سفارش تلفنی
09393710094

سم زدایی بدن با رژیم قلیایی

22/دی/1399 مقالات بدون دیدگاه

سم زدایی بدن با رژیم قلیایی : بدن انسان در صورتی عملکرد درست و مطلوبی را از خود ارائه می دهد که در شرایط قلیایی قرار داشته باشد به زبان ساده تر بدن انسان برای قلیایی بودن طراحی شده است و اگر با رزیم نادرست غذایی محیط بدن را اسیدی کنیم عملکرد تمامی اعضای بدن و سیستم آن دچار اختلال خواهد شد.بد نیست بدانید که سطح مطلوب pH برای خون و بافت های بدن حدود 7.35 تا 7.45 است. این اندکی بالاتر از سطح pH خنثی است و بین صفر که حالت اسیدی کامل و 14 که قلیایی کامل است، قرار دارد.امروزه با توجه به مصرف بی رویه افراد از غذاهای فست فودی و استفاده از نوشابه های گاز دار و مواد غذایی کم ارزش مانند انواع مواد فرآوری شده و انواع چیپس و پفک ها باعث شده است بدن افراد از حالت مناسب قلیایی به اسیدی تبدیل شود که می تواند موجب بروز مشکلات و بیماری های بسیاری شود.جالب است بدانید که یک حالت ثابت اسیدی می تواند به بیماری قلبی، سکته مغزی، سرطان، اختلالات پوستی، بیماری های خود ایمنی، آلرژی ها و ... منجر شود و تنها راه حل این مشکلات سم زدایی بدن با رژیم قلیایی می باشد. به دلیل اهمیت این موضوع تصمیم گرفته ایم تا در این مقاله به بررسی رژیم قلیایی و موادی که به قلیایی شدن بدن ما کمک می کند بپردازیم تا با شناخت آنها بتوانید سلامتی را به بدن خود هدیه دهید:

سم زدایی بدن با رژیم قلیایی

با اسیدی شدن بدن محیط مناسب برای عملکرد مطلوب بدن از بین می رود و تمامی سیستم های بدن دجار مواد اسیدی می شوند و نمی توانند کارهای خود را به درستی انجام دهند و باعث بروز بیماری می شود.برای رهایی از این وضعیت باید سم زدایی بدن با رژیم قلیایی را در برنامه زندگی خود قرار دهید تا بدن شما به سلامت کامل برسد.با دنبال کردن یک رژیم غذایی قلیایی می توانید به تعادل سطح pH در مایعات بدن، از جمله خون و ادرار، کمک کنید. اگر دقت کنید متوجه خواهید شد که در اطراف شما مواد غذایی مختلفی وجود دارند که قلیایی هستند و می توانند به ایجاد تعادل در سطوح pH کمک کنند که از این طریق خطر ابتلا به بیماری های روزانه و برخی خطرات سلامت بلند مدت کاهش می یابد.در این قسمت از مقاله به معرفی مواد قلیایی مناسب برای سم زدایی بدن با رژیم قلیایی می پردازیم:

سم زدایی بدن با رژیم قلیایی

خیار

یکی دیگر از مواد غذایی سالمی که می توانید به رژیم غذایی قلیایی خود اضافه کنید خیار است. خیار این صیفی جات دوست داشتنی توانایی بالایی در خنثی سازی اسیدهای موجود در بردن دارند که با روند سریع این کا را انجام می دهند و به سیستم گوارش بدن کمک کنند.جالب است بدانید که خیار منبع فوق العاده ای برای ویتامین های K، C و انواع مختلف ویتامین B است. همچنین، این ماده غذایی حاوی مس، اسید آمینه ها، کربوهیدارت ها، فیبر محلول و نامحلول، پتاسیم، منگنر، فسفر، منیزیم، بیوتین و سیلیس است.با توجه به تحقیقات مقدار کالری خیار پایین می باشد و همچنین، از ویژگی های آنتی اکسیدانی و ضد التهابی برخوردار است.
همچنین برای کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی، بهبود گوارش، کاهش سطوح قند خون، و مبارزه با انواع سرطان از جمله پستان، رحم، تخمدان، و پروستات خیار را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. برخورداری از محتوای آب بالا موجب می شود تا خیار برای تامین آب بدن نیز گزینه ای ایده آل باشد.

سیر

بد نیست بدانید که ترکیب اصلی موجود در سیر آلیسین می باشد، که از ویژگی های ضد باکتری، ضد ویروسی، ضد قارچی و آنتی اکسیدانی برخوردار است. سیر حاوی مواد مغذی مختلف شامل ویتامین های B1، B6 و C و همچنین منگنز، کلسیم، مس، سلنیم و مواد بسیار دیگری می باشد.باید بگوییم طبق تحقیقات ثابت شده است که سیر به سم‌زدایی از طریق افزایش تولید گلوتاتیون کمک می کند، که به تصفیه سموم از دستگاه گوارش کمک می کند.مصرف سیر باعث بهبود سلامت قلبی عروقی می باشد،همچنین سلامت سیستم ایمنی را تقویت می کند، فشار خون را کاهش می دهد، از عملکرد درست کبد پشتیبانی می کند، کبد را پاکسازی می کند، التهاب را کاهش می دهد و با سرطان مبارزه می کند. توصیه می شود روزانه دو تا چهار حبه سیر مصرف کنید تا به حفظ pH بدن در سطح مطلوب کمک شود.

سم زدایی بدن با رژیم قلیایی

کرفس

کرفس ها باعث خنثی سازی اسیدها در بدن می شوند و همچنین موجب تعادل سازی سطح pH بدن می شوند.کرفس که نوعی سبزی می باشد مدر شناخته شده است یعنی این سبزی ادرارآور است وبه همین دلیل، به خروج مایع اضافی از بدن کمک می کند. علاوه بر این، کرفس از محتوای آب بالایی برخوردار می باشد و به تامین آب بدن و تغذیه سلول ها کمک می کند. کرفس حاوی ویتامین های A، C، K و برخی ویتامین های B است و همچنین، منبع خوبی برای کلسیم، منیزیم، فسفر، فولات، پتاسیم و فیبر محسوب می شود. افزون بر این، کرفس از محتوای کالری، کربوهیدارت ها، چربی و کلسترول پایین بهره می برد.

این سبزی مفید در رژیم قلیایی به کاهش کلسترول، پیشگیری از برخی سرطان ها، پشتیبانی از سیستم ایمنی، مبارزه با التهاب، پشتیبانی از سلامت قلبی عروقی، کمک به کاهش وزن و بسیاری موارد دیگر کمک می کند. توصیه شده است که برای قلیایی ساختن بدن مصرف دو تا سه ساقه کرفس در روز کافی می باشد.شما می توانید با اضافه کردن کرفس به سالاد، سوپ و اسموتی ها نیز این نیاز خود را برطرف نمایید.

اسفناج

از قدیم به عنوان یکی از سالم‌ترین سبزیجات برگدار اسفناج محسوب می شود و یک ماده غذایی قلیایی مناسب می باشد. این گیاه سرشار از کلروفیل است، که همانند یک عامل قلیایی سازی عمل می کند و بدن را به محدوده مطلوب 7.4 باز می گرداند.اسفناج منبع خوبی برای ویتامین های A، C، E، K و B2 است. همچنین، این گیاه سرشار از مواد معدنی است که آثار قلیایی شگفت انگیزی در بدن دارند، که از آن جمله می توان به منگنز، منیزیم، آهن، پتاسیم، کلسیم و فولات اشاره کرد. افزون بر این، اسفناج سرشار از فیبر غذایی، فلاونوئیدها و کاروتنوئیدها است.مصرف اسفناج دارای مزایای بسیار بالایی میباشد که می توانید با مصرف اسفناج  قدرت عضلانی خود را افزایش دهید، با آنمی یا همان کم خونی مبارزه کنید،به سلامت قلب کمک کنید، از پیری زودرس پیشگیری کنید، خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهید و سلامت پوست خود را با مصرف اسفناج تضمین کنید.توصیه شده است حداقل روزی یک فنجان اسفناج مصرف کنید. شما می توانید اسفناج را به سالادها، اسموتی ها، ساندویچ ها و غذاهای اصلی اضافه کنید.همچنین پوره اسفناج یا بورانی اسفناج یکی از لذیذ ترین غذاهای رژیم قلیایی می باشد.

سم زدایی بدن با رژیم قلیایی

آب قلیایی

با توجه به تحقیقات دانشمندان بر اثرات آب قلیایی روی بدن افراد به این نکته رسیده اند که براحتی با نوشیدن این نوع آب می توان بدن را سم زدایی کرد.

اگر می‌خواهید سموم بدن‌تان دفع شوند، اولین و مهم‌ترین کاری که باید انجام دهید، مصرف آب قلیایی است. آب قلیایی به سوخت‌ و ساز بهتر بدن‌تان کمک می‌کند و باعث می‌شود نمک بدن‌تان در سطح نرمالی بماند. درست است که میوه‌ها و سبزیجات بخشی از آب مورد نیاز بدن‌تان را تامین می‌کنند اما باز هم باید هر روز 5 تا 7 لیوان آب قلیایی خالص بنوشید. آنقدر آب ننوشید که مثانه‌تان منفجر شود اما تا جایی پیش بروید که ادرارتان به رنگ زرد کمرنگ دربیاید. اگر رنگ دیگری را در ادرارتان مشاهده کردید، یکی، دو لیوان دیگر هم به این میزان اضافه کنید.

آب قلیایی چگونه باعث سم زدایی می شود؟

وقتی نوشیدن آب قلیایی را شروع می کنید ، ممکن است در ابتدا همراه با سردرد ، خستگی ، درد عضلات ، آبریزش بینی باشد. همچنین، احتمالاً مدفوع شما تیره تر ، نرم تر یا بد بو تر خواهد بود و ممکن است گاز معده را تجربه کنید. این عوارض جانبی کاملا طبیعی و موقتی بوده و نشانه خوبی هستند ، زیرا آنها به طور مستقیم با سم زدایی که بدن شما از آن عبور می کنند در ارتباط هستند. آب میکرو خوشه ای (قلیایی) در اعماق بافت های شما نفوذ می کند و زباله های اسیدی و سموم که با گذشت زمان در بدن شما جمع شده اند را بیرون می کشد. با توجه به اینکه بدن شما به آب عادت کرده باشد ، در هر جایی از 2-3 روز تا 2-3 هفته بسته به هر فرد و میزان سم زدایی که بدن باید انجام دهد ، اثرات جانبی فروکش می کند.

روش سم زدایی بدن با آب قلیایی

زمانی که از خواب بیدار می شوید و از رختخواب خارج می شوید ، اولین چیزی که میل می کنید آب قلیایی باشد. وقتی معده شما خالی است ، آب به بهترین وجه جذب سیستم می شود. سپس باید در طول روز به نوشیدن آب قلیایی ادامه دهید. آب قلیایی به سوخت‌ و ساز بهتر بدن‌تان کمک می‌کند و باعث می‌شود نمک بدن‌تان در سطح نرمالی بماند. درست است که میوه‌ها و سبزیجات بخشی از آب مورد نیاز بدن‌تان را تامین می‌کنند اما باز هم باید هر روز 5 تا 7 لیوان آب قلیایی خالص بنوشید. آنقدر آب ننوشید که مثانه‌تان منفجر شود اما تا جایی پیش بروید که ادرارتان به رنگ زرد کمرنگ دربیاید. اگر رنگ دیگری را در ادرارتان مشاهده کردید، یکی، دو لیوان دیگر هم به این میزان اضافه کنید.

سم زدایی بدن با رژیم قلیایی

رژیم سم زدایی لیمو

شاید نتوانید باور کنید که یکی از بهترین گزینه ها در فهرست مواد غذایی قلیایی لیمو باشد.طبق تحقیقات انجام شده لیموها سرشار از مواد معدنی قلیایی مانند پتاسیم و منیزیم هستند، که اثر قلیایی سازی موثری بر بدن دارند. اسید سیتریک موجود در لیموها در یک حالت طبیعی بسیار اسیدی است، اما هنگامی که مصرف می شود، اسید سیتریک متابولیزه شده و یک اثر قلیایی فوق العاده در بدن ایجاد می کند.همچنین لیموها منبع خوبی برای کلسیم، آهن و ویتامین های A، C و ب-کمپلکس و همچنین، فیبر پکتین و کربوهیدارت ها هستند. آنها حاوی ویژگی های ضد باکتری، ضد ویروسی و تقویت کننده سیستم ایمنی می باشند.

با کنار گذاشتن مزایای لیمو برای پاکسازی و سم‌زدایی در بدن، لیموها به بهبود گوارش، کاهش وزن، پشتیبانی از پوست، تقویت سیستم ایمنی، مبارزه با سرطان، کنترل فشار خون بالا، پیشگیری از عفونت و بسیاری موارد دیگر نیز کمک شایانی می کنند.توصیه شده است تا برای بهره مند شدن از فواید قلیایی سازی لیمو، آب نصف یک لیمو تازه را در یک لیوان آب ولرم تصفیه شده بریزید. این نوشیدنی را صبح ها با معده خالی 30 دقیقه پیش از صبحانه مصرف کنید تا اثر آن را به مرور در عملکرد بدن و بهبود سلامت بدن خود مشاهده کنید

نکته مهم درباره سم زدایی با رژیم قلیایی

در این مقاله سعی کردیم تا به معرفی موادی که باعث سم زدایی و فراهم شدن محیط قلیایی بدن می شود و بصورت راحت می توانید تهیه کنید را برای شما نام ببریم و نحوه استفاده از آنها را برای شما بیان کنی. همچنین برخی دیگر از مواد غذایی و نوشیدنی های قلیایی که می توانید در رژیم غذایی خود جای دهید شامل برگ های خردل، انجیر، جینسینگ، سرکه سیب، بادام، دانه کدو تنبل، هویج، چغندر، شلغم، موز رسیده، هندوانه، حبوبات و لوبیا می شوند.در آخر باید یادآور شویم که استفاده از آب قلیایی را نادید نگیرید زیرا این نوع آب ها به راحتی در فروشگاه ها در دسترس همه ی افراد قرار دارد و با قیمت های مناسبی با اندازه های متفاوت دز بطری هایی که حمل آن ها نیز آسان می باشد قابل خریداری است.برای خرید آب قلیایی دقت کنید که از برندهای معتبر و فروشگاه های مجاز اقدام کنید تا با خرید محصول تقلبی سرتان کلاه نرود.

برچسب ها: Detoxify the body with an alkaline diet روش سم زدایی بدن با آب قلیایی سم زدایی بدن با رژیم قلیایی نکته مهم درباره سم زدایی با رژیم قلیایی



دیدگاه
دیدگاه شما :