سفارش تلفنی
09393710094

رژیم آلکالین بهترین رژیم لاغری

1/بهمن/1399 مقالات بدون دیدگاه

رژیم آلکالین بهترین رژیم لاغری : طرفداران رژیم آلکالین این ایده را تقویت می کنند که مصرف غذاهای اسید ساز مانند گوشت قرمز می تواند سطح pH شما را از تعادل خارج کرده و منجر به عدم سلامتی شود. متعادل سازی pH شما از طریق رژیم غذایی ، تئوری آنها می گویند ، می تواند منجر به مجموعه ای از فواید سلامتی شود. مفهوم اساسی در پشت برنامه رژیم غذایی آلکالین این است که اگر ما دائما غذاهای اسیدی را در بدن خود قرار می دهیم ، چگونه بدن ما می تواند انها را خذف کند؟ PH مقیاس اسیدها و قلیاها در بدن در مقیاس 0 تا 14 است. مواد اسیدی از 0 تا 7 است. به عنوان مثال ، سرکه دارای PH تقریباً 2 است ، به این معنی که اسیدی است. در همین حال ، مواد قلیایی در مقیاس بین 7 تا 14 قرار می گیرند. کلسیم ، که بسیار قلیایی است ، PH تقریباً 10 دارد. در حالت طبیعی ، خون ما کمی قلیایی است - بین 7.35 تا 7.45 معلق است - در حالی که معده ما برای کمک به هضم غذاها بسیار اسیدی است.

به غیر از تغییر در pH بزاق و ادرار ، غذاهایی که می خوریم نمی توانند pH بدن را که کاملاً تنظیم شده است تغییر دهند. در فرض رژیم آلکالین ، تلاش برای دستیابی به PH سالم و متعادل شامل انتخاب دقیق غذا برای تأکید بر مصرف غذاهای قلیایی است. بسیاری از اینها غذاهای گیاهی هستند. علاوه بر رژیم غذایی ، برنامه رژیم قلیایی ممکن است از شما بخواهد که برای از بین بردن عادتهایی که از نظر تئوری اسیدیته را افزایش می دهند ، رفتار خود را تغییر دهید. اینها شامل عادتهایی مانند سیگار کشیدن و استعمال دخانیات است. نوشیدن الکل؛ بلعیدن قهوه ، نوشابه و سایر محرک ها ؛ و سو drug مصرف مواد مخدر. طبق رژیم آلکالین ، کمبود آب بدن به طور مداوم ، تمرینات بیش از حد و داشتن یک زندگی کم تحرک می تواند بر PH شما نیز تأثیر بگذارد.

رژیم متعادل

این رژیم ها از نظر مقدار پروتئین ، کربوهیدرات ، چربی و سایر مواد مغذی موجود در محدوده مورد قبول قرار دارند.

رژیم آلکالین بهترین رژیم لاغری

رژیم قلیایی چگونه عمل می کند؟

برای شروع رژیم آلکالین ، ممکن است در مورد غذاهایی که باید و نباید بخورید در رژیم بخوانید. ده ها کتاب راهنما شامل لیست های گسترده ای از غذاهای قلیایی و اسیدی است. تحت رژیم غذایی قلیایی ، برخی از میوه ها برای pH شما مفید هستند و برخی دیگر اینگونه نیستند. به عنوان مثال ، در رده قلیایی ساز ، سیب و موز قرار دارند و سایر مواد واقعا خوب هستند ، مانند آووکادو و آناناس. pH موز حدود 5 است. آووکادو به 7 نزدیکتر است. سایر گزینه های پیشنهادی شامل فلفل دلمه ای ، جلبک دریایی ، سیب زمینی شیرین ، بادام ، شاه بلوط ، توفو ، تمپه ، میسو ، جوانه و عدس است. با توجه به "رژیم غذایی قلیایی اسید برای افراد" ، به ایجاد میان وعده ها و وعده های غذایی در اطراف میوه ها و سبزیجات کمک می کند تا گوشت یا نشاسته. اگر می خواهید رژیم قلیایی را امتحان کنید ، در اینجا چند نکته برای شروع وجود دارد:

اگر ابتدا بشقاب خود را با غذاهای گیاهی پر کنید ، فضای کافی برای گوشت و نان های اسید ساز وجود نخواهد داشت.
به خاطر داشته باشید که به عنوان یک قانون کلی ، اگر می خواهید به رژیم قلیایی پایبند باشید ، 80٪ از آنچه می خورید (از نظر حجم) باید مواد غذایی قلیایی باشد ، با 20٪ اسید ساز.

شما باید این قانون را در مورد هر وعده غذایی ، نوشیدنی و میان وعده اعمال کنید.

کتابهای راهنما مانند "رژیم غذایی قلیایی اسید برای آانسان ها" شامل لیستهای گسترده ای از غذاهای قلیایی و اسیدی هستند.

هنگام شروع رژیم قلیایی نیازی به استفاده از ماشین حساب یا مقیاس نیست. فقط غذای خود را ببینید و تعویض های لازم را انجام دهید.

در رژیم آلکالین چه چیزی می توانیم بخوریم؟

توفو

رژیم قلیایی مواد غذایی اسید ساز مانند گوشت های قرمز و فرآوری شده را پاک می کند ، بنابراین توفو می تواند یک جایگزین گیاهی عالی در دستور العمل های مورد علاقه شما باشد.

رژیم آلکالین چقدر هزینه دارد؟

غیر از قبض مواد غذایی شما ، که نباید بالاتر از حد معمول باشد ، هزینه ای ندارد.

رژیم آلکالین بهترین رژیم لاغری

آیا رژیم قلیایی به کاهش وزن کمک می کند؟

رژیم قلیایی احتمالاً به شما در کاهش وزن کمک خواهد کرد. در حالی که رژیم قلیایی فاقد مطالعات بالینی قوی برای بررسی پتانسیل کاهش وزن آن است ، ممنوعیت غذای فرآوری شده و تأکید بر خوردن غلات سبوس دار ، سبزیجات و محصولات سویا احتمالاً باعث کاهش وزن می شود. فقط در یک "کمبود کالری" بسازید - کالری کمتری از حداکثر توصیه شده روزانه خود بخورید ، یا با ورزش بیشتر بسوزانید - و باید اعداد را در جوانه ترازو مشاهده کنید. با این حال ، سرعت و وزن شما را پایین می آورید ، به خود شما بستگی دارد.

این رویکرد همچنین با گیاهخواری مشترک است و گیاهخواران تمایل دارند کالری کمتری مصرف کنند و وزن کمتری نسبت به غذاهای مشابه گوشتخوار داشته باشند.

رعایت رژیم غذایی قلیایی چقدر آسان است؟

رعایت رژیم غذایی قلیایی جواب می دهد. شما باید پیگیری کنید که کدام مواد غذایی قلیایی شکل دهنده و کدام یک اسید ساز هستند. این می تواند چیزهای زیادی برای یادآوری باشد. دستور العمل های غذایی در اینترنت به وفور یافت می شود.

یافتن دستور العمل های رژیم غذایی قلیایی باید آسان باشد. یک جستجوی ساده در Google گزینه های زیادی را به همراه دارد.

شما می توانید در رژیم غذایی قلیایی غذا بخورید ، اما بخاطر داشته باشید که بعضی از رستوران ها دارای وعده های غذایی مناسب تر از بقیه با pH هستند. اگر این فهرست کرایه استاندارد آمریکا را ارائه می دهد ، یک سالاد بزرگ را فقط با روغن زیتون انتخاب کنید و به جای سیب زمینی سرخ شده یا پوره سیب زمینی ، سبزیجات بخارپز را درخواست کنید. اگر در بوفه چینی هستید ، سوپ های سبزیجات و تخم مرغ ، کلم بروکلی بخارپز و مرغ یا توفوی ساطوری را پر کنید. و اگر می خواهید یونانی بروید ، یک کباب شیش مرغ سفارش دهید - و شیرینی های هوموس و پنیر را که اسید تشکیل می دهند ، خراب کنید.

برنامه ریزی پیش رو می تواند به شما در پیروی از رژیم قلیایی کمک کند. اما در زمان اجرای برنامه هیچ وقت صرفه جویی نمی شود ، مگر اینکه کسی را برای برنامه ریزی وعده های غذایی خود استخدام کنید ، برای شما خرید کند و ناهار و شام خود را آماده کند.

احساس رضایت احتمالاً مسئله ای در این رژیم غذایی نخواهد بود. متخصصان تغذیه بر اهمیت سیری ، یا احساس رضایت خاطر از کافی بودن شما تأکید می کنند. با وجود این همه غلات و سبزیجات کامل فیبر (و بدون درپوش کالری) ، نباید گرسنه بمانید.

اینکه طعم رژیم غذایی قلیایی خوب باشد به خود شما بستگی دارد. شما همه چیز را می سازید ، بنابراین اگر چیزی طعم خوبی ندارد ، می دانید که چه کسی را مقصر می داند.

رژیم آلکالین بهترین رژیم لاغری

چه مقدار باید با رژیم قلیایی ورزش کنید؟

رژیم قلیایی فقط یک الگوی غذایی است ، اما این بدان معنا نیست که شما نباید ورزش کنید. فعالیت بدنی خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت را کاهش می دهد ، به کاهش وزن کمک می کند و سطح انرژی شما را افزایش می دهد. بیشتر کارشناسان پیشنهاد می کنند حداقل 30 دقیقه ورزش با شدت متوسط ​​- مانند پیاده روی سریع - در بیشتر روزها یا هفته داشته باشید.

رژیم قلیایی چیست و آیا می تواند منجر به کاهش وزن شود؟

فلسفه رژیم قلیایی این است که رژیم های غربی بیش از حد اسیدی هستند و منجر به تجمع مواد زائد اسیدی در بدن می شوند ، و باعث خرابی اعضای بدن ما می شوند و منجر به بیماری های مزمن می شوند.

در شیمی ، مقیاس pH مقادیر بین 1 تا 14 را بر اساس اسیدیته یا قلیایی بودن مواد به مواد اختصاص می دهد. مقادیر بالای هفت قلیایی هستند. افراد زیر هفت اسیدی هستند.

طرفداران ادعا می کنند با خوردن 70 درصد غذاهای قلیایی و 30 درصد غذاهای اسیدی ، محیطی را در بدن ایجاد می کنید که برای سلامتی و ورزش بدنی مطلوب باشد.

آنها می گویند این منجر به کاهش خطر مشکلات سلامتی مانند چاقی ، سرطان ، آرتروز و پوکی استخوان می شود.

چه غذاهایی در رژیم قلیایی مجاز هستند؟

برای اکثر نسخه های رژیم غذایی ، 70 تا 80 درصد مصرف روزانه شامل غذاهایی است که ادعا می شود هنگام تجزیه در بدن شما "خاکستر قلیایی" تولید می کنند.

اینها شامل غذاهایی مانند:

طیف گسترده ای از سبزیجات تازه ؛
میوه های خاص
حبوبات
برخی از آجیل ها
غلات بدون گلوتن؛
روغن زیتون اضافی؛
شربت عسل یا برنج غیر پاستوریزه.

تا 30 درصد باقیمانده رژیم شامل غذاهایی است که ادعا می شود "اسید تولید می کنند" ، مانند:

گوشت
ماهی؛
طیور؛
تخم مرغ
محصولات لبنی؛
بیشتر غلات؛
غذاهای فراوری شده؛
نوشیدنی های الکلی؛
قند؛
چای و قهوه

بعضی از نسخه ها همچنین توصیه می کنند از آب قلیایی یا "یونیزه" استفاده کنید.

برخی از بطری های آب چشمه ها به دلیل اینکه حاوی مواد معدنی خاصی هستند ، کمی قلیایی هستند. آب دیگر را می توان با فرایندی به نام یونیزاسیون قلیایی کرد.

برای بررسی میزان تعادل مناسب غذاها ، به شما توصیه می شود میزان اسیدیته ادرار خود را اندازه گیری کنید تا میزان قلیایی بودن آن را بررسی کنید.

رژیم آلکالین بهترین رژیم لاغری

نمونه منوی رژیم قلیایی

صبحانه: توفو با کلم پیچ و قارچ یا ارزن پخته شده در شیر بادام شیرین نشده با موز رسیده ، انجیر خشک و بادام مخلوط می شود.
میان وعده: گیلاس ، هندوانه ، یا یک موز رسیده.
ناهار: سوپ عدس ، همراه با سبزیجات برگ دار
شام: 100 گرم ماهی ، مرغ یا ماهی آزاد ، یک عدد سیب زمینی شیرین و یک سالاد باغی.

نظر متخصصان درباره رژیم قلیایی چیست؟

رژیم غذایی همه بد نیست و ممکن است منجر به کاهش وزن شود ، اما نه به دلایلی که ادعا می شود.

همچنین می تواند مضر باشد و اصول آن توسط شواهد پشتیبانی نمی شود.

به طور خاص ، کارشناسان اشاره می کنند که:

خاکستر قلیایی وجود ندارد. توصیه می شود که بیشتر از سبزیجات ، میوه ، حبوبات و آجیل استفاده کنید و گوشت ، غذاهای کاملاً فرآوری شده ، الکل و نوشیدنی های شیرین کمتر مصرف کنید. با این حال ، تصور اینکه این رژیم باعث ایجاد "خاکستر" یا باقی مانده قلیایی در بدن شما می شود نادرست است.

سطح اسیدیته یا قلیایی بدن ما در مناطق مختلف متفاوت است. به عنوان مثال ، محیط اسیدی طبیعی معده در مراحل اولیه هضم پروتئین کمک می کند. سپس غذا به روده کوچک حرکت می کند ، جایی که آنزیم های اصلی درگیر در هضم در یک محیط قلیایی فعالیت می کنند. خون کمی قلیایی است (pH 7.35 تا 7.45) و بدن به شدت توسط بدن کنترل می شود زیرا برای زنده ماندن مهم است. با تغییر رژیم غذایی نمی توانید در PH خون خود تغییراتی ایجاد کنید.
pH ادرار می تواند اندکی تغییر کند اما چنین تغییراتی می تواند تحت تأثیر عواملی غیر از رژیم غذایی باشد.

ادعاهای بهداشتی پشتیبانی نمی شوند. هیچ مدرکی برای اثبات این ادعا وجود ندارد که رژیم به اصطلاح قلیایی فوایدی برای ورزش ، سرطان یا سایر جنبه های سلامتی دارد ، از جمله فواید پیری.

این یک رژیم متعادل نیست. اگر کل مقدار غذاهای مجاز مصرفی کمتر از کیلوژول دریافتی باشد ، این رژیم ممکن است منجر به کاهش وزن شود. با این حال ، محدودیت در بسیاری از غذاهای مغذی باعث کمبود برخی از مواد مغذی حیاتی می شود که ممکن است به شما آسیب برساند.

استفاده از آب "یونیزه" یا "قلیایی شده" پشتیبانی نمی شود. هیچ مدرکی وجود ندارد که نوشیدن این نوع آب میزان اسید / قلیایی را در بدن تغییر دهد یا برای سلامتی مفید باشد.

رژیم قلیایی چیست؟

ما معتقدیم که هیچ رویکرد واحدی برای یک سبک زندگی سالم وجود ندارد. برنامه های موفق غذا خوردن باید شخصی سازی شوند و کل فرد را در نظر بگیرند. قبل از شروع یک برنامه رژیم جدید ، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی یا یک متخصص تغذیه ثبت شده مشورت کنید ، به خصوص اگر بیماری زمینه ای دارید.

رژیم قلیایی یک برنامه غذایی است که بر سبزیجات و میوه های تازه با هدف حفظ سطح بهینه pH در بدن تأکید دارد. این فرض بر این است که غذایی که می خوریم PH بدن را اسیدی یا قلیایی می کند.

پیروان یک رژیم قلیایی معتقدند که خوردن یک رژیم غذایی غنی از غذاهای قلیایی ساز فواید بی نظیری برای سلامتی دارد ، در حالی که یک رژیم غذایی حاوی غذاهای تولید کننده اسید سطح PH طبیعی خون را مختل می کند. 1 این به نوبه خود باعث ایجاد از دست دادن مواد معدنی ضروری (مانند کلسیم) در حالی که بدن تلاش می کند تعادل را بازگرداند. گفته می شود این عدم تعادل باعث افزایش حساسیت به بیماری می شود.

برچسب ها: Alkaline diet لاغری با رژیم آلکالین لاغری با آب قلیایی رژیم آلکالین بهترین رژیم لاغری رژیم آلکالین



دیدگاه
دیدگاه شما :