سفارش تلفنی
09393710094

آب معدنی یا آب آشامیدنی

23/دی/1397 مقالات بدون دیدگاه

آب معدنی یا آب آشامیدنی !! در حالی که آب‌های معدنی و آشامیدنی حدود 70 درصد آب‌های بسته‌بندی شده موجود در بازار آب‌های معدنی هستند، نام آب آشامیدنی در اکثر آب‌های بسته‌بندی شده به چشم می‌خورد و تفاوت این دو نوع برای عامه مردم تعریف نشده است.

میان آب آشامیدنی و آب معدنی تفاوت‌هایی وجود دارد اما عامه مردم آب‌های بسته‌بندی را آب معدنی تلقی می‌کنند و نسبت به خرید و مصرف آن اطمینان کامل دارند. البته باید گفت که آب معدنی و آب آشامیدنی هر دو از نظر سلامت مورد اطمینان هستند و تفاوت جدی میان آن‌ها در طبیعی بودن و اضافه شدن برخی مواد به آب آشامیدنی است و این در حالی است که قیمت آب‌ معدنی و آشامیدنی در بازار یکسان است که شاید همین امر نیز موجب بی توجهی خریداران نسبت به تفکیک آب معدنی از آب بسته بندی شده است.

تفاوت آب معدنی و آب آشامیدنی در چیست ؟

تفاوت آب معدنی و آشامیدنی در استاندارهای تعریف‌شده برای آنهاست؛ به طوری که آب معدنی باید از سفره‌های زیرزمینی در مناطق بکر استحصال شود و محل قرارگیری کارخانه آن نیز در مناطق دور از هر گونه آلودگی انسانی و حیوانی باشد، در حالی که برای دریافت مجوز احدث کارخانه آب آشامیدنی چنین ممیزی وجود ندارد.

کارخانه آب آشامیدنی را حتی می‌توان در کنار یک شهرک صنعتی احداث کرد چرا که در صورت آلوده شدن محصول نهایی می‌توان آن را با فرآیندها و تغییرات شیمیایی از آلودگی‌ها پاک کرد.

در آب‌های معدنی اجازه استفاده از روش‌های شیمیایی برای تصفیه وجود ندارد، اگرچه آب‌های آشامیدنی به روش‌های شیمیایی و کلرزنی، تابش اشعه UB و اسمز معکوس تصفیه می‌شوند اما تولیدکننده در تولید هر دو محصول ملزم به رعایت موارد ایمنی برای مصرف‌کننده هستند و در کیفیت محصول نهایی و سلامتی آن تفاوتی میان آب معدنی و آب آشامیدنی وجود ندارد.

در آب‌های معدنی ثبات نسبی پارامترهای معدنی باید احراز شود، آنالیز پارامترهای معدنی مانند کلسیم، نیترات، سدیم و... در آب‌های معدنی باید در چهار فصل از ثبات نسبی برخوردار باشد، در حالی که این ثبات پارامترها در آب‌های آشامیدنی شرط نیست و می‌تواند در هر فصل از سال در نوسان باشد.

چشمه و یا منبع آب برداشت شده باید در ریزالمنت‌هایی مانند روی و آلومینیوم از ثبات نسبی برخوردار باشد اما در آب‌های آشامیدنی چنین الزامی وجود ندارد.

 به طور مثال برخی میزان کلسیم موجود در آب معدنی را چند برابر آب آشامیدنی تصور می‌کنند، در حالی که ممکن است کارخانه‌ای میزان کلسیم در آب آشامیدنی تولیدی خود را به میزان آب معدنی اضافه کند.

آیا نباید قیمت آب معدنی و آشامیدنی متفاوت باشد؟

در تولید هر دو محصول فرآیندهایی از جمله توزیع، تعداد نیرو و پرسنل اشتغال به کار و حتی وزن بطری یکسان است؛ بنابراین باید قیمت آنها نیز یکسان باشد.

در تولید آب معدنی و آشامیدنی تمام عوامل اثرگذار در تولید با هم برابر هستند، هزینه‌های تولید در آب معدنی و آشامیدنی تقریبا با هم برابر است و در جایی که قیمت‌گذاری‌ها بر عهده مردم نیست؛ بنابراین باید نرخ هر دو محصول نیز یکسان باشد.

بهترین برند آب معدنی

شرکت خوش نوشان مشرق زمین، در منطقه خوش آب و هوای استان گلستان در دامنه کوه های البرز و نزدیک به ارتفاعات شاهکوه قرار گرفته است. آب مورد نیاز خود را از اعماق سفره های زیر زمینی تامین می نماید. قرار گرفتن شرکت در چنین منطقه بکر و کوهپایه ای باعث شده که محصول تولیدی با کیفیت بالا، حداقل نیترات و بدون نیتریت عرضه شود.برای ارتباط با ما می توانید به آدرس سایت شرکت به نشانی waterlife.ir  مراجعه کنید.

شرکت خوش نوشان مشرق زمین لیست قیمت آب معدنی های خود را بروز کرده است برای اطلاع از جدیدترین قیمت آب معدنی  جدید ایرانی کلیک کنید.

 

برچسب ها: آب معدنی یا آب آشامیدنی / تفاوت آب معدنی با آب آشامیدنی / بهتر است آب معدنی استفاده کنیم یا آب آشامیدنی / تفاوت قیمت آب معدنی با آب آشامیدنی / مراحل تولید آب معدنی / مراحل تولیدآب آشامیدنی / مراحل تولیدآب آشامیدنی مراحل تولید آب معدنی آیا نباید قیمت آب معدنی و آشامیدنی متفاوت باشد؟ آب معدنی یا آب آشامیدنی آب معدنی بهتر است یا آب آشامیدنی بهتر است آب معدنی استفاده کنیم یا آب آشامیدنی



دیدگاه
دیدگاه شما :