سفارش تلفنی
09393710094

چگونگی درمان نازایی با آب قلیایی

2/تیر/1398 مقالات بدون دیدگاه

چگونگی درمان نازایی با آب قلیایی : مطالعات و مقالات بسیاری درباره نازایی و ناباروری چاپ شده است . دانشمندان و پژوهشگران بسیاری بر روی این امر به مطالعه پرداخته اند و  دارو ها و روش های بسیاری را برای درمان ناباروری پیشنهاد داده اند . اما هنوز هم برخی از افراد با وجود استفاده از این دارو ها باز هم از این مشکل رنج می برند .

در کشور ما ایران حدود بیست درصد از زوجین از ناباروری رنج می برند که دلایل بسیاری در پس این بیماری است . از آنجایی که کشور ما دارای ریشه ای دیرینه در زمینه طب سنتی و طب اسلامی دارد ، اکثر مردم سعی می کنند با استفاده از درمان های خانگی و سنتی به درمان این نازایی بپردازند . در طب سنتی ایران به نوشیدن آب چشمه ها و الخصوص نوشیدن آب زمزم برای درمان نازایی اشاره های بسیاری شده است .

enlightenedاما چرا آب چشمه ها و آب زمزم ؟ از آنجایی که آب زمزم و آب بیشتر چشمه های ایران خاصیت قلیایی دارد و به اصطلاح آبی غنی از هیدروژن است ، در درمان نازایی نقشی موثر دارد . بیشتر محققان عامل نازایی را حالت اسیدی بدن می دانند که با رژیم قلیایی و استفاده از آب قلیایی بر طرف می شود .

درمان نازایی با آب قلیایی

سازمان بهداشت درمان خانگی ناباروری مردان و زنان را بر اساس طب گیاهی ، طب سنتی و نوشیدن آب هیدروژنه مورد بررسی قرار داده و آن را تایید نموده است . به تازگی مطالعات دانشمندان ژاپنی نشان داده است که نوشیدن آب قلیایی می تواند به بهبود عملکرد اسپرم و درمان خانگی ناباروری مردان و زنان کمک نماید.

عوامل مؤثر در ناباروری مردان

مصرف دخانیات و مواد مخدر

مصرف نوشیدنی‌های الکلی

مصرف دارو‌های استروئیدهای آنابولیک مورد استفادۀ بدن‌ساز‌ها

مصرف داروهای حاوی تستوسترون یا داروهای درمان آرتروز، فشار خون، افسردگی، سرطان، عفونت یا اختلالات گوارشی

بیماری مزمن مثل دیابت، سرطان یا بیماری تیروئید

تغذیۀ نامناسب

اضافه وزن زیاد

قرار گرفتن در معرض سموم نظیر آفت‌کش‌ها یا سرب

بیضهٔ نهفته در سنین نوزادی یا کودکی

ابتلا به فتق بیضه

سابقۀ ابتلا به بیماری آمیزشی نظیر کلامیدیا یا سوزاک

علل نازایی در زنان

درمان نازایی با آب قلیایی

۱ ـ اختلالات تخمک‌گذاری که به طور عمومی از آن به عنوان تنبلی تخمدان یاد می‌شود که جزو علل شایع نازایی بوده، ژنتیک در بروز آن نقش دارد و از بیماری‌هایی است که درمان‌های متنوعی برای آن یافت شده و معمولا خوش عاقبت‌تر از سایر علل نازایی است.
۲ ـ اختلالات در لوله‌های رحمی که حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از علل نازایی در زنان است. انسداد لوله‌های رحمی می‌تواند به دلیل عفونت‌های مکرر لگنی، مشکلات مادرزادی، چسبندگی ناشی از بیماری اندومتریوز یا چسبندگی ناشی از عمل جراحی باشد. راه تشخیص این بیماری هیستروسالپنگوگرافی یا عکسبرداری از رحم با مواد حاجب رادیولوژی است که هر چند روش دردناکی است اماروش تشخیصی دقیق و مطمئنی است.
۳ـ اختلال در ذخیره تخمدانی که در واقع به دلیل مشکلات ژنتیک، اشعه و برخی دارو‌ها، تخمدان‌ها به طور زودرس از کار افتاده و دیگر تخمک‌گذاری نمی‌کنند. این بیماری در واقع نوعی یائسگی زودرس است.
۴ـ اختلال در شکل رحم که علت چندان شایعی نیست و بیشتر مواقع منجر به سقط‌های مکرر (نه‌ناباروری) می‌شود. این بیماری نیز با هیستروسالپنگوگرافی قابل تشخیص است. باید دانست که فیبروم‌ها (می‌وم‌ها) ی رحمی برخلاف تصور عمومی منجر به نازایی نمی‌شوند.
۵ ـ اختلالات سرویکس (دهانه رحم) که حدود ۵ درصد از علل نازایی در زنان را تشکیل می‌دهد و می‌تواند ژنتیک باشد.
۶ ـ در ‌‌نهایت بیماری‌های ایمونولوژیک یا سیستمیک مثل نارسایی کلیه و کم کاری تیروئید که ضمن از کار انداختن سیستم‌های دیگر بدن موجب اختلال در عملکرد سیستم تناسلی و نازایی می‌شود.

enlightenedمهمترین راه برای درمان خانگی ناباروری تغییر سبک زندگی است. استفاده از مواد غذایی سالم و آنتی اکسیدان و دوری از مواد شیمیایی سمی و مضر در درمان ناباروری اهمیت بسیاری دارد

استفاده از آب قلیایی در درمان خانگی ناباروری زنان و مردان

درمان نازایی با آب قلیایی

اولین مطالعات تاثیر هیدروژن درمانی در درمان ناباروری توسط بنیاد ملی علوم طبیعی چین صورت گرفته است. این مطالعات نشان می دهد که محلول غنی از هیدروژن تا حدی می تواند روند اسپرماتوژنز و خون در موش را بهبود بخشد. نشان داده شده است که از نظر آماری گروهی که هیدروژن مصرف نکرده اند نسبت به گروهی که هیدروژن مصرف کرده بودند در مقابل پرتو های مضر محافظت کمتری داشتند. به همین دلیل تولید اسپرم در موش های گروه تحت هیدروژن درمانی به طور معنی داری بالاتر بود.

همچنین در آخرین تحقیقات ارائه شده توسط دانشمندان کره ای در سال 2019 نشان داده شد که استفاده همزمان از آب غنی شده همراه با گیاهان دارویی درمانی موئثر برای اسپرم زایی به شمار می رود. به علت استرس اکسیداتیو مربوط به سن، در اغلب کشورها به طور کلی، ناباروری به طور عمده افزایش یافته است.

درمان های طبیعی با مکمل های گیاهی به عنوان یک گزینه برای درمان خانگی ناباروری مردان به شمار می رود.الیته باید بدانید که این گیاهان خاصیت قلیایی دارند.

آب قلیایی یک آنتی اکسیدان قوی است و جینسنگ قرمز کره ای عملکرد متنوعی دارد از جمله بهبود اسپرماتوژنز و تحرک اسپرم .هدف از این مطالعه بررسی اثر آب قلیایی و جینسنگ قرمز بر اسپرم زایی و تحرک اسپرم در موش های جوان و گروه سنی بود.در واقع هدف از این مطالعه استفاده از آب غنی شده برای تولید دمنوش جینسینگ است.

در پایان این مطالعه نشان داده شد که استفاده همزمان از جینسینگ و آب قلیایی  تاثیر بیشتری نسبت به تاثیر هرکدام به تنهایی دارد.

 

برچسب ها: خرید آب قلیایی برای درمان نازایی درمان ناباروری با آب غنی از هیدروژن درمان نازایی با آب غنی شده درمان نازایی با آب هیدروژنه چگونگی درمان نازایی با آب هیدروژنه درمان ناباروری مردان با آب قلیایی درمان ناباروری با آب قلیایی درمان ناباروری زنان با آب قلیایی درمان نازایی مردان با آب قلیایی درمان نازایی زنان با آب قلیایی درمان نازایی با آب قلیایی



دیدگاه
دیدگاه شما :