سفارش تلفنی
09393710094

سختی کل چیست

18/خرداد/1398 مقالات بدون دیدگاه

سختی کل چیست : سختی کل آب در واقع معرف مجموع غلظت کاتیون های 2 ظرفیتی موجود در آب می باشد، ولی چون غلظت کلسیم و منزیم در آب های طبیعی بسیار بیشتر از یونهای دیگر است از این رو به طور عام، مجموع غلظت یونهای کلسیم و منزیم را سختی کل آب می گویند.آب آشامیدنی لوله کشی سرشار از انواع املاح مضر می باشد که موجب بروز بیماری ها و سموم داخل آب به بدن میشود با خرید آب قلیایی می توانید درصد سختی آب آشامیدنی را به میزان قابل توجهی کاهش داده و آب شرب آشامیدنی را به سختی نرمال برای آشامیدن رساند.با ما تماس بگیرید.

تغییرات سختی آب

میزان شدت سختی آب، به بستر جریان آب در سطح و زیر زمین بستگی دارد. آب‌های نواحی آهکی سختی زیادتری تا آب‌های نواحی گرانیتی یا شنی دارند. سختی آب در طول زمان نیز تغییرپذیر است. معمولاً سختی آب‌ها در فصل باران، کم و در فصل خشکی، زیاد می‌شود؛ و بعضی مواقع هم در فصل های پر باران و مرطوب مانند غارها ایجاد شود.

انواع سختی آب

سختی به‌طور عمده بر اساس دو فلز کلسیم و منیزیم سنجیده می‌شود،سختی آب بر دو نوع است: دائمی و موقت.

سختی موقت

سختی موقت را سختی کربناتی می‌نامند. این سختی، مولود بی‌کربنات کلسیم و منیزیم است که عمدتاً به کمک حرارت و یا ازدیاد PH کاهش می‌یابد.

سختی موقت به خاطر وجود کربنات‌ های کلسیم و منیزیم و آهن است و برای ازبین بردن این سختی آب را جوشانده تا به صورت کربنات رسوب نماید. به همین علت است که به این نوع سختی، سختی موقت گفته می‌شود.

سختی دائم

سختی دائم را سختی غیر کربناتی  می‌نامند. که با حرارت دادن قابل حذف نمی باشد مربوط به دیگر املاح کلسیم و منیزیم مثل نمک‌های سولفات‌، کلرید یا نیترات آنهاست. برای از بین بردن سختی دایم آب کافی است یون‌ های عامل سختی را به وسیله رزین های مخصوص از آب جدا نمود.

سختی کل

مجموع سختی‌های موقت و دایم را سختی کل گویند. چون غلظت اين نمک ها بسيار كم است ppm که یک هزارم نرمال است استفاده می‌شود. آب سخت آبی است که حاوی نمک‌های معدنی از قبیل ترکیبات بی‌کربنات، یون‌های کلسیم، منیزیم و غیره‌است.

دیگران نیز این مطلب را خوانده اند:

________________________________________________________________

روش های جذب منیزیم از آب قلیایی

آب قلیایی و خواص آنتی اکسیدانی

افزایش طول عمر با آب قلیایی

________________________________________________________________

واحد سختی آب چیست؟

میزان سختی آب در کشور ما بر حسب میلی گرم بر لیتر محاسبه می شود البته در بعضی از کشور های دیگر مانند آمریکا و کشور های اروپایی بر حسب ppm محاسبه می گردد.

 آب با میزان سختی متفاوت

آب سبک

به آبی که میزان سختی آن بین 0 تا 60 میلی گرم برلیتر باشد آب سبک گفته می شود.

آب متوسط

به آبی که میزان سختی آن بین 60 تا 120 میلیی گرم بر لیتر باشد آب متوسط گفته می شود.

آب سخت

آبی که میزان سختی آن بین 120 تا 180 میلی گرم بر لیتر باشد آب سخت  گفته می شود.

آب خیلی سخت

به آبی که میزان سختی آن از 180 میلی گرم بر لیتر بیشتر باشد آب خیلی سخت گفته می شود.

شرکت آب قلیایی

بهترین برند آب آشامیدنی و آب قلیایی

شرکت خوش نوشان مشرق زمین، در منطقه خوش آب و هوای استان گلستان در دامنه کوه های البرز و نزدیک به ارتفاعات شاهکوه قرار گرفته است. آب مورد نیاز خود را از اعماق سفره های زیر زمینی تامین می نماید. قرار گرفتن شرکت در چنین منطقه بکر و کوهپایه ای باعث شده که محصول تولیدی با کیفیت بالا، حداقل نیترات و بدون نیتریت عرضه شود.برای ارتباط با ما می توانید به آدرس سایت شرکت به نشانی waterlife.ir  مراجعه کنید.

میزان سختی مجاز برای آب آشامیدنی

میزان سختی مجاز برای آب های آشامیدنی بر اساس اعلام سازمان استاندارد ایران بین 200 میلی گرم و حداکثر 500 میلی گرم بر لیتر تعیین شده است.

pH آب

یکی از مهم ترین عوامل کنترل کننده در تصفیه آب ، pH آن می باشد. این کمیت مقدار اسیدی و یا قلیایی آب را نشان می دهد . مقدار pH آب طبیعی و خنثی معمولا حدود ۷ می باشد . هر چه pH آب کمتر از ۷ باشد این امر باعث افزایش اسیدی و هرچه pH آب بیشتر از ۷ باشد . این امر باعث افزایش قلیایی آب می شود

ویژگی های آب آشامیدنی سالم

با توجه به این که بیشتر ساختمان مغز انسان از آب تشکیل شده است در بسیاری از مواقع علت سر درد در افراد، بروز پدیده کم آبی بافت های بدن است، لذا با مصرف کافی آب در طول روز می توان از بروز سر درد با علت کم آبی پیش گیری کرد.تمامی واکنش های سوخت و ساز بدن همراه با آب صورت می گیرد و مهمتر از همه سموم بدن از طریق آب دفع می شود. آب سالم علاوه بر پاک بودن باید سه ویژگی عمده داشته باشد.

  1. قدرت جذب بالا داشته باشد و به تمامی اندام ها برسد.
  2. باعث بهبود سوخت و ساز بدن گردد.
  3. قدرت دفع سموم بالا داشته باشد.

آب قلیایی را از کجا تهیه کنیم

این نوع آب برای افرادی که بدن اسیدی دارند، مفید است و به سلامتشان کمک می‌کند. آب قلیایی را با کیفیت عالی بدون نیترات با لوکساب تجربه نمایید، با ما تماس بگیرید.

هدف ما هدیه سلامتی به شماست

خوش نوشان مشرق زمین ...

برچسب ها: سختی کل چیست آب قلیایی و لاغری آب قلیایی یونیزه آب قلیایی یا اسیدی آب قلیایی برای دیابت آب قلیایی را از کجا تهیه کنیم مقالات آب قلیایی سختی کل و تولید آب قلیایی سختی کل چیست؟ سختی کل و فواید آب قلیایی



دیدگاه
دیدگاه شما :