سفارش تلفنی
09393710094

خنثی کردن اسید لاکتیک با آب قلیایی

21/خرداد/1398 مقالات بدون دیدگاه

مزایای آب قلیایی را بسیار شنیده ایم و شاید تاکنون تاثیرات اعجاب انگیز آن را تجربه کرده باشید . اکثر مواقع افراد گمان می کنند که اب قلیایی فقط به درمان دیابت ، کبد و یا زیبایی پوست کمک می کند. غافل از اینکه اعجاز های این آب هنوز کشف نشده است . یکی دیگر از مواردی که بسیار مورد توجه دانشمندان و مراقبان سلامت قرار گرفته است کاهش اسید لاکتیک با آب قلیایی است ، اما چگونه آب قلیایی به کاهش اسید لاکتیک کمک می کند ؟ اصلا با اسید لاکتیک آشنا هستید و می دانید کاهش آن باعث چه اثراتی در بدن می شود ؟ مصرف چقدر اب قلیایی در طول روز به کاهش اسید لاکتیک کمک می کند ؟ برای یافتن پاسخ خود در ادامه این مطلب ما را همراهی کنید :

مزایای آب قلیایی به مراتب بیشتر از توانایی بالا بردن pH سلولها و بافت های بدن و خنثی کردن حالت اسیدی است. به این دلیل که آب قلیایی تعداد قابل توجهی الکترون آزاد از طریق الکترولیز به دست آورده است که آنها قادر هستند به رادیکالهای آزاد اکسیژن فعال در بدن داده شوند، در نتیجه یک آنتی اکسیدان فوق العاده قوی است. با دادن الکترون های آزاد بیش از حد، آب قلیایی قادر به جلوگیری از اکسیداسیون بافت طبیعی بدن از رادیکالهای آزاد اکسیژن است.

heart از دیگر مزیت های مهم و قابل توجه آب قلیایی، اندازه شبکه ای مولکولهای آب قلیایی است که ۵۰% از آب معمولی کوچکتر است

اسید لاکتیک چیست ؟

اسید لاکتیک یکی از فرآورده‌های گلیکولیز بی هوازی است. تحزیه اسید لاکتیک و تبدیل به لاکتات موجب تجمع یون‌های هیدروژن در سلول‌های عضلانی می‌شود، این تجمع نیز اسیدی شدن عضله را به دنبال دارد که به آن اسیدوز می‌گویند. مقدار زیاد اسیدلاکتیک در عضلات می‌تواند منجر به اسیدی شدن عضله و اختلال در انقباض عضله شود. سلول های عضلانی پس از انجام ورزش و فعالیت های شدید، به علت عدم داشتن فرصت کافی برای استفاده از اکسیژن، در نتیجه مصرف انرژی و سوخت و ساز، « اسید لاکتیک » تولید می کنند

لزوم مصرف آب قلیایی در ورزشکاران برای خنثی کردن اسید لاکتیک

بسیاری از مردم، و همچنین بسیاری از ورزشکاران، به اندازه کافی غذاهای قلیایی غنی، از جمله مغزها، میوه ها و سبزیجات مصرف نمی کنند.

در مقابل در برنامه غذایی خود مقدار بالایی مواد غذایی اسیدی مثل گوشت، ماهی، مرغ، تخم مرغ و لبنیات دارند. به دلیل این رژیم غذایی نامتعادل، امکان افزایش اسیدوز که بر سلامت کلی بدن و عملکرد ورزشی تاثیر منفی می گذارد، بالا می رود.

از آنجا که آبرسانی به موقع و مناسب عامل کلیدی در جلوگیری از خستگی و کوفتگی تمرینات ورزشی می باشد، مصرف آب قلیایی قبل، در حین و بعد از ورزش کردن می تواند به این امر کمک موثری کند

.

چرا کاهش اسید لاکتیک در بدن مهم است ؟

اگر شما به عنوان یک ورزشکار حرفه ای و یا حتی عادی در یک رقابت حاضر می شوید ، بهتر است بدانید اگر تجمع اسید لاکتیک در عضلات شما بالا باشد سبب خستگی زودهنگام و اسیدی شدن بدنتان می شود.

ورزشکاران حرفه ای و مربیان ورزشی می دانند که تغییرات در pH می تواند تاثیرات مهمی بر سلامت کلی، احساس تندرستی، میزان خستگی، درد، وزن، توانایی آموزش صحیح و عملکرد بالای ورزشی داشته باشد.

عضلات بهترین عملکرد خود را در یک محدوده باریکی از pH دارند. در حال استراحت، pH عضله در حدود ۹/۶ و pH خون در حال گردش در رگها ۴/۷ است.

ورزشکاران حرفه ای برای اینکه استقامت و پایداری خود را در حین ورزش کردن حفظ کرده و بتوانند بهتر ورزش کنند باید دقت کنند که حفظ تعادل pH بسیار مهم است. افزایش اسید لاکتیک یا داشتن یون هیدروژن مازاد بسیار مهم می باشد.

به عنوان مثال در سوخت و ساز مواد غذایی بدن، اسید اضافی تولید شده باید به نحوی از ریه ها، کلیه ( ادرار ) و پوست دفع شود. تعادل pH در سلامت بدن و کند شدن روند پیری بسیار مهم و تاثیرگذار است

.

چگونه سطح اسید لاکتیک در بدن افزایش پیدا می کند ؟

زمانی که ورزش می کنیم، استفاده عضلات از گلیکوژن برای تولید انرژی بیشتر می شود که این امر منجر به تولید اسید لاکتیک، اسید پیرویک و دی اکسید کربن می شود و این عوامل pH عضلات را کاهش می دهد.

هرچه سخت تر ورزش کنید ماهیچه های شما اسید بیشتری تولید می کنند که باعث خستگی می شود. تجمع اسید لاکتیک همچنین تولید ATP را محدود می کند، که انرژی مولکولهاست و نوکلوئید حامل انرژی است.

heart پس، اگر بدن شما بیش از حد اسیدی است . نوشیدن یک بطری آب قلیایی لوکساب  یک راه امن، آرام و موثر برای بازگرداندن تعادل pH تمام سلولهای بدن شماست. همچنین آب قلیایی با دادن الکترون های آزاد اضافی به عنوان یک سوپر آنتی اکسیدان عمل می کند. برای خرید آب قلیایی لوکساب با ما تماس بگیرید heart.

 

 

 

برچسب ها: آب قلیایی تعادل pH آب قلیایی لوکساب چگونه سطح اسید لاکتیک در بدن افزایش پیدا می کند ؟ کاهش اسید لاکتیک با آب قلیایی اسید لاکتیک چیست ؟ مصرف آب قلیایی در ورزشکاران چرا کاهش اسید لاکتیک در بدن مهم است ؟ خنثی کردن اسید لاکتیک با آب قلیایی مزایای آب قلیایی



دیدگاه
دیدگاه شما :