در بدن با آمین ها یا آمیدها واکنش نشان داده ونیتروز آمین تشکیل می شود که عامل شناخته شده سرطان میباشد. قبل از تشکیل نیتروز آمین ،نیترات باید به نیتریت تبدیل شود.اهمیت خطربروز سرطان به دلیل وجود نیترات در آبهای آشامینی شناخته شده نیست . نگرانی بهداشتی دوم در رابطه با نیترات و نیتریت، تشکیل مواد شیمیایی به نام نیتروزامین ها در دستگاه گوارش است. مطالعات طولانی مدت روی نیتروزامین انجام گرفته و مشخص شده است که با سرطان در ارتباط هستند. تا به حال هیچ استانداردی برای این ماده تعیین نشده است.

حد استاندارد مصرف نیترات و نیتریت در آب آشامیدنی چقدر است؟

با توجه به مطالعات به عمل آمده توسط سازمان بهداشت جهانی در مورد نیترات، این سازمان حداکثر مجاز ۵۰ میلیگرم درلیتر (برحسب نیترات)را اعلام نموده است. استاندارد ملی ایران نیز برای نیترات همین مقدار می باشد . سازمان حفاظت محیط زیست ایالات متحده حداکثر مجاز نیترات را۱۰ میلی گرم در لیتر (برحسب نیتروژن ) قرار داده که معادل با /۸۲۴۴میلی گرم در لیتر برحسب نیترات است

کدام شرکت تولید آب آشامیدنی ایرانی آبی با حداقل نیترات و بدون نیتریت تولید و روانه بازار می کند ؟؟

شرکت خوش نوشان مشرق زمین، در منطقه خوش آب و هوای استان گلستان در دامنه کوه های البرز و نزدیک به ارتفاعات شاهکوه قرار گرفته است. آب مورد نیاز خود را از اعماق سفره های زیر زمینی تامین می نماید. قرار گرفتن شرکت در چنین منطقه بکر و کوهپایه ای باعث شده که محصول تولیدی با کیفیت بالا، حداقل نیترات و بدون نیتریت عرضه شود.برای ارتباط با ما می توانید به آدرس سایت شرکت به نشانی waterlife.ir  مراجعه کنید.

شرکت خوش نوشان مشرق زمین لیست قیمت آب آشامیدنی های خود را بروز کرده است برای اطلاع از جدیدترین قیمت آب آشامیدنی  جدید ایرانی کلیک کنید.

 

برچسب ها: کدام شرکت تولید آب آشامیدنی ایرانی آبی با حداقل نیترات و بدون نیتریت تولید و روانه بازار می کند ؟؟ کودکان در چه سنی در معرض متهموگلوبینمیا قرار می گیرند ؟ خطرات آب آشامیدنی حاوی نیترات برای کودکان تاثیرات نیترات بر روی مادران باردار و کودکان شیرخوار



دیدگاه
دیدگاه شما :