سفارش تلفنی
09393710094

کلراید چیست

12/خرداد/1398 مقالات بدون دیدگاه

کلراید چیست : یون کلرید زمانی تشکیل می‌ گرددکه عنصر کلر به عنوان یک هالوژن،یک الکترون دریافت می‌نماید تا به یون آنیون تبدیل شود. از این یون می‌توان نمک‌های معدنی مانند سدیم کلرید ساخت که به خوبی در آب محلول‌ می باشند. کلرید در تمام مایعات بدن وجود دارد، آب قلیایی واتر لایف خواص شگفت انگیزی دارد که نفوذ موثری در بافت ها و سلول های بدن داشته و موجب آبرسانی بیشتر و دفع بیشتر سموم می گردد.

سدیم کلرید چیست؟

سدیم کلرید Sodium Chloride که در انگلیسی به آن سدیم کلراید گفته می‌شوددر نام‌گذاری شیمی فارسی «ید» در انتهای آن است و فرمول شیمیایی آن NaCl است،یک ترکیب یونی می باشد که از نسبت‌های معادل سدیم و کلر تشکیل شده است. سدیم کلرید ترکیب اصلی تشکیل‌دهنده نمک طعام میباشد، بخش اعظم شوری آب اقیانوس‌ها نیز به‌دلیل این ترکیب است.می توان برای آشامیدن از آب قلیایی بدون کلر مصرف نمود.

با توجه به خواص بسیار مثبت و شفا بخش آب قلیایی،از آب قلیایی به نام آب شفا بخش و آب شگفت انگیز هم یاد میشود. توصیه میکنیم که از این آبها البته به صورت کنترل شده و در زمانهای مناسب استفاده کنید.

ترکیبات سدیم کلرید چگونه است؟

سدیم کلرید،ترکیب یونی است که از واکنش بین فلز سدیم(11Na) و گاز کلر(17Cl) به‌دست می‌آید.این واکنش همراه با تولید گرما و نور انجام می‌شود. در طی این واکنش یک الکترون از اتم‌های سدیم به اتم‌های کلر منتقل شده و هر دو به آرایش هشت‌تایی می‌رسند.در این فرایند سدیم به کاتیون سدیم و کلر به آنیون کلرید تبدیل می‌شود.

با آب آشامیدنی بیشتر آشنا شویم!

آب آشامیدنی آب گوارایی است که عوامل فیزیکی،شیمیایی و بیولوژیکی آن در حد استانداردهای تأیید شده باشد و مصرف آن چه در کوتاه‌مدت و چه در درازمدت عارضه سوئی را در بدن انسان ایجاد نکند.

در بسیاری از نقاط جهان، دسترسی راحت و ارزان به آب آشامیدنی وجود ندارد. در این مناطق بیشتر افراد از آب‌هایی استفاده می‌کنند که یا دارای میکروب و آلودگی هستند یا به سبب داشتن املاح و ذرات بیش از اندازه، در طولانی مدت برای بدن خطرآفرین هستند. در شهرهای چین برای جلوگیری از هدر رفتن آب آشامیدنی، بر خلاف دیگر شهرهای جهان، آب آشامیدنی از راه یک لوله جداگانه به خانه‌ها رسانده می‌شود.

آب تشکیل شده است از یونهای هیدروژن (H +) در ارتباط با یونهای هیدروکسیل ساخته شده (OH-) به صورت H2O. فرمول مولکولی آب H2O است.

 مقدار کلراید در آب آشامیدنی چگونه است؟

معمولا نمک های محلول درآب به صورت کاتیون ها و آنیون ها می باشند،کاتیون ها مثل کلسیم،منیزیم ،منگنز و ...و آنیون ها مثل بی کربنات، کربنات و هیدروکسیدو... است.

مزه ی شور آن ناشی از غلظت یون کلراید است.این شوری بستگی به ترکیبات شیمیایی آب دارد.

اگر کاتیون سدیم با غلظت کلر 250 میلی گرم در لیتر مزه ی شور احساس  می شود. اما اگر کلسیم و منیزیم باشد تا غلظت 1000 میلی گرم در لیتر یون کلر هم ممکن است مزه ی شوری آشکار نشود.

چرا آب را نمک زدایی می کنند؟

هدف از نمک زدائی آب جداسازی تمام نمک های محلول در آب و تهیه آب خالص است.بیشتر روشهای شیرین کردن آب شور مانند تقطیر،اسموز معکوس،الکترولیز و ... می تواند برای نمک زدائی کامل نیز مورد استفاده قرار گیرد.

روش های تعیین غلظت یون کلراید در آب

برای تعیین غلظت یون کلراید در آب از روش آرژانتومتری استفاده می کنیم که در این روش از اندازه گیری نیترات نقره استفاده می شود و بر اساس مقدار نیترات نقره به مقدار کلراید در آب پی می بریم.

از محلول کرومات پتاسیم برای نشان دادن آخر واکنش استفاده می کنیم. روش دیگری که برای سنجش کلراید در آب وجود دارد روش پتانسیل سنجی است. روش سوم که برای سنجش میزان یون کلراید در آب استفاده می شود روش تیتریمتری با نیترات جیوه است.

کلراید آب

یون کلراید آب که به شکل (-Cl) در آب یافت می شود،یکی از آنیون های غیر آلی اصلی در نمونه های آب آشامیدنی،آب چاه و رودخانه ها و دریا ها و پساب ها می باشد.

مزه شوری آب آشامیدنی از چیست؟

مزه شوری تولید شده در آب های آشامیدنی به دلیل وجود یون کلراید می باشد.برخی از آبها،که مزه شوری میدهند، ممکن است دارای غلظت حدودی ۲۵۰ میلی گرم بر لیتر کلراید باشند اگر سدیم در نمونه های آب نیز یافت شود. یا اینکه به طور کلی مزه شوری عادی،نیز ممکن است در نمونه های آب با غلظت بیشتر از ۱۰۰۰ میلی گرم بر لیتر کلراید وجود نداشته باشد،در صورتی که کلسیم و منیزیم  از اجزای تشکیل دهنده آب باشند.

شرکت تولید کننده آب قلیایی

شرکت خوش نوشان مشرق زمین، در منطقه خوش آب و هوای استان گلستان در دامنه کوه های البرز و نزدیک به ارتفاعات شاهکوه قرار گرفته است. آب مورد نیاز خود را از اعماق سفره های زیر زمینی تامین می نماید. قرار گرفتن شرکت در چنین منطقه بکر و کوهپایه ای باعث شده که محصول تولیدی با کیفیت بالا، حداقل نیترات و بدون نیتریت عرضه شود.برای ارتباط با ما می توانید به آدرس سایت شرکت به نشانی waterlife.ir مراجعه کنید.

روش های اندازه گیری کلراید آب

برای اندازه گیری کلراید آب ۶ روش وجود دارد، و به دلیل اینکه دو روش اول شبیه هم هستند در تمامی ابعاد،انتخاب روش به طور گسترده بستگی به ترجیحات شخصی دارد.

  • روش  argentometric
  • روش نیترات جیوه
  • روش potentiometric
  • روش سیانید فریک
  • روش آنالیز تزریق جریان

روش  argentometric

روش  argentometric، مناسب برای استفاده در آب های نسبتا شفاف که غلظت کلراید در آنها حدود 0.15 تا  10 میلی گرم بر لیتر سیانید است.

روش نیترات جیوه

در روش تیتراسیوت با نیترات جیوه،یافتن نقطه پایانی ساده تر است نسبت به سایر روش ها.

روش potentiometric

روش potentiometric مناسب است برای نمونه های که دارای رنگ یا کدورت باشند و شاخص های رنگ نقطه پایانی  برای دیده شدن سخت باشد.این روش می تواند بدون اقدام به پیش تصفیه برای نمونه های دارای یون فریک،کروم،فسفات،فرو و سایر یون های فلزات سنگین مورد استفاده قرار گیرد.

روش سیانید فریک

روش سیانید فریک یک روش اتوماتیک می باشد.

روش آنالیز تزریق جریان

روش آنالیز تزریق جریان یک تکنیک رنگ سنجی اتوماتیک می باشد که برای آنالیز نمونه هایی که تعداد زیادی هستند،مورد استفاده قرار می گیرد.اما ترجیحا توصیه میشود کلراید آب با کروماتوگرافی گازی انجام شود.

غلظت کلراید آب چه مقدار باید باشد؟

غلظت کلراید،در فاضلاب ها معمولا بیشتر از آب های سطحی است. زیرا سدیم کلراید یک مشکل عمومی است که در فرآيند های تصفیه زیستی که برای فاضلاب ها به کار برده می شود،معمولا تصفیه نمی گردد.

در سطح ساحل دریا،غلظت کلراید ممکن است به میزان زیادی وجود داشته باشد به دلیل اینکه نشت نمک از سیستم های تصفیه آب به دریا ها زیاد اتفاق می افتد. همچنین فعالبت های صنعتی ممکن است غلظت کلراید آب را افزایش دهد. غلظت بالای کلراید،باعث صدمه به لوله های فلزی و تجهیزات صنعتی می شود.

همه افرادبه دنبال آب سالم می باشند

هر فردی نگران سلامتی خود بوده و به‌دنبال آب سالم می باشد،آبی بدون آلودگی میکروبی و شیمیایی .در اخر به این نتیجه می رسیم که کلر راهکار خوبی برای تصفیه‌ آب نیست.شما عزیزان می توانید با خواندن مقالات آب قلیایی با فواید آب قلیایی  بیشتر آشنا شده واقدام به  خرید آب قلیایی نموده و سلامت خود را تضمین نمایید.

 

برچسب ها: کلراید آب مزه شوری آب آشامیدنی از چیست؟ روش های تعیین غلظت یون کلراید در آب آب قلیایی و لاغری آب قلیایی در بارداری چرا آب را نمک زدایی می کنند؟ شرکت آب قلیایی آب قلیایی یا اسیدی آب قلیایی را از کجا تهیه کنیم آب قلیایی اصلی آب قلیایی یعنی چی خرید آب قلیایی کلراید چیست



دیدگاه
دیدگاه شما :