سفارش تلفنی
09393710094

آثار مخرب نیترات و نیتریت در آب آشامیدنی

10/بهمن/1397 مقالات بدون دیدگاه

آثار مخرب نیترات و نیتریت در آب آشامیدنی : همه از آلودگی های آب آگاهی داریم و با تمام توصیه های بهداشتی برای مصرف آب آشامیدنی سالم آشنا هستیم . سالانه سازمان های بداشتی و درمانی هزینه های زیادی را صرف تبلیغات برای هوشیار سازی جوامع انسانی در مورد ضرورت مصرف آب آشامیدنی سالم و آشنا سازی منابع آب های آلوده می نمایند . اما آیا تمام آب های آلوده از طریق رنگ ، بو و تاری قابل تشخیص هستند ؟

بهتر است بدانید برخی از آب های مصرفی دارای مقادیر زیادی از نیترات و نیتریت هستند که در دراز مدت تاثیرات مخرب آن بر روی بدن آشکار می شود . شما چقدر با نیترات و نیتریت آشنا هستید ؟ آیا تا کنون به این موضوع فکر کرده اید که آب آشامیدنی بدون نیترات و نیتریت را چگونه می توانید تهیه کنید؟ با ما همراه باشید تا آثار مخرب نیترات ونیتریت در آب آشامیدنی را برای شما بر شماریم .




نیترات چیست ؟

نیترات No-3))یکی از آنیون ها ی معدنی است که در نتیجه اکسید اسیون نیتروژن عنصری حا صل می شوداین ماده یکی از عناصر بسیار ضروری برای سنتز پروتئین در گیاهان است و نقش مهمی را در چرخه نیتروژن دارد، نیترات از طریق اکسیداسیون طبیعی تولید و بنا براین در تمام محیط زیست یافت می شودفاضلاب های شهری، صنعتی، مواد دفعی حیوانی وگیاهی در شهرهای بزرگ که دارای نیتروژن آلی هستند به خاک دفع می شوند. دراثر فعالیت میکروارگانیزم های خاک نیتروژن آلی به یون آمونیوم NH)) تبدیل شده که به این پدیده Ammonifcationگفته می شود. خاک توانائی نگهداری این ترکیب رادر خود دارد اما به مرور طی پدیده دیگری به نام Nitrificationبخشی از یون آمونیوم ابتدا به نیتریت(No) وسپس به نیترات تبدیل می شود لایه سطحی خاک قادر به حفظ و نگهداری این دو ترکیب نبوده و در نتیجه نیتروت و نیترات به آبهای زیر زمینی راه می یابند.

از آن جائی که نیترات در آب به صورت محلول وجود دارد روش های معمول تصفیه آب قادر به حذف آن نیستند از این‌ رو نیاز به آن دسته از روش های تصفیه پیشرفته می باشد که قادر به کاهش آلاینده های محلول هستند. از سوی دیگر چرخه نیترات سازی در شهرهایی که دفع نادرست فاضلاب از طریق چاه های جذبی انجام می شود همچنان ادامه دارد و مشکل تولید پیوسته نیترات و انتشارآن به آب های زیرزمینی را سبب می گردد

آثار مخرب نیترات و نیتریت در آب آشامیدنی بر روی سلامتی

بیشترین گروهی که در صورت بالا بودن نیترات آب در معرض خطر قرار می‌گیرند، شیرخواران زیر سه ماهگی هستند که شیر خشک مصرف می‌کنند. آبی که برای تهیه شیر خشک استفاده می‌شود، آن‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهد. چون مصرف نیتریت باعث تبدیل هموگلوبین به مت‌هموگلوبین در بدن می‌شود که این ماده توانایی لازم برای حمل اکسیژن خون را ندارد. 

در بدن کودکان بزرگ‌تر، آنزیمی وجود دارد که مت‌هموگلوبین را دوباره به هموگلوبین تبدیل می‌کند و مانع از بروز مشکل می‌شود. افزایش بیش از ده درصدی مت‌ هموگلوبین باعث بروز عارضه‌ای به نام سندروم کودک کبود می‌شود. بنابراین اگر میزان نیترات آب بیش از ۱۰۰ میلی‌گرم در لیتر باشد، نباید از آن برای شیرخوارانی که شیرخشک می‌‌خورند استفاده کرد.

بدن تا جایی می‌تواند مت‌هموگلوبین را به هموگلوبین تبدیل کند. مصرف بیش از حد نیترات و نیتریت باعث اکسید شدن آهن در گلبول‌های بدن انسان شده و در نهایت  گلبول‌ها نمی‌توانند اکسیژن را با خود حمل کنند. این کمبود و فقدان اکسیژن باعث مرگ سلول ها می‌شود.

بالا بودن نیترات باعث ایجاد ترکیباتی در بدن می‌شود که نیتروز  نامیده می‌شوند. برخی از این ترکیبات سرطان‌زا هستند و برخی نیستند. مطالعات در مورد اینکه آیا بالا بودن نیترات آب آشامیدنی احتمال سرطان، به ویژه سرطان دستگاه گوارشی را بالا می‌برد به شواهد محکمی نرسیده است.

کدام شرکت تولید آب آشامیدنی ایرانی آبی با حداقل نیترات وبدون نیتریت تولید و روانه بازار می کند ؟؟

شرکت خوش نوشان مشرق زمین، در منطقه خوش آب و هوای استان گلستان در دامنه کوه های البرز و نزدیک به ارتفاعات شاهکوه قرار گرفته است. آب مورد نیاز خود را از اعماق سفره های زیر زمینی تامین می نماید. قرار گرفتن شرکت در چنین منطقه بکر و کوهپایه ای باعث شده که محصول تولیدی با کیفیت بالا، حداقل نیترات و بدون نیتریت عرضه شود.برای ارتباط با ما می توانید به آدرس سایت شرکت به نشانی waterlife.ir  مراجعه کنید.

شرکت خوش نوشان مشرق زمین لیست قیمت آب آشامیدنی های خود را بروز کرده است برای اطلاع از جدیدترین قیمت آب آشامیدنی  جدید ایرانی کلیک کنید.

حد استاندارد مصرف نیترات و نیتریت در آب آشامیدنی چقدر است؟

با توجه به مطالعات به عمل آمده توسط سازمان بهداشت جهانی در مورد نیترات، این سازمان حداکثر مجاز ۵۰ میلیگرم درلیتر (برحسب نیترات)را اعلام نموده است. استاندارد ملی ایران نیز برای نیترات همین مقدار می باشد . سازمان حفاظت محیط زیست ایالات متحده حداکثر مجاز نیترات را۱۰ میلی گرم در لیتر (برحسب نیتروژن ) قرار داده که معادل با /۸۲۴۴میلی گرم در لیتر برحسب نیترات است.

برچسب ها: آب آشامیدنی بدون نیترات و نیتریت نیترات چیست ؟ حد استاندارد مصرف نیترات و نیتریت در آب آشامیدنی چقدر است؟ کدام شرکت تولید آب آشامیدنی ایرانی آبی با حداقل نیترات وبدون نیتریت تولید و روانه بازار می کند ؟؟ آثار مخرب نیترات و نیتریت در آب آشامیدنی بر روی سلامتی آثار مخرب نیترات و نیتریت در آب آشامیدنی



دیدگاه
دیدگاه شما :