سفارش تلفنی
09393710094

املاح آب آشامیدنی

8/خرداد/1398 مقالات بدون دیدگاه

املاح آب آشامیدنی : آیا املاحی که در آب شرب وجود دارد مفید است یا مضر؟ کدام آب براي سلامت انسان مفيدتر است؟ آب معدني يا لوله کشي شده؟  آبی که ما می نوشیم حاوی املاح و مواد گوناگونی است که پاره ای از آنها مضر و پاره ای دیگر نه تنها مضر نیستند بلکه برای سوخت وساز بدن بسیار مفید می باشند .در ادامه با ما همراه باشید.

 

چه عواملی در خواص آب آشامیدنی مهم است؟

_رنگ : آب آشامیدنی باید بی رنگ باشد ودر ضخامت های زیاد رنگ آبی مایل به سبز روشن داشته باشد.

_درجه حرارت: مناسب ترین درجه حرارت آب بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراداست.

_—بو :آب آشامیدنی باید بی بو باشد.

_—کدورت : کدورت آب اغلب بواسطه وجود مواد معلق در آن است.

—_مزه : طعم آب آشامیدنی نباید بی مزه باشد. املاح مختلف مانند آهن ،منگنز،نمک،کربنات وانیدرید کربنیک در آب های مختلف مزه های گوناگونی را به آب می دهند.

 آب سالم چگونه باید باشد؟

_عوامل زنده بیماری زا نداشته باشد.

_مواد شیمیایی زیان آور نداشته باشد.

_فاقد رنگ و بو ،وطعم مطبوع داشته باشد.

—_قابل استفاده برای مصارف خانگی باشد.

 خطر های  موجود در آب

 مواد شیمیایی شامل سموم و باقیمانده آفت کش ها، فلزات سنگین، فلوئور، نیترات، نیتریت، سختی کل، کلسیم، منیزیوم، منگنز، آهن، روی، سولفات، کلرور و آمونیاک باید در آب آشامیدنی، بسته بندی و لوله کشی شهری در حدی باشد که با مصرف دو نیم لیتر آب روزانه در یک فرد 70 کیلویی، سلامت او به خطر نیافتد.

وجود مقادیر زیاد فلوراید در آب سبب ایجاد لکه هایی در دندان، سختی استخوان، کلسیتی شدن لیگامنت ها و بیماری فلوروزیس می شود. جذب روزانه ی کلسیم کافی، از راه خوردن و آشامیدن، نقش مهمی در سلامت استخوان‌ها دارد.

شرکت آب قلیایی

بهترین برند آب آشامیدنی و آب قلیایی

شرکت خوش نوشان مشرق زمین، در منطقه خوش آب و هوای استان گلستان در دامنه کوه های البرز و نزدیک به ارتفاعات شاهکوه قرار گرفته است. آب مورد نیاز خود را از اعماق سفره های زیر زمینی تامین می نماید. قرار گرفتن شرکت در چنین منطقه بکر و کوهپایه ای باعث شده که محصول تولیدی با کیفیت بالا، حداقل نیترات و بدون نیتریت عرضه شود.برای ارتباط با ما می توانید به آدرس سایت شرکت به نشانی waterlife.ir  مراجعه کنید.

اثرات آلودگی آب بر انسان

—مستقیم :

تیفوئید، پارا تیفوئید،التور،انواع اسها ل های عفونی باسیلی وآمیبی،یرقان عفونی،فلج اطفال وسایر بیماری های ویروسی

—غیر مستقیم :

مالاریا،تب زرد وانواع آنسفالیت ها

—آب در انتقال بعضی از بیماری ها نقش مستقیم وغیر مستقیم دارد : بیلارزیوزو پیوک

—آب در انتقال بعضی از بیماری هانقش مساعد کننده شرایط انتقال را بر عهده دارد : اسکاریس وکرم قلابدار.

مس در اب چه نقشی دارد؟

املاح آب آشامیدنی : مس،در آبهای طبیعی بندرت دیده می‌شود و وجود ترکیب سولفاتی آن برای ماهیان بسیار مضر است، به طوری که 0,12 میلی گرم در لیتر آن در آب برای ماهی قزل آلا کشنده است و انواع دیگر  ماهی ها به این ماده ، حساس هستند و مقاومترین ماهی ها در محیطی با 1.2 میلیگرم سولفات مس خواهد مرد. در پس‌آبها،غالبا بعلت عبور آن از مبدل های حرارتی مس و یا معرف سولفات مس در استخرهای شنا برای جلوگیری از رشد الگ‌ها ، می‌توان به مقدار قابل توجهی مس برخورد نمود.

مقادیر زیاد مس در آب ،علاوه بر ایجاد طعمهای نامطلوب و نامطبوع ، باعث پیدایش لکه‌های سیاه ،روی موزائیک ، کاشی و لباس های سفید در حین شستشو خواهد بود. 

سرب درآب چه نقشی دارد؟

سرب برخلاف مس و روی در بدن انسان انباشته می‌شود و متابولیسم بدن نیز چندان نیاز قابل توجهی به این ، فلز ندارد. مسمومیت با سرب ، به همراه کم خونی ، بی‌اشتهایی و دردهای عضلانی است. این عوارض گویا زاییده جایگزین شدن سرب به جای کلسیم در ترکیب استخوانهاست که مرکز خون سازی می‌باشند. علاوه بر این ، سرب ، عملکرد آنزیمهای سازنده هموگلوبین را مختل می‌نماید.

ید در آب چه نقشی دارد؟

یکی از املاح موجود در آب ید می باشد که معمولا در آبهای طبیعی به مقدار کمی ، ید وجود دارد. ولی در آبهای شور طبیعی مقدار آن نسبتا زیاد است. ید در صنایع بعنوان ضد عفونی کننده قوی مصرف می‌شود و از یکی از موارد مصرف مهم آن ، ضد عفونی آب استخرهاست.

تقسیم بندی مواد موجود در آب چگونه است؟

شاخه های بیولوژیکی

  • انواع میکروب ها
  • ویروس ها
  • انگل ها
  • آمیب ها

شاخه های شیمیائی

  • بی کربنات
  • کاتیون ها
  • آنیون ها
  • کربنات ها
  • سولفات ها
  • فسفات ها

و ... که وجود برخی از آنها در آب مایه سلامت و برخی دیگر عامل نقاهت و مرض می باشد.
آب یکی از مهمترین و پر قدرت ترین حلال های شیمیایی می باشد لذا آب جاری با توجه به ترکیبات شیمیایی بسترخود مقداری از عناصر را در خود حل می نماید.

املاح آب آشامیدنی معدنی

آب معدنی محتوای املاح معدنی خاص و کمیاب می باشد. از منابع طبیعی مانند چشمه نقاط حفاری شده از سفره‌های آب زیرزمینی به دست می آید و کلیه اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از هرگونه آلودگی یا تاثیرات خارجی روی کیفیت آن باید انجام گیرد. ترکیبات آن در فصول مختلف سال از ثبات نسبی برخوردار است. تحت شرایطی که ویژگی‌های آن تغییر نکند جمع آوری می شود. در نزدیک ترین محل ممکن به سرچشمه آب، تحت شرایط بهداشتی خاص، بسته بندی می شود.

 

هیچ‌گونه فرایند پالایش، به جز جداسازی اجزاء ناپایدار مثل ترکیبات محتوی آهن، منگنز، سولفور و آرسنیک روی آب معدنی صورت نمی‌گیرد. جداسازی اجزای ناپایدار باید تحت شرایطی انجام شود که در میزان ترکیبات آب معدنی، تغییر اساسی ایجاد نشود.

شرایط نگهداری آب معدنی طبیعی

آب معدنی طبیعی باید در ظروف تمیز و غیر قابل نفوذ بسته بندی شود. ظروف شیشه ای مورد استفاده در بسته بندی آب های معدنی باید با استاندارد ملی مطابقت داشته باشد. ظروف یکبار مصرف برای بسته بندی آب‌های معدنی باید از نوع مجاز برای مواد غذایی باشد.

 

آب قلیایی را از کجا تهیه کنیم

این نوع آب برای افرادی که بدن اسیدی دارند، مفید است و به سلامتشان کمک می‌کند. آب قلیایی را با کیفیت عالی بدون نیترات با لوکساب تجربه نمایید، با ما تماس بگیرید.

 

برچسب ها: اثرات آلودگی آب بر انسان سرب درآب چه نقشی دارد؟ مس در اب چه نقشی دارد؟ ید در آب چه نقشی دارد؟ شرایط نگهداری آب معدنی طبیعی املاح آب آشامیدنی سرب درآب چه نقشی دارد؟ املاح آب آشامیدنی بهترین برند آب آشامیدنی و آب قلیایی



دیدگاه
دیدگاه شما :