سفارش تلفنی
09393710094

عوارض کم نوشیدن آب آشامیدنی

17/بهمن/1397 مقالات بدون دیدگاه

عوارض کم نوشیدن آب آشامیدنی : کم آبی جدی بدن می تواند منجر به مشکلات گوارشی، کلیوی، خستگی، سردرد، مشکلات پوستی، و مشکلات مثانه شود. حتی ثابت شده که نوشیدن آب در اوایل صبح بسیار بهتر از قهوه و سایر نوشیدنی ها منجر به کنترل فشار خون می شود. آب میوه های مختلف و نوشابه های سودا به هیچ وجه نمی توانند جایگزین آب آشامیدنی شوند.مصرف منظم آب علاوه بر افزایش متابولیسم، منجر به احساس سیری طولانی مدت و کاهش وزن موفق تر خواهد شد.




چقدر با مشکلات و عوارض کم نوشیدن آب آشامیدنی در بدن آشنا هستید ؟

اغلب اوقات فکر میکنیم که نوشیدن آب فقط برای رفع تشنگی است . اما این احساس تشنگی نشانه چیست ؟ احساس تشنگی در بدن فرمانی است که از طرف مغز صادر می شود به این معناست که تمام ارگان های بدن پس از فعالیتی نیاز به آب دارند . اکسیژن موجود در آب به خون رسانی بهتر کمک خواهد کرد در نتیجه مغز و قلب عملکرد خوبی خواهند داشت .

میانگین مصرف آب در طول روز چقدر است ؟

یرا میزان نوشیدن آب می‌تواند با توجه به فیزیک بدنی و میل افراد متفاوت باشد. مقدار آب مورد نیاز بدن را می‌توان بر حسب دریافت انرژی - کیلوکالری – حساب کرد. در حقیقت باید به ازای هر کیلوکالری، یک سی‌سی آب دریافت شود. به عنوان نمونه اگر فردی در طول روز 2500 کیلوکالری دریافت می‌کند باید 2500 سی‌سی آب بنوشد که این میزان معادل 10 لیوان آب است یا اگر فردی 1800 کیلوکالری انرژی دریافت می‌کند باید معادل 1800 سی‌سی یعنی 7 تا 8 لیوان آب بنوشد.

به طور کلی پزشکان و متخصصان تغذیه، مقدار 8 لیوان آب در روز را پیشنهاد می‌کنند و برای افرادی که روزانه به مقدار کافی میوه و سبزیجات مصرف می‌کنند، 6 لیوان در روز را توصیه می‌کنند.

عوارض کم نوشیدن آب آشامیدنی در بدن چیست ؟

در طول روز مطمئن شوید آنقدر آب نوشیده اید که بدن تان هیدراته است. بهترین راه برای هیدراته ماندن، نوشیدن جرعه های کوچک آب در هر ساعت است. اما اگر نتوانید آب کافی بنوشید چه مشکلاتی برای شما پیش خواهد آمد؟

عدم تمرکز و احساس گیجی

گیجی ، عدم تمرکز و احساس خستگی از اولین عوارض کمبود آب در بدن است. حتی اگر ۱ تا ۲ درصد دچار کم‌آبی شوید، تمرکز شما کاهش پیدا کرده و احساس تنش و خستگی افزایش می‌یابد. به همین دلیل احساس خستگی مداوم می‌کنید و خلق و خوی شما به هم می‌ریزد.

احساس تنگی نفس و فشار قلبی

اگر به اندازه‌ی کافی آب ننوشید خون شما غلیظ‌تر شده و رگ‌های بدن برای صرفه‌جویی در فضای درونی خود آب کم‌تری ذخیره می‌کنند. همین مسئله باعث می‌شود تا قلب تلاش بیشتری برای رساندن خون از طریق رگ‌های باریک بدن به دیگر نقاط کند؛ به دنبال آن، فشار خون افزایش پیدا کرده و تنگی نفس ایجاد می‌شود.

عدم دفع سموم از بدن

در طول تمرینات فیزیکی، سموم بدن توسط عرق کردن از طریق پوست دفع می‌شود. اما اگر بدن‌ ما ذخیره‌ی آب کافی نداشته باشد قادر به عرق کردن نخواهد بود و بیشتر سموم در بدن باقی خواهد ماند.

پیر شدن پوست صورت و بدن

برای این که گردش خون در بدن ما به خوبی صورت بگیرد نیاز است تا آب مورد نیاز آن فراهم شود. در غیر این صورت، پوست صورت و بدن دچار چروک و پیری زودرس خواهد شد.

شروع درد عضلانی

اما اگر به اندازه‌ی کافی در طول روز آب ننوشید، این دردهای عضلانی و ماهیچه ای در بدن به وجود می آید که ممکن است چندین روز طول بکشد. بنابراین بدن باید دارای آب کافی باشد تا دریافت پروتئین را امکان‌پذیر کند.

ورم و سیاهی دورچشم

کم آبی باعث ایجاد ورم زیر چشم شود. زیرا در این حالت بدن ما احساس کمبود آب می‌کند و تلاش در ذخیره‌ی آن دارد. در نتیجه ورم‌های دایره‌ای شکل تیره‌رنگ در زیر چشم‌ها نمایان می‌شود.

اولین نشانه های کم نوشیدن آب آشامیدنی چیست ؟

تشنگی اولین علایم کم آبی است 
احساس سرگیجه،، یا خستگی
ضربان قلب سریع
خشک شدن لب و دهان خشک

دیگر آب را فقط برای رفع تشنگی ننوشید !

آب قلیایی لوکساب ، حاصل پروسه یونیزاسیون آب آشامیدنی بوده که نتیجه آن کاهش ترکیبات مضر برای بدن نظیر نیترات، نیتریت، سولفات، کلرور و فلزات سنگین بوده و در مقابل آن املاح معدنی مفید و مورد نیاز بدن را که در عین حال باعث بهبود کیفیت آب می شوند، مانند کلسیم، منیزیم را افزایش می دهد.
آب قلیایی به دلیل تغییر ساختاری مولکول آب، جذب بالاتری در بدن دارد که نتیجه آن آبرسانی و اکسیژن رسانی بیشترمی باشد.
آب قلیایی به دلیل حذف یا کاهش قابل توجه آنیون ها، بسیار سبک و گوارا بوده که از نوشیدن آن لذت خواهید برد.

برترین تولید کننده آب آشامیدنی در ایران

شرکت خوش نوشان مشرق زمین، در منطقه خوش آب و هوای استان گلستان در دامنه کوه های البرز و نزدیک به ارتفاعات شاهکوه قرار گرفته است. آب مورد نیاز خود را از اعماق سفره های زیر زمینی تامین می نماید. قرار گرفتن شرکت در چنین منطقه بکر و کوهپایه ای باعث شده که محصول تولیدی با کیفیت بالا، حداقل نیترات و بدون نیتریت عرضه شود.برای ارتباط با ما می توانید به آدرس سایت شرکت به نشانی waterlife.ir  مراجعه کنید.

شرکت خوش نوشان مشرق زمین لیست قیمت آب آشامیدنی های خود را بروز کرده است برای اطلاع از جدیدترین قیمت آب آشامیدنی  جدید ایرانی کلیک کنید.

 

برچسب ها: آب قلیایی لوکساب آب آشامیدنی جدید ایرانی برترین تولید کننده آب آشامیدنی در ایران تولید کننده آب قلیایی در ایران قیمت آب قلیایی اولین نشانه های کم نوشیدن آب آشامیدنی چیست ؟ عوارض کم نوشیدن آب آشامیدنی لیست قیمت آب آشامیدنی



دیدگاه
دیدگاه شما :