سفارش تلفنی
09393710094

سدیم چیست

9/خرداد/1398 مقالات بدون دیدگاه

سدیم چیست : یک عنصر شیمیایی جدول تناوبی می باشد که نماد آن Na و عدد اتمی آن ۱۱ است. یک فلز واکنش‌دهنده نرم و مومی‌ شکل است و یک عنصر ضروری برای بدن است .

سدیم چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

سدیم مهمترین الکترولیت موجود در بدن است. الکترولیت ها عناصری اند که  وظیفه تنظیم غلظت آب بدن، ثبات اسیدیته بدن و بسیاری از اعمال دیگر را بر عهده دارندو بیشتر در مایعی که اطراف سلول های بدن را فراگرفته، موجود می باشند.برای داشتن رژیم آب قلیایی نیاز به سدیم داریم.

سدیم کلرید - نکات بسیار مهمی که باید در مورد این ماده بدانید!

سدیم و کلر از اجزاء تشکیل دهنده نمک است. ما با مصرف نمک موجود در مواد غذایی سدیم را وارد بدن می کنیم. سدیم بعد از مصرف به راحتی به وسیله دستگاه گوارش جذب بدن می شود. و اگر سدیم دریافتی بیشتر از نیاز بدن باشد به وسیله کلیه ها دفع می شود.  اگر سدیم در بدن بالا برود، بخش مربوط به تشنگی در مغز تحریک می شود و بدن نیاز بیشتری به دریافت آب دارد.برای خرید آب قلیایی مورد نیاز بدن با ما تماس بگیرید.

نقش سدیم در بدن چگونه است؟

  • تنظیم آب بدن 
  • تنظیم اعصاب بدن
  • مانع تورم درکم یا زیاد بودن آب بدن
  • تحمل بیشتر در مقابل گرمازدگی
  • بهبود بخشیدن انقباض عضلات

بررسی عملکرد سدیم در بدن

بدن از سدیم برای کنترل فشار خون و حجم خون استفاده می نماید. بدن  برای کارکرد مناسب و صحیح اعصاب و نیز عضلات به سدیم نیاز دارد. برای این که فشار خون خود را در سطح عادی نگه دارید باید آب مورد نیاز بدن را تامین کنید. هنگامی که میزان مصرف آب کم باشد، فشار خون بالا می رود. زیرابدن در تلاش است امنیت آب موجود را با حفظ سدیم تامین کند،آب قلیایی اصلی که نیاز بدن است را از http://waterlife.ir خرید نمایید.

دیگران نیز این مطلب را خوانده اند:


PH چیست ؟

آب قلیایی و خواص آنتی اکسیدانی

افزایش طول عمر با آب قلیایی

میزان نیاز  بدن به سدیم چه مقدار است؟

روزانه 200 میلی گرم سدیم، حداقل نیاز یک فرد بالغ را برآورده می نماید. معمولاً افراد خیلی بیشتر از این میزان و به طور متوسط 7 تا 11 گرم در روز ، نمک مصرف می کنند که از این طریق 4 گرم سدیم روزانه دریافت می شود.
مهمترین منبع دریافت سدیم، نمک است، ولی به طور طبیعی در بعضی از مواد غذایی مثل گوشت ها و سبزیجات نیزموجود است. آب نوشیدنی نیز حاوی سدیم است اما مقدار آن بستگی به منبع تامین آب دارد.آب قلیایی یونیزه بهترین گزینه برای نیاز بدن به سدیم می باشد.

ویژگی‌های مهم سدیم

سدیم در دمای معمولی اتاق آن قدر نرم است که با چاقو بریده می‌شود. رنگ سدیم سفید مایل به نقره‌ای می باشد و درهوای آزاد واکنش داده و تیره رنگ می‌ گردد. عنصری بسیار واکنش دهنده‌است و از این جهت هرگز به صورت آزاد در طبیعت یافت نمی‌شود. سدیم در آب غوطه ور شده و آن را تجزیه کرده هیدروژن آزاد می‌کند و هیدرواکسید می‌سازد.

ترکیبات موجود در سدیم چیست؟

نمک طعام یا کلرید سدیم معمول‌ترین ترکیب سدیم است. اما سدیم در کانی‌های بسیار دیگری از قبیل آمفیبول کریولیت، هالیت، زئولیت و … بوجود می‌آید. ترکیبات سدیم برای صنایع شمیایی شیشه سازی فلزی ساخت کاغذ صنعت نفت ساخت صابون و نساجی کاربرد دارد. صابون معمولاً یک نمک سدیم از اسیدهای چرب می باشد.

آیا نام سدیم کلراید را شنیده اید!

سدیم کلراید ،نمک طعام محلول در آب است. هر ۳۵۹ گرم از آن در یک لیتر آب حل می‌شود. اگر محلول آب نمک را  الکترولیز نماییم از قطب مثبت Cl و از قطب منفی NaOH خارج می‌گردد.

 

چه زمانی نیاز مصرف بدن به آب آشامیدنی بالا  می رود؟

 زمانی‌که فرد دچار گرفتگی عضله می‌شود، به‌صورت اتوماتیک‌وار فکر می‌کند که نیاز به پتانسیم دارد.، در صورتی‌که شاید نیاز به افزایش سدیم دریافتی و یا کاهش پتاسیم دریافتی داشته باشد.

زمانی‌که سدیم را از برنامه غذائی کم کنیم ، دچار گرفتگی عضله می‌شویم. نیازی به مصرف پتاسیم بیشتر نداریم چون مشکل‌ بر هم خوردن بالانس پتاسیم به سدیم است و اصل مسئله در عدم دریافت کافی سدیم می باشد.در این شرایط میزان مصرف آب‌تان خیلی بالا است وبدن هم آب را در خود نگه نمی‌دارد.برای حفظ سلامتی  بافواید آب قلیایی بیشتر آشنا شوید.

شرکت آب قلیایی

شرکت خوش نوشان مشرق زمین، در منطقه خوش آب و هوای استان گلستان در دامنه کوه های البرز و نزدیک به ارتفاعات شاهکوه قرار گرفته است. آب مورد نیاز خود را از اعماق سفره های زیر زمینی تامین می نماید. قرار گرفتن شرکت در چنین منطقه بکر و کوهپایه ای باعث شده که محصول تولیدی با کیفیت بالا، حداقل نیترات و بدون نیتریت عرضه شود.برای ارتباط با ما می توانید به آدرس سایت شرکت به نشانی waterlife.ir  مراجعه کنید.

قلیایی کردن آب چه کمکی به سلامت ما می کند؟

قلیایی کردن آب به معنی متراکم کردن عناصر مفید و پس زدن سموم خطرناک است. الکترودیالیز باعث می شود که کلسیم، منیزیم، آهن، زینک، سدیم، مس، پتاسیم و منگنز در آب متراکم بشود. این امکان وجود دارد که نتوانیم از طریق رژیم غذایی نیازهای روزانه مان به این مواد مغذی را تامین کنیم. ولی در آب قلیایی تمام این عناصر وجود دارند. توجه داشته باشید که نوشیدن این نوع آب یکی از روش های تامین منگنز به عنوان یک آنتی اکسیدان است که به میزان کمی برای بدن لازم است. امکان دارد که در طول روز از طریق مصرف مواد غذایی نتوانیم منگنز بدن را تامین کنیم اما با نوشیدن این نوع آب به راحتی می توان نیاز بدن را تامین کرد.

هدف ما هدیه سلامتی به شماست

خوش نوشان مشرق زمین ...

برچسب ها: آب قلیایی یا اسیدی میزان نیاز بدن به سدیم چه مقدار است؟ سدیم چیست مقالات آب قلیایی خواص آب قلیایی آب قلیایی یعنی چی آب قلیایی چیست آب قلیایی را از کجا تهیه کنیم واترلایف و آب قلیایی سدیمر چه غذایی است سدیم و آب قلیایی نقش سدیم در بدن چیست؟ سدیم چیست و چرا به آن نیاز داریم؟ سدیم چیست؟ سدیم هیدروکسید



دیدگاه
دیدگاه شما :