سفارش تلفنی
09393710094

راهکارهای قلیایی شدن پوست

4/اسفند/1399 مقالات بدون دیدگاه

راهکارهای قلیایی شدن پوست : بدن انسان برای حالت قلیایی بودن آفریده شده و در همین حالت می باشد که اجزای بدن می توانند عملکرد درستی داشته باشند و وظایف خود را بصورت صحیح انجام دهند،زیبایی پوست هم بی ارتباط با قلیایی  بودن نمی باشد زیرا پوست در حالت اسیدی تیره و دارای جوش می شود اما اگر با راهکارهایی قلیایی شدن پوست آشنا شوید و آن را بکار ببندید مطمئن باشید که به پوست زیبا و سالمی دست پیدا خواهید کرد.جالب است بدانید که نوشیدن آب قلیایی و استفاده از آب قلیایی یکی از راهکارهای قلیایی شدن پوست می باشدکه فواید زیادی برای سلامت پوست و بدن افراد دارد،آب قلیایی معمولا به نام آب یونیزه شده معروف است که سطح pH آن از ۷ بیشتر است.اگر علاقه دارید درباره راهکارهای قلیایی شدن پوست بیشتر بدانید ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید:

راهکارهای قلیایی شدن پوست

همانطور که در ابتدا مقاله برای شما بیان کردیم داشتن پوست سالم یکی از با اهمیت ترین مسائل درباره هر فردی می باشد زیرا پوست اولین محافظ بدن موجود زنده در مقابل محیط می باشد.اغلب مردم غذاهای اسیدی زیادی می خورند، بنابراین برای به تعادل رسیدن سطح pH خون، مواد معدنی ضروری مثل منیزیم و کلسیم از استخوان، بافت و دندان ها خارج می شود و وارد خون می شود.به همین دلیل برای محافظت پوست در برابر اسیدی شدن و مشکلاتی که در پی دارد به دنبال راهکارهایی برای قلیایی شدن پوست می باشند که در این قسمت از مقاله به بیان آن ها می پردازیم و شامل وارد زیر می باشد:

آب گوجه‌ فرنگی

آب گوجه‌ فرنگی سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است. این ماده باعث ‌‌می‌شود، منافذ پوستی که در اثر آکنه باز شده بودند، بسته شوند. مقدار بالای لیکوپن موجود در گوجه‌فرنگی به روشن شدن لکه‌‌های تیره کمک ‌‌می‌کند.

برای استفاده از گوجه‌فرنگی در برطرف کردن لک صورت، پوست خود را با گوجه‌فرنگی ماساژ دهید. بعد از مقداری ماساژ پوست، اجازه دهید پوست شما به همین حالت بماند. بعد از ۱۵ دقیقه که پوست شما خشک شد، حالا آن را بشویید. این کار را ۱۵ روز تکرار کنید. ما به شما قول ‌‌می‌دهیم نتیجه کار شما را متعجب خواهد کرد.

استفاده از سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ حاوی آنزیم‌‌هایی است که سبب یکدست شدن پوست، روشن شدن تیرگی و لکه‌‌های پوست ‌‌می‌شوند. برای استفاده از این ماده، ابتدا سفیده و زرده تخم مرغ را جدا کنید. سپس سفیده تخم مرغ را روی پوست خود بمالید و اجازه دهید که خشک شود. پس از خشک شدن کامل، آن را با استفاده از آب سرد بشویید.

استفاده از سفیده تخم مرغ، دو بار در هر هفته، برای یک ماه توصیه ‌‌می‌شود. از این ماده استفاده کنید و تأثیر آن را در بهبود کیفیت پوست خود ببینید.

استفاده از عسل

خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضد‌التهابی عسل به روشن شدن رنگ پوست و لکه‌‌های پوستی کمک ‌‌می‌کند. بنابراین کاربرد عسل یکی از بهترین راهکارهای از بین بردن لک صورت است. یک قاشق چایخوری عسل را بردارید و با انگشت روی لکه‌‌های صورت بمالید. بعد از ۱۵ دقیقه با آب سرد صورت خود را بشویید. این کار را به مدت ۱۵ روز تکرار کنید.

در صورتی که مقداری زردچوبه به عسل اضافه کنید به خواص ضد‌التهابی و آنتی‌اکسیدانی آن کمک ‌‌می‌کند.

راهکارهای قلیایی شدن پوست

سرکه سیب

خاصیت قلیایی سرکه سیب در صورت استفاده موضعی روی پوست، باعث بهبود تعادل PH ‌‌می‌شود و خواص ضد میکروبی این ماده از رشد باکتری‌‌ها که زمینه ایجاد آکنه در پوست هستند، جلوگیری ‌‌می‌کند.

برای استفاده از سرکه سیب به منظور بهبود لک‌‌های صورت، یک سوم فنجان سرکه سیب و یک فنجان کامل آب را در یک ظرف شیشه‌ای بریزید. محلول حاصل از آب و سرکه سفید را درون یک بطری استریل‌شده و تمیز ریخته و به‌خوبی تکان دهید. چند قطره از این محلول را روی یک پنبه تمیز بریزید و از آن برای پاک کردن صورت خود استفاده کنید. اجازه دهید مواد به مدت ۵ الی ۲۰ ثانیه روی پوست شما بمانند و سپس پوست خود را بشویید.

نکات مهم در استفاده از سرکه سیب برای از بین بردن لک صورت:

قبل از استفاده از سرکه سیب پوست شما باید کاملا تمیز باشد؛

در صورتی که پوست شما حساس است از مقدار بیشتری آب استفاده کنید و به اصطلاح محلول را رقیق‌تر کنید؛

در استفاده از سرکه سیب روی پوست کمی ‌احتیاط کنید. بهتر است اول مقداری از آن را روی پوست خود امتحان کنید و در صورتی که عکس‌العمل شدیدی از پوست شما ظاهر نشد، به استفاده از آن ادامه دهید.

مصرف خیار

خیار یکی دیگر از مواد غذایی سالمی است که می توانید به رژیم غذایی قلیایی خود اضافه کنید. آنها می توانند به سرعت اسیدها را خنثی سازند و به گوارش کمک کنند.

مشخصات تغذیه ای خیار قابل توجه هستند. خیار منبع فوق العاده ای برای ویتامین های K، C و انواع مختلف ویتامین B است. همچنین، این ماده غذایی حاوی مس، اسید آمینه ها، کربوهیدارت ها، فیبر محلول و نامحلول، پتاسیم، منگنر، فسفر، منیزیم، بیوتین و سیلیس است. استفاده از آب خیار نیز یکی دیگر از بهترین راهکارهای از بین بردن لک صورت است. با توجه به اینکه خیار سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است، استفاده از آن در برطرف کردن لک‌‌های صورت و شاداب کردن تأثیر زیادی دارد.

یک پنبه تمیز را در آب خیار تازه خیس کنید و آن را روی پوست خود بمالید. اجازه دهید که ۲۰ دقیقه بماند و سپس صورت خود را با آب سرد بشویید.

لایه برداری پوست با لیف کشیدن

نگه داشتن پوستی پاک، صاف و آزاد از ناخالصی بدن تعداد زیادی از مزایای قلیایی کردن خون است . همچنین به سطح PH بدن شما کمک می کند، به همین دلیل لایه برداری(لیف کشیدم مثلا) به طور منظم پوست به شما مزایای مختلف هدیه می دهد:

لیف زدن به طور مرتب سلول های مرده ی پوست را حذف می کند، که این ارگان را فعال میسازد و سلول های جدیدی تولید می کند.

همچنین گردش خون شما را بهبود می بخشد و به رسیدن خون به تمام لایه های پوست شما هم کمک می کند.

راهکارهای قلیایی شدن پوست

استفاده از آب قلیایی

آب قلیایی به دلیل اینکه میکروخوشه ای شده است سبب می شود که فرد راحت تر بتواند در طول روز 8 لیوان آب قلیایی را میل نماید و آب رسانی به بدن بهتر صورت می گیرد .پیری فرآیندی پیچیده است که بسیاری از عوامل نقش تعیین کننده ای روی آن دارند. یکی از مهمترین این عوامل رادیکال های آزاد بدن هستند. اثبات شده است اکسیداسیون حاصل از رادیکال های آزاد عامل مهمی در پیر شدن سلول های بدن ماست. آب قلیایی، با غیرفعال کردن رادیکال های آزاد و خاصیت ضداکسایشی در به تعویق انداختن روند پیری نقش بسزایی دارد.

همچنین با آبرسانی بیشتر به سلول های پوست و در نتیجه رسیدن اکسیژن بیشتر، سبب رشد سریعتر و بیشتر بافت های جدید و حفظ الاسیتسیته پوست می شود.

آیا اسید معده ی ما اثر آب قلیایی را خنثی نمی کند؟

خیر، متاسفانه بر اساس یک دیدگاه اشتباه، تصور می شود که معده ی ما یک کیسه ی محتوی اسید هیدروکلریک باشد. دیواره ی معده با ترشح لایه ضخیم مخاط و با سکرتین ناشی از محلول بافر سدیم بی کربنات، باعث ایجاد غشاي مخاطی قلیایی می گردد. بنابراین نه تنها آب یونیزه قلیایی در محیط معده خنثی نمی گردد، بلکه به راحتی جذب بدن می شود.

اسید هیدروکلریک همراه با تناول غذاها ترشح شده و موجب ضد عفونی و هضم غذا می گردد. غذای خارج شده از معده نیز توسط سدیم بی کربنات ترشح شده در دوازدهه خنثی می گردد. زمانی که ما غذاهای قلیایی می خوریم و یا آب یونیزه ی قلیایی می نوشیم با کمک به بدنمان در تولید بیکربنات سدیم موجب بهبود متعادل سازی محیط معده می گردیم.

شست و شوی صورت با آب قلیایی چه تاثیری دارد؟

آب قلیایی با درصد پایین برای شست و شوی پوست مناسب است زیرا از این طریق هم پاکسازی پوست صورت گیرد و هم پوست شاداب تر می شود، همچنین شست و شوی مداوم با آب قلیایی سبب می شود که جای جوش و لک کمرنگ و به مرور زمان از بین برود .

مزایای استفاده از آب قلیایی برا قلیایی شدن پوست

غذاهای قلیایی نه تنها موجب برقراری تعادل در سطح PH بدن می شوند، بلکه بدن را از انواع ویتامین ها و مواد معدنی سیراب می کنند. همچنین به دلیل داشتن چربی های سالم و آنزیم های خاص به نفع دستگاه گوارش عمل می کنند و بهبود سلامت عمومی را به همراه دارند.

بعد از اجرای یک دوره رژیم غذایی قلیایی و دفع اسیدهای تجمع یافته در بدن به وضوح شاهد خواهید بود که انرژی شما چقدر بیشتر شده و احساس خستگی و خواب آلودگی در شما کمتر شده است. همچنین پوست شما شفاف تر و جوان تر خواهد شد و آلرژی و درد مفاصل با شما خداحافظی خواهد کرد، وضوح ذهنی شما افزایش خواهد یافت و از داشتن حافظه ای قوی لذت خواهید برد.

برچسب ها: مزایای آب قلیایی آب قلیایی راهکارهای قلیایی شدن پوست خواص آب قلیایی



دیدگاه
دیدگاه شما :